Gå til innhold

Innvitert via mail......

Anbefalte innlegg

Gjest Lottemor
Skrevet

Litt snurt sitter jeg hær etter jeg har lest mailen min.

Har en venninne som skal gifte seg og hun har sendt meg innvitasjon på mail.

Sånn ser den ut:

Dere er herved innvitert i #### og ##### bryllup,

29.06.02. kl.13.10 i Bergen Tinghus. Det vil bli en

knallfest etterpå, som finner sted i Bergen

######## lokaler kl.17.00.

Det vil bli koldtbord med drikke til maten, dansevann

medbringes. Antrekk: Pent.

Svar må mottas før 1.juni 02.

Kozer og klemmer fra #### og ####

Er det jeg som er sær siden jeg ble litt fornermet av at jeg ble bedt på denne måten...

Vi er fortiden i Svergie og de har adressen hit.

Og de vet at vi må reise fra Sverhie til Norge for å være med på vielsen burde de ikke vise litt mer at de vil ha oss der ??

Hva mener dere om dette??12

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette høres det ut som en "uhøytidelig" feiring, og jeg synes ikke det er så rart om man prøver å spare litt inn på utgifter ved å sende mail i stedet for invitasjonskort med porto. De inviterer vel mange venner, og dere må jo ta med drikkevarer. Høres ut som et bryllup der man ønsker seg en del venner, og ikke har råd til å spandere "full pakke", men har ordnet det på denne måten i stedet.

Det greie er jo at du vet hva du får, og slipper å oppdage at drikkevarene selges tid blodpriser i baren (og du ikke tenkte på å ta med deg så mye penger.)

Det blir sikkert en fin fest. Men ikke vær fornærmet.

Skrevet

Fikk en gang invitasjon på tekstmelding: Vi gifter oss i dag kl. 13.00. Hyggelig om dere vil ta en drink med oss hjemme hos oss i kveld!

Synes dette var utrolig koselig -og for de helt sikkert den riktige måten å innvitere på.

Det er altfor mange som har kjørt seg inn i ett spor og liksom har "oppskrifta" på hvordan et bryllup skal være. Nå synes jeg vi heller skal begynne å respektere at noen velger å gjennomføre ting på en annen måte, det være seg innvitasjoner, vigelse eller festen.

Det blir nok en like flott dag for brudeparet om du mottok innvitasjonen på mail eller på papir, skal du se! Og det er i alle fall det viktigste på MIN bryllupsdag!

Skrevet

Synes egentlig ikke at dette høres så galt ut jeg!

Noen velger å gifte seg uten å ha masse dill og dall, andre tar det på den "enkle" måten. Tror kanskje at jeg ville gjort dette selv jeg, hvis jeg skulle gifte meg!

Slik jeg ser det er ikke dette et bryllup der de ønsker masse dyre gaver, men de vil gjerne ha alle vennene sine der.

Mange må jo tenke økonomisk og inviterer bare familie og de aller nærmeste vennene sine. På denne måten kan de jo ha flere gjester også!

Tror dette bryllupet blir kjempemorsomt jeg!

Gjest Anonymous
Skrevet

hadde jeg fått invitasjon til et kirkebryllup på mail hadde jeg blitt fornærmet. Jeg har laget egne invitasjoner, og bringer man de ut istedet for å poste de koster det jo nesten ingenting! Jeg synes det lukter latskap av det, unnskyld at jeg sier det.

Skrevet

Til siste Anonym!

Skulle de da bringe invitasjonene helt til Sverige da?

Kanskje dette er en protest? Jeg kunne godt ha giftet meg, men synes egentlig at det er så mye fjas med alt dette man SKAL ha! Det skal betales for invitasjoner, lokaler, kjoler, mat og drikke. Synes nesten at det kommer litt i bakgrunnet at man gifter jeg fordi man har valgt hverandre.

Jeg kunne tenke meg en helt uhøytidelig vielse og en fest der alle venner og kjente kunne delta. De hadde ikke behøvd å ta med gaver en gang.

I stedet ville jeg brukt penger på en perfekt bryllupsreise. Kanksje en hel måned i et paradis på andre siden av jorden. Dette hadde kanskje vært umulig hvis man hadde brukt alle pengene sine på bryllupet!

La folk få bestemme selv! Jeg synes fortsatt at dette høres kjempefestlig ut!!!

Gjest Anonymous
Skrevet

hvis man har råd til å gifte seg så har man vel råd til et frimerke til det paret som bor i utlandet. Det er min mening.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hva med å sende invitasjonen per post da ??? er det noen her inne som har tenkt på det ?

Har brudeparet adressen så er vel ikke det noe problem det koster 7 kroner å sende en invitasjon til Sverige. Vi sendte invitasjoner til utlandet og søren om jeg skulle sende det per e-mail - nei jeg syntes de fortjente en skikkelig invitasjon. Men dersom de har benyttet seg av e-mail til alle gjestene så er nå det en annen sak.12

Skrevet

Hei!

Syntes det med mail til venner var en smart måte å løyse det med invitasjoner, jeg!! Det er jo tross alt den veien fremtiden går, er det ikke?? ( Satt litt på spissen?) Dere ble jo bedt, og det er jo det viktigste!!

Klem fra Denise icon_wink.gif

Skrevet

Hm - personlig synes jeg at invitasjonen var grei nok, hadde kanskje tenkt litt i banen at paret var "late" eller "enkle" når de velger å sende mail, men dem om det.

De aller fleste av oss som har holdt til her inne en liten stund, er fullt klar over hva som er riktig "etikette", og den "riktige måten" å gjøre det på mhp invitasjoner og det meste annet. Vi vet at man skal sende ut skriftig invitasjon minst 6 uker i forveien, hva som skal stå i invitasjonen og at konvolutten bør være håndskrevet.

Men - ikke alle tenker så mye på slikt, eller er så nøye på det! De aller fleste brudepar er ikke innom denne eller andre bryllupssider, og gifter seg som oftest for første gang - det er ikke sikkert de engang vet hva som er riktig måte å gjøre ting på!

Så hvorfor ikke ta litt lett på slikt - og vent med å bli snurt til dere eventuelt får høre at dere var de eneste som fikk invitasjon pr. mail - noe dere helt sikkert IKKE er! icon_smile.gif

Gjest Lottemor
Skrevet

Takk for ærlige svar icon_smile.gif

jeg er vel litt fornermet for at jeg fikk innvitasjonen på mail siden jeg vet at det er ingen av de andre som har det.

Jeg tror ikke det at det vil bli noe feil på firingen og jeg legger meg ikke oppi at de ikke skal bruke så mye penger på brylypet sitt.

De er jo tross allt nyetablerte med et barn og i tyveårene,men jeg mener at når hun har spurt meg om jeg kunne være forlover,noe jeg sa at jeg ikke kunne for jeg skulle til Svergie og jeg følte at jeg ikke kunne forfyllerollen som forlover pga det.

Så kunne hun vel sendt meg en invitasjon i posten.

Føler meg litt mindre viktig......

Og ut i fra de følelsene jeg sitter igjenn med etter denne mailen så kunne de lat vær og invitere meg i steden for å gjøre det på dette viset.

Kansje det er jeg som føler meg utenfor siden jeg er et stykke vekke,jeg vet bare at jeg ble såret.

klem fra 12

Skrevet

Når du tenker deg om EN gang til, så mener du vel ikke at hun like godt kunne latt vær å innvitere deg?

I og med at hun spurte deg om å være forlover er jo dette ei jente som setter pris på deg og er glad i deg. Betyr ikke det litt mer enn om innvitasjonen kommer på papir?

Håper du ikke mente det du skrev. Hadde jeg vært venninn di og fått vite det hadde jeg blitt innmarig skuffa!

Gjest Lottemor
Skrevet

Nei jeg mente det vel ikke ,men det var den følelsen jeg satt med etter jeg leste mailen.

Kansje det er det at jeg er så langt vekke fra alle som gjør at jeg tenker det værtse med engang.

Føler meg utenfor og det er jo mitt eget valg siden jeg tok valget og flyttet.

Takk for at du satt meg på plass Havfruen icon_smile.gif

klem fra12

Gjest Anonymous
Skrevet

En Epost er i lovens bokstav likeverdig med et brev...

Har veldig sansen for bryllup hvor det er den nære slekt og venner som feirer sammen, fjerne grandtanter og fandens oldemor kan holde seg hjemme, de stikker jo så fort det er slutt på serveringa uansett

he he

Kurgan

Gjest Anonymous
Skrevet

Har selv fått invitasjon som et par setninger i et brev fra min beste venninne, ser ikke noe galt i det. Men vi som bruker timer og uker på invitasjonene, har litt lett for å "ta av" - ref enkelte kommentarer i annet innlegg angående dette. Det er ingen oppskrift på hvordan man skal lage invitasjoner, alle ønsker sitt bryllup personlig.

Men skriftlig bør det være.

-M-

Gjest Lottemor
Skrevet

Det er det jeg mener....

Hadde jeg fått samme linjene skrevet på et gråpapir så hadde det ikke gjort noe men på en mail (hotmail for å ta med allt) blir så u-personlig føler jeg.12

Skrevet

I min familie så sendes alle mulige invitasjoner pr mail, så jeg ville ikke blitt fornærmet. Skjønner jo at de vil spare litt penger.

Og det er jo også mulighet for at invitasjonen kanskje blir borte i posten på vei til sverige og hun derfor følte seg mer trygg pr e-mail. Bare en tanke....12

Gjest Anonymous
Skrevet

Skulle selv sende to invitasjoner til utlandet, en til Sverige og en til USA.

Husker at det var litt styr med den svenske. Alle de andre konvoluttene hadde vi porto til, mens vi ikke ante hva det kostet å sende en til Sverige. Dette ble nok en ekstra ting å tenke på og ordne (ekstra tur på posten, ingen av oss hadde husket dette første gang vi var der...). Invitasjonen BLE sendt, men jeg kan forstå det hvis noen som sitter der med forberedelser til oppover øra velger å ta en enklere løsning...

Kompisen min i USA fikk først forespørsel via mail om han kunne komme. Da det viste seg at han helt sikkert IKKE kunne komme, valgte vi å la vær å sende papirinvitasjonen hans. Den har vi i minneboken vår i stedet...

Bare som et eksempel på hvordan vi tenkte! Jeg tror ikke du skal føle deg mindre verd, dette var nok kun en praktisk avgjørelse som ikke sier noe som helst om hennes følelser for deg:)

Skrevet

Det kan jo være at de vet at man ikke kan stole på posten i disse dager, og for ikke å oppleve at du fikk invitasjonen altfor sent eller aldri, så var en mail sikrere.

Skrevet

Smaken er som baken....osv,

men jeg tror jeg hadde reagert litt som deg jeg, Lottemor!

Min helt personlige mening er at e-mail ikke er riktig medie for å sende en invitasjon. Selv en telefon-invitasjon hadde vært bedre, eller mer personlig mener nå jeg.

Hva blir da det neste? Takkekort via e-mail?

Er nok litt gammeldags, jeg....

Linda

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...