Gjest gjesten Skrevet 19. januar 2011 #1 Skrevet 19. januar 2011 Hei. Jeg og min samboer venter barn. Jeg jobber som vikar i skole fram til sommeren. Etter det har jeg ikke noe jobb. Samboeren min går på rehalibeteringspenger da han ikke kan jobbe pga ryggskader. Hva har vi rett på å søke på når det gjelder penge støtte? Er det noen som vet hvor mye vi ca vil få utbetalt i mnd?
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2011 #2 Skrevet 20. januar 2011 Hvis du er i jobb nå, får vel du foreldrepenger når du skal ut i permisjon, tror dette er like mye som den vanlige lønnen din? Ellers får dere vel barnetrygd på rundt 1000,- kr i mnd eller noe sånt? Samboeren din mottar vel rehabiliteringspenger som vanlig selv om dere får barn. Det er sikkert noen andre som vet mer enn meg her inne
Britt Banditt Skrevet 31. januar 2011 #4 Skrevet 31. januar 2011 Du må ha jobbet i minst 6 av 10 måneder før fødsel for å få foreldrepenger. Dagpenger og sykepenger teller også som grunnlag. Hva dere får utbetalt kommer helt an på om du har jobbet/fått dagpenger/sykepenger eller lignende i 6 av 10 måneder før fødsel og hvor mye du har tjent. I tillegg får dere 970,- per måned i barnetrygd. Hvis du ikke har jobbet lenge nok til å få foreldrepenger vil dere få en engangsstønad på noen og tredve tusen (og som det ligger i ordet, bare én gang, ikke hver måned) og barnetrygden på 970,- får dere uansett. Anbefaler deg å lese på nav.no
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå