Kvinne30 Skrevet 19. januar 2011 #1 Skrevet 19. januar 2011 Noen som har tips til trening etter ankelbrudd? Jeg skal på 2 ukers kontroll nesste uke, og da får jeg vel vite mer hvordan det har grodd, veien videre osv. Ble operert m/ plate og skruer forrige uke. er vel bare nyskjerrig på erfaringer. Når kan en gå tur, ski igjen osv. Men skjønner mye avhenger av 2 ukers kontrollen egentlig... Håper så masse at det ser bra ut!! Jeg har vært lite aktiv tidligere, men har nå kommet i gang med trening i de siste årene. Derfor så rastløs;) Hvor lenge var dere sykemeldt? Jeg har kontrorjobb og håper jeg kan starte fort opp igjen. Har lite smerter bare 5 d etter operasjon(føler meg heldig!!)
Betty2 Skrevet 19. januar 2011 #2 Skrevet 19. januar 2011 Hør om du kan få en henvisning til Fysio. de pleier å være god i starten. jeg hadde veldig god effekt på beina med bosu ball og slynge trening.
Gjest Consensio Skrevet 19. januar 2011 #3 Skrevet 19. januar 2011 Har selv 9 skruer i ankelen (to år siden jeg ble operert). Fikk beskjed om å bare fortsette som før, men ikke ta det for hardt i begynnelsen. Et mer direkte tips jeg fikk var å stå på ett bein (det beinet som hadde blitt operert og da selvfølgelig etter at alt er i orden igjen ) Stå på det beinet når du pusser tennene for eksempel.
Kvinne30 Skrevet 20. januar 2011 Forfatter #4 Skrevet 20. januar 2011 Takk for svar begge:) Jeg er heldig som allerede går til fysio for skuldre. Da får jeg sikkert bare bytte kroppsdel for en stund;) Sikkert lurt å kjøpe litt hjemmetreningsutstyr.
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2011 #5 Skrevet 20. januar 2011 Jeg fikk gratis fysioterapi i 6 mnd etter et beinbrudd. Trente da med veiledning av en fysioterapeut. Hør om et ankelbrudd kommer under de reglene.
Kvinne30 Skrevet 20. januar 2011 Forfatter #6 Skrevet 20. januar 2011 Jeg fikk gratis fysioterapi i 6 mnd etter et beinbrudd. Trente da med veiledning av en fysioterapeut. Hør om et ankelbrudd kommer under de reglene. Takk for tips! Det skal jeg sjekke ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå