Gå til innhold

Er det noen her som har vært i Botswana

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om det er noen her som har vært i Botswana - og gjerne om du har vært på Camping safari.

Jeg skal på en slik tur - 15 dagers rundtur med utreise fra Johannesburg. Skulle gjerne visst litt om hva som var kjekt å ha med, hva dere evt så at dere manglet og kan gi ett godt tips om osv.

Hvor var dere og hva var det beste stedet og opplevelsen?

Gleder meg vanvittig til min 4 tur til Afrika, men det blir første gang jeg er med på en "overland" tur med kun overnatting i telt. Spennende.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

JA! Syntes Chobe var litt kjedelig på land, men fantastisk fra båt. Kasane var veldig mye mindre enn jeg trodde, og alle folk var kjempetrivelige.

Skrevet

Flott sted. Kom deg vekk fra SørAfrika... Det er ikke noe afrika over det whatsoever.

Ta med deg moral og kondomer i kofferten fordi negerne kommer til å gjøre alt for å komme ned i den skandinaviske trusa di. Mye fin safari på land og ikke minst deltasafari fra båt. Og du er mest sannsynlig ikke den "vakreste kvinnen som har vært i afrika" om de sier det, du er bare en i rekken.

Knip igjen og ha en god tur.

Skrevet

Har vært på campingsafari til Botswana fra Johannesburg for et par år siden. Fantastisk opplevelse! :-) Anbefales! Noen tips: Ha stålkontroll på bagasjen før grensepasseringer - guiden vår smuglet hasj fra S-A til Botswana... Speilreflekskamera med ekstra lang linse hvis du skal ta bilder av dyr - resten av bildene var knapt noe å ha... Kjøp saft hvis dere skal hente vann i naturen - smaker pyton... Og ha gjerne litt knekkebrød eller mat og drikke i sekken i reserve. Med mindre du er imot får myggmiddel med DEET i S-A, fungerer mye bedre en de variantene en får her hjemme... Som over, masse hyggelig folk i Botswana! God tur!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...