Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal reise til oslo i forbindelse med en messe der. Vi er to stykk som flyr med Norwegian, de billigste billettene. Flybillettene opp og ned, samt hotell betaler min skjef, men hun sier at vi må betale taxi til/fra flyplass selv, og flytog til/fra oslo. Vi må og betale alt av kost. Er dette lov? Skjønner at det er harde kår, men hallo? Nå skal det jo sies at vi hadde lyst og dra, men alt dette har hun kommet med ETTER at bilettene var bestillt. HJELP! Er det noen info sider på nett jeg kan skjekke? Hva mener du?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da hadde jeg ikke reist. Jeg har omlag 80 reisedøgn i året, og arbeidsgiver dekker alt. Om det så bare er en kopp kaffe på en bensinstasjon.

• Liker 1
Skrevet

Har aldri opplevd annet enn at arbeidsgiver har dekket alle kostnader i forbindelse med jobbreiser (fly, opphold, mat, taxi etc). Ta vare på alle kvitteringer og lag reiseregning når du kommer hjem.

• Liker 1
Skrevet

Har aldri opplevd annet enn at arbeidsgiver har dekket alle kostnader i forbindelse med jobbreiser (fly, opphold, mat, taxi etc). Ta vare på alle kvitteringer og lag reiseregning når du kommer hjem.

Nei, ikke sant?= er det ikke sånn det skal være? Mat kan jeg til en viss grad akseptere, men taxi og flytog o.l?

Vet ikke hva jeg skal gjøre. Prøvde og nevne dette for henne, men fikk bare tilbake at vi var alt for kravstore og at vi ikke kunne forvente at vi skulle få alt. Hun sa og at det er ingen andre som før har krevd det, og at det ikke "er sånn i vår bransje". Hun nevnte og at vi skulle være glade for at vi fikk dra, og at hun betalte for fly og hotell.. Tips til hvordan jeg skal gå frem med dette? billettene er jo bestillt, så kan nesten ikke IKKE dra...

Det går greit, men jeg syns det er for dumt at JEG skal få utgifter, for og reise med jobb...? aff, blir helt frustrert..

Skrevet

Merkelig praksis. Hos oss får vi dekket reise (inkl. taxi og/eller flytog) og hotell etter regning. Med tanke på diett så dekkes det etter statens satser for diettgodtgjørelse, hvilket betyr at velger vi å spise "dyrt" så må vi nok plusse på litt av private midler, mens spiser vi billig så kan det bli en tier til overs. (Må trekke fra beløp for frokost når det er inkludert i hotellprisen og må trekke fra lunch hvis vi blir spandert på osv.)

• Liker 1
Skrevet

Høres merkelig ut!

Hos oss er det en selvfølge at bedriften dekker alle kostnader for reise, opphold og diett. Altså tog, buss, taxi til og fra flyplassen, selve flyreisen, hotellopphold, og mat enten etter kvittering eller diettgodgjørelse.

• Liker 1
Skrevet

Hvordan syns dere jeg skal gå fram da? Vil jo ikke være vanskelig heller, men 1000 kr i reising var ikke akkurat med i "budsjettet"..

Skrevet

Jeg synes du enkelt og greit skal si at da har du dessverre ikke råd til å reise. Godt argument som de ikke har noen mulighet til å motbevise.

Enten ser de da urimeligheten i at du skal pålegges slike kostnader ved en jobbreiser, og dekker dem, eller så blir du værende hjemme.

• Liker 1
Skrevet

Må du bruke taxi og flytog, egentlig? Jeg mener også at bedriften skal dekke all transport og normal kost, men da helst på billigste måte. Det er en viss prisforskjell mellom rutebuss og taxi...

• Liker 1
Skrevet

Her hadde jeg bare satt foten ned og sagt at de må betale alt eller så drar jeg ikke.

Har vært på jobbreise hvor jeg måtte starte med taxi noen mil kl. 3 på natta for å rekke et fly. Skulle jeg ha betalt dette av egen lomme så hadde jeg ikke hatt penger igjen til mat eller regninger. Totalt uaktuelt å ta det på egen kappe.

• Liker 1
Skrevet

Må du bruke taxi og flytog, egentlig? Jeg mener også at bedriften skal dekke all transport og normal kost, men da helst på billigste måte. Det er en viss prisforskjell mellom rutebuss og taxi...

MÅ ta taxi til og fra flyplassen, da flyet går 0645 på morgenen, og lander 1200 på natten.. Kan jo alltids ta buss istedet for flytog i oslo, men tipper det ikke er SÅ mye billigere liksom.. Men ja, jeg er enig i poenget ditt, og hadde jeg kunnet, hadde jeg tatt rutebuss..

Skrevet

Her hadde jeg bare satt foten ned og sagt at de må betale alt eller så drar jeg ikke.

Har vært på jobbreise hvor jeg måtte starte med taxi noen mil kl. 3 på natta for å rekke et fly. Skulle jeg ha betalt dette av egen lomme så hadde jeg ikke hatt penger igjen til mat eller regninger. Totalt uaktuelt å ta det på egen kappe.

Ja, vil jo gjerne det, men syns det er dumt da billettene allerede er bestillt.. Får vell bare la det gå for denne gangen, men er ikke særlig happy med det :( Vil ikke lage bråk heller liksom, og tro meg, det blir det... som sagt, mat er i orden, det må jeg ha uansett hvor jeg er.. men blir vel mye knekkebrød denne mnd :(

Skrevet

Hadde jeg vært deg, TS, så hadde jeg gitt beskjed om at enten så får jobben betale reise til/fra flyplassen også, eller så blir du hjemme. DU skal ikke ha utgifter på reiser i jobbsammenheng.

Skrevet

Hva står det i kontrakten / personalhåndboken o.l. om reiseutgifter da? Sjekk opp det først, for det varierer mye.

I vår bedrift sendes hotellregning direkte til jobben, men alt annet må jeg legge ut for selv, for så å få det igjen på reiseregning. Det betyr at jeg betaler taxien selv, beholder kvittering og sender denne inn for godtgjørelse på jobben og får det tilbakebetalt.

Dette er vanlig praksis i mange bedrifter, men det kommer helt an på hva du jobber med da.

Skrevet

Kanskje sjefen din mener at du må betalte det andre selv, og så skrive reiseregning etterpå.

Er det en messe dere vil på, eller må på? Om det er en messe sjefen har sagt dere skal på, som er nødvendig for jobben, må sjefen dekke alle utgifter.

Men om det er en messe dere har sagt / bedt om å få dra til, og ikke er nødvendig for jobben, da synes jeg dere kan dekke noen av utgiftene selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...