Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 19. januar 2011 #1 Skrevet 19. januar 2011 Heija Lurer på om jeg skal bli med på facebook.. Dere som er med, hva syns dere er positivt, og hva syns dere er negativt?
saltvann Skrevet 19. januar 2011 #2 Skrevet 19. januar 2011 Positivt med å holde kontakt med venner. Negativt er hvis man blir avhengig
Crow Jane Skrevet 19. januar 2011 #3 Skrevet 19. januar 2011 Positivt at jeg har "gravd frem" tremenninger og annen slekt som jeg ikke ville hatt kontakt med ellers. Mer kontakt med fettere og kusiner har jeg også. Positivt at jeg har noe hyggelig å sjekke hver dag... I postkassa ligger det regninger og i e-posten spam, men FB har noe hyggelig å by på. Negativt? Hmmm..... Den er en liten tidstyv. Man blir litt avhengig av å sjekke innom, liksom... men ikke noe stort problem det altså.
Gjest Purple Haze Skrevet 19. januar 2011 #4 Skrevet 19. januar 2011 Det positive er at jeg syns det er enklere å holde kontakt med familie og venner som bor spredt omkring i landet. Dessuten har jeg fått igjen kontakten med gamle venner og bekjente gjennom FB. Også får jeg med meg hvordan det står til i byen jeg kommer fra (flyttet til andre siden av landet for 1 år siden). Minuset er enkelte på vennelista som kan være litt irriterende med statusoppdateringene sine. Men jeg har lært meg å overse eller fjerne de jeg ikke gidder se.
Havbris Skrevet 19. januar 2011 #5 Skrevet 19. januar 2011 Veldig hyggelig å ha kontakt med familie og venner i inn- og utland, og greit med oppdateringer på temasider jeg er medlem av. Gidder ikke bry meg med tullete oppdateringer fra enkelte og vet at livet mitt - det leves i virkeligheten og ikke på Facebook.
Gjest Blondie65 Skrevet 19. januar 2011 #6 Skrevet 19. januar 2011 Det største plusset er å kunne huske bursdager for ikke å snakke om få bursdagshilsener. Et annet pluss er å arrangere ting - her er det store minuset selvsagt å huske på at ikke alle leser Facebooken ofte nok til at de får med seg alt.
latter Skrevet 19. januar 2011 #7 Skrevet 19. januar 2011 Heija Lurer på om jeg skal bli med på facebook.. Dere som er med, hva syns dere er positivt, og hva syns dere er negativt? Som jeg skrev i en annen tråd, så har jeg en slik slettedag på fb. Det positive er at du "treffer" folk som bor langt unna deg, som du ellers ikke har villet hørt noe fra. Uteksler bilder osv. Man følger hverandre,kan man si. Man utveksler nyheter osv. De jeg kjenner godt utveksler synspunkter på hverdagen. Det kan være mediaoppslag inn og utland. ja, alt som intresserer deg. Det negative er alle de som bruker det som en dagbok. Skulle ikke tro de hadde noe liv. Kun forteller med korte ord igjennom hele dagen. Eks. Går i dusjen,går på butikken,handla mat, skal koke mat, fyrer i ovnen, legger vesla, vesla vil ikke sove,sto opp kl8,legger meg på sofaen, ser tv, natta..hele uken Så har du de som oppdater siden med mål og vekt på småen,når ungen sover, når den sover,når den gråter .vel vi har forskjellige interesser, så noen passer ikke meg.
Gjest B.B. Skrevet 19. januar 2011 #8 Skrevet 19. januar 2011 Positivt: - Det er lettere å holde kontakt med familie og venner som bor langt unna. - Du kan dele linker til hva enn det måtte være og følge med på hva vennene dine er interessert i for tiden (musikk, nyheter, blogg osv.) - Du får innblikk i dine facebookvenners hverdag via statusoppdateringer og bilder, og du kan også kommentere om du har lyst. - Du kan møte nye folk fra hele verden som deler dine interesser, om du skulle være interessert i det, ved å melde deg inn i grupper, "like" sider og lignende. - Du kan også se hvem som er pålogga og chatte privat med dem om du har lyst. - Du holder deg oppdatert på hva som skjer og kan også selv invitere folk til arrangementer. Negativt: - Mange tåpelige statusoppdateringer, men heldigvis kan du velge å fjerne det du ikke er interessert i. - Du må passe på at sikkerhetsinnstillingene dine er i orden før du legger ut privat informasjon, ellers kan hvem som helst se det (si fra om du trenger hjelp til dette). - Noen folk har en lei tendens til å spamme deg med invitasjoner til spill, grupper og arrangementer du ikke nødvendigvis har noen interesse av, men her kan du også velge å ikke motta invitasjoner fra enkelte. Ser at noen mener facebook er avhengighetsskapende, men det synes ikke jeg. Jeg er bare på facebook når jeg ikke har noe bedre å gjøre, og det er jo helt i orden.
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 19. januar 2011 #9 Skrevet 19. januar 2011 Takk for svar allesammen! Ikke så lett å gjøre seg opp en mening når man må være medlem for å sjekke det ut.. Blir kanskje facebook på meg også dah! Men, et spørsmål til bare, vet ikke om jeg har misforstått dere. Hvis man oppdaterer daglig nesten som i en blogg, er det negativt? Er det da like greit å ha en blogg i tillegg til facebooken?
Gjest B.B. Skrevet 20. januar 2011 #10 Skrevet 20. januar 2011 Men, et spørsmål til bare, vet ikke om jeg har misforstått dere. Hvis man oppdaterer daglig nesten som i en blogg, er det negativt? Er det da like greit å ha en blogg i tillegg til facebooken? Nei, det er ikke negativt å oppdatere statusen sin daglig (om det er det du mener) så lenge du faktisk har noe interessant å meddele. Jeg blir dog fort lei av folk som oppdaterer statusen sin hele tida uten at de har noe særlig å skrive om. F.eks: 07:46 - Janne nyter frokost og en kopp kaffe. 08:02 - Janne skal på jobb. 08:24 - Janne er på jobb. 08:40 - Janne gleder seg til å spise middag med den herlige familien sin i kveld. 09:00 - Janne lurer på om noen har middagstips? 09:17 - Janne skal spise lunch om 2 timer. Du skjønner sikkert hva jeg mener.
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2011 #11 Skrevet 20. januar 2011 Fordelen: Man kan holde kontakt med gamle kjente Ulempen: Alle kan se at man ikke har noe liv og at man er en taper... 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå