Gå til innhold

Små jenter..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg må bare få høre deres meninger om dette. Jeg var på det lokale kjøpesenteret i dag, gikk rundt med familien min og koste meg. Ute var det -13 grader og folk gikk med tykke jakker. Plutselig ser jeg to små jenter, kanskje 10-11 år gamle og må kaste hodet rundt og se igjen. For disse jentene spradet rundt med det som lignet på designersko med minst 5 cm høye hæler, av den typen jeg såvidt klarer å gå i selv. Sko som tiåringer normalt ikke klarer å gå i. Men disse jentene greide det uten problemer! De hadde dessuten på seg strømpebukser, miniskjørt og tynne, stramme gensere som de helt tydelig hadde stuffede bh'er under. Ingen jakke, dette var det de gikk i, i mange minusgrader, selv om det ikke er poenger mitt her.

Er dette normalt, lurer jeg på da.. Jeg har selv barn, men bare sønner. Jeg kan ikke få meg til å begripe hvordan foreldre kan la småjentene sine kle seg slik.. Jeg er IKKE prippen, tvert imot. Og jeg blander meg ikke borti hva andre gjør og ikke gjør. Men akkurat dette grep meg veldig. Selvsagt stirret jeg ikke på dem eller noe, jeg gikk bare videre, men jeg så andre folk som stirret.

Deres meninger?

Skrevet

Huff!! Jeg er glad jeg har en gutt! :kaffekopp:

Om det du beskriver er normalt vet jeg ikke, men hvorfor man skal la 10-11-åringene sine gå med høye hæler på en hverdag synes jeg er rart. Dersom de hadde vært mine unger så hadde de i alle fall fått på seg tykkere klær!!

Skrevet

Jeg har også stusset over jenter som får lov til å gå kledd sånn. Har bare sett det på sommeren da, men likevel.

Jeg blir urolig for hvilke signaler de sender ut hvis de er uheldig å møter på den rette gærningen. For de er vel jenter sexobjekter.

Her er det foreldrenes ansvar å sette grenser for barna sine. Man kan ikke forvente at 10 åringer kan hverken se eller skjønne konsekvensen av klesstilen sin.

Men de har kanskje fått den klesstilen inn med morsmelken siden de jeg har sett har mødre med samme klesstil.

Dette er ikke normal klesstil for jenter i den alderen. De var kanskje godt sminket også da?

• Liker 1
Skrevet

Huff!! Jeg er glad jeg har en gutt! :kaffekopp:

Om det du beskriver er normalt vet jeg ikke, men hvorfor man skal la 10-11-åringene sine gå med høye hæler på en hverdag synes jeg er rart. Dersom de hadde vært mine unger så hadde de i alle fall fått på seg tykkere klær!!

Det er heldigvis ikke normalt at jenter på den alderen kler seg sånn, men noen utskudd finnes alltid.

Skrevet

Har ikke barn, men har en lillesøster på snart 13. og det er uaktuelt for henne å gå ut uten å kle godt på seg, (i munus grader skal det være tjukk vinterjakk, bukse og normale sko) Høyhelte sko får hun kun bruke når være ute tilsier at det er greit. (men hun er ikke så glad i høy helte sko :) )

Men ser jo mange lignende tilfeller selv som du nevner. flere unge jenter som er lettkledde uansett vær og temperatur.

I noen tilfeller er det slik at mann nesten begynner å lure litt, en ting er klærene, men når 14 år gamle jenter går å hiver seg etter gutta på 20-30 år, da blir jeg skremt.

Skrevet

Helt enig i de andre innleggene om at de absolutt ikke burde få lov til å kle seg sånn. Det var bare en tanke som slo meg:

Fullt mulig de ikke får lov, men har ordnet seg bak foreldrenes rygg med andre klær/sko i skolesekken eller liknende.

Små tuller kan være ganske utspekulerte - og utålmodige ift. å bli voksne...

• Liker 1
Skrevet

Jeg er helt enig i at dette er foreldrenes ansvar! Huff, ja, jeg tenker også på om de "rette" menneskene ser slike jenter.. Jentene hadde sminke ja, men jeg la ikke merke til noe overdrevent, heldigvis. Veldig ofte er det nok slik at ungene får det inn med morsmelka ja. Har sett flere tilfeller på det selv.

TS.

Skrevet

Må bare si at jeg tror det er mer vanlig enn vi ønsker å tro, men absolutt ikke for alle. Min mann har ei datter på 11 som får lov til å sminke seg, gå med bh m pushup(uten egentlig å ha noe under) og se filmer langt over sin alder m.m av sin mor. Har hentet henne på bussen (sitter 2 t i buss for å komme til oss),hvor hun hat tatt følge med ei fra klassen sin som absolutt ikke går kledd som henne eller sminker seg noe. Å de som har hentet jenta har tydelig vist "avsky" over den oversminka vesle jenta med utfordrene klær som jeg hentet... Jeg syns det er litt flaut, men kan ikke si noe!! Tror aldri i verden jeg ville tillat det om jeg hadde hatt ei jente på den alderen...!!!!!! :flau:

• Liker 1
Skrevet

Er så fryktelig mange slike eksempler... Småjenter som kler seg som de er 20....En kan jo alt fra babystr se påvirkning fra voksen klær... Miniskjørt og kort jakke til en baby er vel ikke det mest behagelige..... Skjønner at det kan være stas å kle opp snuppa, men barn er barn og voksne er voksne!

Men en ting er jo de som gjør det i sjul, men mange lar barna kle seg slikt og det skjønner ikke jeg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...