Devana Skrevet 19. januar 2011 #1 Skrevet 19. januar 2011 Jeg trenger et lite sammenligningsgrunnlag her. Vi kjøpte i år en leilighet med balansert ventilasjon og varmegjenvinning, og fikk beskjed om at dette kunne spare oss strøm. Nå kom jo vinteren og det var voldsomt kaldt, og vi merket egentlig ingenting til noe forskjell fra "vanlige" leiligheter. Vi har en leilighet på ca. 90 kvm og mottok nå en strømregning på 4600 kr for perioden 01.11-31.12. Dette er veldig mye for oss i forhold til hva vi har hatt på andre leiligheter tidligere, og jeg forstår det rett og slett ikke! Noen andre som har lyst til å dele litt hva regningen kom på for de kalde månedene nå? Vi er ikke storforbrukere av verken varme eller strøm generelt, så jeg skjønner ikke dette, og jeg er litt fortvilet hvis det skal være like ille ved neste regning.
Crow Jane Skrevet 19. januar 2011 #2 Skrevet 19. januar 2011 Er det med nettleie eller bare selve strømmen? Vi har en bolig på 200 kvm (men varmer nok bare opp 150 kvm) og har installert 2 varmepumper, 1 i hver etasje. Regningen nå kom på litt over 6000, nettleie + strøm. Det vil si ca. 4000 i strøm. Vi har fjordkraft...
Green Lady Skrevet 19. januar 2011 #3 Skrevet 19. januar 2011 (endret) Kommer jo an på hvilket strømselskap dere har da.. Men i vinter i har jo strømmen vært ufattelig dyr, og dobbelt så dyr som samme periode i fjor. Jeg bor i en 30 kvm leilighet, og for kun desember, ble min regning på 1764 kr. Dette er med nettleie. Har det ikke veldig varmt hos meg, ligger på rundt 20-22 grader (kommer an på hvor kaldt det er ute). Noe mindre kan jeg ikke ha, da jeg bokstavelig talt kommer til å fryse ihjel (sover med full pysjamas, duntøfler og to dyner når det er 20 grader her inne.. Ja, jeg er en frysepinne ) Endret 19. januar 2011 av Green Lady
Crow Jane Skrevet 19. januar 2011 #5 Skrevet 19. januar 2011 Hvis det står en elektrisk ettervarmer på anlegget på noen tusen watt så vil jo den bruke strøm for å varme opp luften. Når 20 graders inneluft møter -20 graders uteluft, har du kanskje en grads varme igjen....og da koster det strøm å varme den opp til 20 grader igjen. Skjønner? Du bør kunne se på kontrollpanelet ditt om den elektriske ettervarmeren står på. Synes forøvrig ikke det var så høy sum når det inkluderer nettleien også.
Isis_ Skrevet 19. januar 2011 #6 Skrevet 19. januar 2011 Studentleilighet i Trondheim på ca 48 kvadrat. 3000 kr i strømregning... Tror det er med nettleie, men er ikke helt sikker. Håper det...
Nynaeve Skrevet 19. januar 2011 #7 Skrevet 19. januar 2011 (endret) 2800kr på 85m2. Dette er med nettleie. Endret 19. januar 2011 av Nynaeve
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2011 #8 Skrevet 19. januar 2011 Nå ble jeg nesten bekymret for hvor lav min er. Bor i studenthybel i Oslo og fikk nettopp regning på nesten 900 kr.
tanketanke Skrevet 19. januar 2011 #9 Skrevet 19. januar 2011 Vi er fem studenter som bur i en seksromsleilighet, med forholdsvis stor stue. Vi bruker vel fjordkraft, og for de to månedene november og desember betalte vi hver 535 kr. Så det blir vel i underkant av 2700 til sammen. Det er inkludert nettleige. Vi har fyrt ein del med peis i stuen men isolasjon er nokså dårlig så oppvarming av soverommene har vi jo hatt. Og varmekabler på badet. Pluss at det er mange som trener her så det blir en del dusjing. Men vi gjør det meste for å spare strøm. For oktober og september betalte vi 430 hver, så det har egentlig ikke blitt så dyrt som fryktet i forhold til at strømprisene har økt. Men vi har en strømavtale som gjør at den ikke kan stige mer en så og så mye over et lenger tidsrom. Er ikke helt sikker på hvordan det fungerer, men det ser da ut som det har lønnet seg.
Thorn Skrevet 19. januar 2011 #10 Skrevet 19. januar 2011 Gammel, dårlig isolert bolig på rundt 150 kvadratmeter, fikk ganske nøyaktig 3000 i strømregning, inkludert nettleie. Men så bruker vi helst olje- og vedfyring for å varme hovedetasje og loft, og strøm kun til oppvarming i kjeller. Og vi har kledd oss godt for å slippe å bruke så mye strøm!
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2011 #11 Skrevet 19. januar 2011 Vi bor i en studentleilighet på 50 kvm, nyoppusset med nye vinduer og etterisolert, bare elektrisk oppvarming, og regning på 2800 kr for desember og januar. Tror vi kunne spart et par (?) hundrelapper på en billigere avtale. Synes egentlig det høres ut som dere har en litt høy regning i forhold til energitiltak, men vet ikke så mye om det, eller hvor effektive akkurat disse metodene er.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2011 #12 Skrevet 19. januar 2011 Mente november og desember, ikke desember og januar
ondebanan Skrevet 19. januar 2011 #13 Skrevet 19. januar 2011 Femroms kollektiv med tre beboere, varmtvann ikke inkludert i leien. ca 90-100 kvm. Vi fikk nettleie på 1000 kr for november og desember. Strømregning har vi ikke fått ennå, men regner med det vil ligge rundt det samme, kanskje litt mer. Vi har dog installert tidsbrytere på oppvarmingen, så vi har brukt halvparten så mye strøm som i samme periode ifjor. Synes det er bra, særlig med tanke på at det var kaldere denne vinteren enn samme perioden ifjor!
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2011 #14 Skrevet 19. januar 2011 Vi får betaler strøm for 3 mnd i slengen, og fikk nettopp regning på 8400,- kr.. I fjor var regninga som kom i januar på over 10.000,- kr, så vi må vel si oss fornøyd med denne, selv om det er jæ... mye penger..!
Sweetpea25 Skrevet 19. januar 2011 #15 Skrevet 19. januar 2011 Nå vet jeg ikke hva vår strømregning kommer på, da vi betaler nettleie hos en strømleverandør her i byen, men betaler for det vi bruker gjennom NorgesEnergi. Nettleia i seg selv kom på litt over 2 400,- - men vi har ikke fått strømregninga fra NorgesEnergi ennå, så hva summen blir totalt, aner jeg ikke ennå! Bestemor fikk strømregninga si i dag iallefall. Hun fikk regning på 5 500,- . Hun bor i et hus på ca. 120 kvm, er alene, og har ikke peis. Men huset hennes er fra 60-årene, vet ikke hvor mye de isolerte på den tiden, så er vel villa gjennomtrekk. Men hun har det alltid VARMT hjemme til seg
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2011 #17 Skrevet 19. januar 2011 For 2 måneder fikk vi 2500,- i regning. 60m2 leilighet i fryktelig dårlig isolert, gammelt hus uten noe peis. Innetempraturen stiger sjeldent over 18 grader.
Gjest Consensio Skrevet 19. januar 2011 #18 Skrevet 19. januar 2011 Den regningen vi får nå kommer til å ligge på ca 5000-6000 kr, men vi er smertelig klar over det også. Jeg går hjemme hele dagen og sliter med muskelsmerter, jo kaldere det er innendørs, jo verre blir jeg og mer sengeliggende blir jeg. Så vi har valgt å ha det godt og varmt i vinter og det koster når huset lekker varme som en sil.
Østlandet Skrevet 20. januar 2011 #19 Skrevet 20. januar 2011 Er det ikke mer interessant hvor mange KWH man bruker? Det er klart det kan bli forskjeller på de forskjellige kraftleverandører. Men, det gjør jo ikke veldig store utslag. Husk at kraftprisen er bare en del av totalregningen. Altså betyr ikke dobbel kraftpris det samme som dobbel totalregning.
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2011 #20 Skrevet 20. januar 2011 75 kvm i to etasjer. Strøm eneste oppvarming. Kun en beboer. Boligen har 3 yttervegger og ingen bor under. Spart på strømmen så jeg har frosset. 2500 kr inkl. nettleie for desember.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå