blå Skrevet 22. oktober 2003 #1 Skrevet 22. oktober 2003 Jeg tror jeg blir sprø av hår!!!!!!!!! Det kommer jo fortere ut en jeg nesten rekker å ta det vekk. Jeg har begynt å ta bikinikanten med voks. Og det fungerer helt supert, det blir ikke så mye prikker og nupper, og det gjorde ikke SÅ vondt som jeg hadde trodd. Men så da, det går jo ikke mer enn et par-tre uker, så kommer det jo igjen. Og da kan man jo ikke bruke voks, for det bør jo være en viss lengde på det. Men hva gjør jeg da? Hva er det beste, for å beholde det pent hele tiden? Noen forslag????
Gjest Anonymous Skrevet 22. oktober 2003 #2 Skrevet 22. oktober 2003 En epilator (hårnappemaskin) gjør samme nytten som voks, og kan brukes fra håret er en knapp mm langt. Du klarer ikke / bør ikke bruke epilatoren helt inn til det aller helligste, men bikinilinjen klarer du greit.
blå Skrevet 22. oktober 2003 Forfatter #3 Skrevet 22. oktober 2003 Men er ikke det forfærdelig vondt? Jo da, voks er vondt det også, men det går over etter et sekund. Prøvd epilator på leggen jeg, og jeg skreik som en gal. Men man blir kanskje vandt med det, som med voks??
Nilma Skrevet 22. oktober 2003 #4 Skrevet 22. oktober 2003 Tro det eller ei, men jeg synes det gjør mye mindre vondt å epilere bikinilinja enn leggene. I hvert fall når det bare er snakk om vedlikehold - har aldri prøvd å fjerne fullt utvokst bikinilinje med epilator. Jeg bruker i utgangspunktet voks, men når jeg ikke vil vente til alt vokser ut igjen, fjerner jeg de hårene som kommer ut innimellom med epilator. Går fint det, bare pass på å holde huden så stram som mulig!
Suzy Skrevet 22. oktober 2003 #5 Skrevet 22. oktober 2003 Holder med Nilma - så lenge huden er helt stram går det faktisk bra på bikinilinja - men ikke prøv under armene :oops:
bare meg 79 Skrevet 22. oktober 2003 #6 Skrevet 22. oktober 2003 Vokser det jeg alt sammen, veldig greit. Blir fint det. Vokser ca 1 gang i mnd.
blå Skrevet 23. oktober 2003 Forfatter #7 Skrevet 23. oktober 2003 Vokser det jeg alt sammen, veldig greit. Blir fint det. Vokser ca 1 gang i mnd. Men får du ikke nupper når det gror ut, og du må vente til det er langt nok. Det er det som er problemet mitt, at det er så stygt mens jeg venter. Kanskje jeg skulle prøve sånn epilator..........men jeg har litt angst for det. :-?
bare meg 79 Skrevet 23. oktober 2003 #8 Skrevet 23. oktober 2003 Men får du ikke nupper når det gror ut, og du må vente til det er langt nok. Det er det som er problemet mitt, at det er så stygt mens jeg venter. Kanskje jeg skulle prøve sånn epilator..........men jeg har litt angst for det. :-? På sommeren vokser jeg vel hver 3 uke, vintern hver 4 uke. Hårene må være ca 3-4 mm. Og det er ikke så mye. Får ikke noe nupper, litt rød ca 1 time etter. Og så er det bare bra :D
Gjest Anonymous Skrevet 24. oktober 2003 #9 Skrevet 24. oktober 2003 Vokser du hjemme eller i salong "bare meg 79" ? Prøvde salong èn gang for å ta full brazilian wax...voksingen gikk forsåvidt greit, litt vondt med det hadde jeg regnet med...problemet kom etterpå...auauauauauauauauauauauauauau...hudpleieren hadde tydelig ikke vært nøye nok med å holde skinnet stramt slik at endel av den tynne huden hadde blitt sår og fått små sår...disse gjorde forferdelig vondt samt at de væsket seg...så istedenfor å være klar for strandliv og sommer og sol, måtte jeg ta det ganske så rolig...sårene væsket seg som ble til skorper, og det så ihvertfall ikke pent ut...og når sårene endelig var grodd var håret begynt å vokse ut igjen :cry: Hvilken hudpleiesalong er det du bruker ?
bare meg 79 Skrevet 24. oktober 2003 #10 Skrevet 24. oktober 2003 Jeg tar brasiliansk voksing i salong, tar alt.Det er 2 som jobber der jeg går. Se på siden til de. www.hudpleiesalong.no er på Majorstuen. Veldig bra.
Gjest Anonymous Skrevet 26. oktober 2003 #11 Skrevet 26. oktober 2003 Hei "bare meg 79" Har selv vært i den salongen Det var der de røsket av litt mer enn bare hår som ga meg sår som væsket seg og ga meg store smerter (besvimelse to ganger når jeg kom hjem pga intense smerter) Sårene ble til stygge skorper, og jeg måtte bare glemme soling og sex med min samboer de neste to ukene !!! Kommer ikke til å gå dit igjen :x
Gjest Anonymous Skrevet 26. oktober 2003 #12 Skrevet 26. oktober 2003 Noen som vokser hjemme? Selv...? Litt lyst til å prøve. Men da trenger jeg tips om hvilken voks, og hvordan... Epilator har jeg også, da kan jeg kanskje prøve å ta "etterveksten" med den.. :o Auau... :blunke:
blå Skrevet 26. oktober 2003 Forfatter #13 Skrevet 26. oktober 2003 Jeg vokser hjemme jeg. Jeg bruker Nair sine voks strips. Har prøvd Veet også, men liker de dårlig. Jeg har også prøvd flytende voks, men er ikke så begeistret for det heller når jeg vokser selv. Prøv Nair sine voks strips, det er min favoritt. Epilator har jeg som sagt aldri prøvd, får se om jeg tør å hoppe ut i det.
Gjest Anonymous Skrevet 26. oktober 2003 #14 Skrevet 26. oktober 2003 Hvor mye vokser du Blå? Full Brazilian? ... dårlig med salonger her...
blå Skrevet 26. oktober 2003 Forfatter #15 Skrevet 26. oktober 2003 Nei, jeg lar det bli igjen litt jeg da. Pleier å vokse i bikinilinjen, så barberer jeg så det er igjen 5 mm på resten. Synes det er greit å ha litt igjen, så kiler det ikke så mye når det vokser ut. Har aldri gått til salong for å vokse jeg.
Ylajali Skrevet 26. oktober 2003 #16 Skrevet 26. oktober 2003 Jeg snublet borti noe her en dag, det var et skilt utafor en sånn butikk hvor de har såper, kremer osv. Der sto det at de hadde krem som tok vekk hårvekst for alltid (ja det høres urealistisk ut). Snakket med henne som sto der inne, og hun skrøt uhemmet av dette vidundermiddelet. Jeg snudde imidlertidig på hælen da hun fortalte at det måtte brukes i sammenheng med voksing Tuben kostet omlag 400 kr, husker ikke hva den het men kan sjekke. Butikken finnes i alle fall på Trondheim torg. Er kanskje verdt et forsøk for de som klarer å vokse?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå