Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :)

Jeg har blitt ganske usikker på situasjonen min i det siste. I høst begynte jeg å studere på en siv.ing-linje i Trondheim - byen kjent for det gode studiemiljøet, men jeg er blitt usikker på om jeg egentlig passert inn her. Jeg henger godt med faglig, og tror nok ikke jeg kunne gått på noen annen linje her oppe, men har begynt å tenke på å bytte studieby.

Jeg er en ganske stille og sjenert person, og selvtilitten er nok ikke på topp, og selvsagt har jeg fått noen(relativt få) nye venner etter jeg begynte å studere her, men likevel føler jeg meg ofte ensom og at alle andre har det morsommere enn jeg. Jeg er nok ikke så fryktelig glad i å feste og drikke, og blir som oftest sittende alene på hybelen om kvelden - også i helgene.

Jeg har begynt å lure på om jeg trenger en radikal forandring, og har begynt å lure på å reise til utlande for å studere. Til et sted der jeg ikke kjenner noen, og kan slappe helt av og være meg selv, og blir nødt til å jobbe med meg selv for å finne meg til rette.

Beklager at jeg legger ut om alle problemene mine her, men jeg lurer sånn på om dere har noen tips eller erfaringer å dele?

Setter i så fall stor pris på det ;)

• Liker 1
Skrevet

Jeg er vel i grunn i en lignende situasjon som deg: trives med studiet, men liker ikke fest og fyll og har derfor ikke fått meg venner (bortsett fra et par bekjente som jeg pleier å studere med/være på prosjekt med). Forskjellen er at jeg har samboer, så den sosiale delen får jeg utfylt hjemme. Hadde jeg ikke hatt samboer, hadde jeg definitivt dratt til utlandet!

Jeg synes med andre ord at det høres ut som en flott idé, og jeg har ikke annet å si enn go for it og lykke til! :)

• Liker 1
Skrevet

www.aktivitetsvenner.no :)

Skrevet

Jeg er vel i grunn i en lignende situasjon som deg: trives med studiet, men liker ikke fest og fyll og har derfor ikke fått meg venner (bortsett fra et par bekjente som jeg pleier å studere med/være på prosjekt med). Forskjellen er at jeg har samboer, så den sosiale delen får jeg utfylt hjemme. Hadde jeg ikke hatt samboer, hadde jeg definitivt dratt til utlandet!

Jeg synes med andre ord at det høres ut som en flott idé, og jeg har ikke annet å si enn go for it og lykke til! :)

Tusen takk for svar og oppmuntring! Det er godt å høre at andre er i noe lignende situasjon ;) Hadde nok vært greiere å komme seg gjennom om jeg hadde hatt kjæreste, men når jeg ikke har det, så må jeg finne andre løsninger :P

www.aktivitetsvenner.no :)

Den skal jeg undersøke nærmere :)

Skrevet

Om du flytter, ikke ta med deg nissen på lasset :)

• Liker 2
Skrevet

Om du flytter, ikke ta med deg nissen på lasset :)

Nissen? :P Skjønner desverre ikke helt hva du mener der... :P

Skrevet

Nissen? :P Skjønner desverre ikke helt hva du mener der... :P

Om du fytter for å få en ny start, så pass på å ikka havne i samme mønsteret du vil flytte fra.

Gammelt mønster = nissen.

Skrevet

Før du gir opp Trondheim:

Bli med i linjeforeningen eller en klubb på Samfundet! Få med de andre jentene i klassen og tren på ntnui.

Det er ofte det som skal til.

Flytt gjerne til utlandet også, men bare husk at det trenger ikke å bli noe bedre der. Du må nok bare lære deg til å bli kjent med folk :)

Skrevet

Før du gir opp Trondheim:

Bli med i linjeforeningen eller en klubb på Samfundet! Få med de andre jentene i klassen og tren på ntnui.

Det er ofte det som skal til.

Flytt gjerne til utlandet også, men bare husk at det trenger ikke å bli noe bedre der. Du må nok bare lære deg til å bli kjent med folk :)

Tusen takk for gode forslag :) Jeg har tenkt på å engasjere meg på Samfundet, men trodde ikke de hadde opptak før til høsten. Ser nå at de har utlyst noen stillinger, så det skal jeg kikke nærmere på. Problemet er at jeg ikke har erfaring av noe slag, så jeg får se om jeg finner noe som passer.

Jeg tror nok jeg trenger å skjerpe meg og bli mer sosial, men jeg føler at det allerede er for sent for meg på linja jeg går. Det har jo allerede etablert seg "gjenger", og jeg er nok en outsider her...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...