Gå til innhold

menn som er opptatt av eget utseende

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Hva betyr det egentlig "å ta vare på seg selv"?

Å sminke seg, vaske håret hver eneste dag, smøre seg inn med alle mulig slags kremer, sole seg osv. osv. er ikke å ta vare på seg selv... Det er å se bra ut idag, og bli rynkete og dvask om 10 år.

Å kle seg pent er jo heller ikke "å ta vare på seg selv".

Den riktige betydningen er jo å spise sunn mat og trener, men det virker som at dette nesten aldri er med når en jente sier at de liker en mann som tar vare på seg selv.

Endret av Yme
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rart det der. Ifølge kvinner skal menn være ditt, men i hvert fall ikke datt. Det er visst mange og detaljerte regler for hvordan menn skal se ut og oppføre seg. Kvinner derimot kan være så mye tomboy de bare vil, de er fremdeles like mye kvinner - ifølge kvinnene selv. For kvinnelighet stikker jo dypere enn noe så overflatisk som utseendet, ikke sant? Dette kan ikke bety annet enn at kvinner innrømmer seg selv en frihet til å se ut og oppføre seg som de vil, samtidig som de nekter menn den samme friheten. Merkelig.

Skrevet

Rart det der. Ifølge kvinner skal menn være ditt, men i hvert fall ikke datt. Det er visst mange og detaljerte regler for hvordan menn skal se ut og oppføre seg. Kvinner derimot kan være så mye tomboy de bare vil, de er fremdeles like mye kvinner - ifølge kvinnene selv. For kvinnelighet stikker jo dypere enn noe så overflatisk som utseendet, ikke sant? Dette kan ikke bety annet enn at kvinner innrømmer seg selv en frihet til å se ut og oppføre seg som de vil, samtidig som de nekter menn den samme friheten. Merkelig.

Ikke glem at jenter er forskjellige individer da :)

Mange jenter syns at tomboys ikke er feminine, mens tomboyene selv syns de er det.

Skrevet

Tror nok det er like mange menn som mener at menn med sminke er lite mandige...

Skrevet

Tror nok det er like mange menn som mener at menn med sminke er lite mandige...

Sikkert nok. Men det forhindrer jo ikke at kvinner mener det samme, eller er dobbeltmoralske. At menn også er dobbeltmoralske frikjenner ikke kvinner for deres double standards.

Skrevet

Sikkert nok. Men det forhindrer jo ikke at kvinner mener det samme, eller er dobbeltmoralske. At menn også er dobbeltmoralske frikjenner ikke kvinner for deres double standards.

Nei, vi er nok like ille alle sammen :ler:

Skrevet

Ikke glem at jenter er forskjellige individer da :)

Mange jenter syns at tomboys ikke er feminine, mens tomboyene selv syns de er det.

Tja, jeg mener å ha sett denne holdningen uavhengig av om dama er tomboy eller bimbo. Poenget er at jentene gir seg mer slack enn gutta på så mange områder: utseende, oppførsel, utdannelse, status og penger.

For kvinner er det f.eks. greit å bli hudpleier med la oss si 200K i årsinntekt, samtidig som de skamløst krever at mannen bør tjene minst det tredobbelte. De tillater seg også å bruke så mye hårspray at det som måtte finnes av hjerne bare etser bort samtidig som de forventer at mannen minst har masterutdannelse. De kan tilsvarende fint kaste bort livet sitt på ukeblader og kjendisstoff på samme tid som de forventer at mannen har stålkontroll på allmennkunnskapene. Han må naturligvis også imponere dem på alle mulige måter, uten at dama selv har dette kravet på seg overfor mannen.

Legg så til at de gjerne er ytterst spesifikke når det gjelder mannens utseende, høyde f.eks. minst 1.86, veltrent, mørkt hår, tredagers, men blir rasende dersom menn stiller tilsvarende detaljerte krav om bryststørrelse, rumpefasong, hårfarge eller hva som helst. Det henger ikke på greip rett og slett.

• Liker 1
Skrevet

Okei, jeg ser poenget ditt. Jeg er ikke enig i at alle damer er sånn, da jeg selv er en rimelig elendig fyr og har hatt kjærester forde, men det er en del som er sånn, ja.

Skrevet

Okei, jeg ser poenget ditt. Jeg er ikke enig i at alle damer er sånn, da jeg selv er en rimelig elendig fyr og har hatt kjærester forde, men det er en del som er sånn, ja.

Da tror jeg vi forsåvidt er enige, for du har selvsagt helt rett i at ikke alle kvinner er slik. Jeg mener bare å ha sett en tendens til at det er sånn.

Skrevet

Da tror jeg vi forsåvidt er enige, for du har selvsagt helt rett i at ikke alle kvinner er slik. Jeg mener bare å ha sett en tendens til at det er sånn.

Jah, skal vi banke dem?? Hehehe

Skrevet

Jah, skal vi banke dem?? Hehehe

Klabbers! Vi har da likestilling i dag, har vi ikke? Bare ikke tomboyene da. Jeg slåss bare med dem som er mindre og svakere enn meg, nemlig. Ingen nitti-kilos lesber med pølsearmer og skumle tattiser, altså :Hehe:

Skrevet

Klabbers! Vi har da likestilling i dag, har vi ikke? Bare ikke tomboyene da. Jeg slåss bare med dem som er mindre og svakere enn meg, nemlig. Ingen nitti-kilos lesber med pølsearmer og skumle tattiser, altså :Hehe:

Jeg har fått juling av en sånne en før... Det var meget nedverdigende :fnise:

Skrevet

Jeg har fått juling av en sånne en før... Det var meget nedverdigende :fnise:

Ouch! Jaja, Jokke får jo slik behandling stadig vekk, og det er jo ikke som om det forhindrer ham i å prøve seg atter en gang. Klarer han det så klarer vi det.

Skrevet

:) Så det er ok om en gutt bruker sminke, kajal og litt forskjellig, for å fremheve sin skjønnhet? Jeg bruker en halvtime foran speilet hver dag. Noen ganger opp til to timer, hvis jeg skal ut på noe spesielt.

Nei, det er ikke bra om en gutt bruker kajal. Det vises utrolig godt om en gutt har sminke. Ser jeg en strek under øyet på han er det absolutt turnoff. Mascara synes også hvis det ikke er et veldig tynt lag. Dersom du har lyse vipper i utgangspunktet er det kanskje ok med et syltynt lag med mascara, men bedre med permanentfarge da hvis man absolutt må bruke noe.

Skrevet

Nei, det er ikke bra om en gutt bruker kajal. Det vises utrolig godt om en gutt har sminke. Ser jeg en strek under øyet på han er det absolutt turnoff. Mascara synes også hvis det ikke er et veldig tynt lag. Dersom du har lyse vipper i utgangspunktet er det kanskje ok med et syltynt lag med mascara, men bedre med permanentfarge da hvis man absolutt må bruke noe.

Hvis dere er fake så kan vel vi være fake også? Det vises faktisk utrolig godt om en jente har sminke også, som du kanskje er klar over. Ikke at jeg vil styre med det der, jeg diskuterer bare prinsippet her.

Skrevet

Menn skal være MANNFOLK.

Ikkje puslete gutar, som brukar fleire timar foran speglet med hårgele, pudder, concealer osv. Menn som er moteslavar, og ekstremt metroseksuelle er dritkvalmt.

Takke meg til ekte mannfolk. Som er rufsete, ikkje redd for å få skit under neglane, har kroppshår, som ikkje tek solarium (aka homsegrill) og for guds skyld ikkje har sleik.

Dessverre, så er mannfolk ei utdøande rase :filer:

Nei, "ekte mannfolk" (som i lite forfengelige) er ingen utdøende rase. Jeg ser hundrevis hver eneste dag, overalt.

Men det er klart at om man ønsker en rufsete kar som ikke bruker tid foran speilet, men som samtidig ser ut som Gerald Butler, så blir det litt verre.

Ordinært utseende og lite forfengelige menn vrimler det av. Mitt inntrykk er at den jevne NAV-konsulent, togkonduktør, mattelærer, bilmekaniker etc ikke tilbringer store deler av dagen på å legge ansiktsmasker og kure håret.

Gjest MikeWaters
Skrevet (endret)

Nei, "ekte mannfolk" (som i lite forfengelige) er ingen utdøende rase. Jeg ser hundrevis hver eneste dag, overalt.

Men det er klart at om man ønsker en rufsete kar som ikke bruker tid foran speilet, men som samtidig ser ut som Gerald Butler, så blir det litt verre.

Ordinært utseende og lite forfengelige menn vrimler det av. Mitt inntrykk er at den jevne NAV-konsulent, togkonduktør, mattelærer, bilmekaniker etc ikke tilbringer store deler av dagen på å legge ansiktsmasker og kure håret.

Veldig enig i dette, hvis man tror at ekte mannfolk (hva nå enn det er) er utdøende tror jeg man trenger å få pusset brillene.

Men, det er klart hvis man mener ekte mannfolk er den lille promillen av menn man fysisk tenner på så blir det jo vanskelig.

Endret av MikeWaters
Skrevet (endret)

Det virker som de fleste på denne siden bare liker folk som faller innenfor tradisjonelle kjønnsroller, så her er min mening:

Det er ingenting så sexy for meg som folk som er androgyne eller "genderqueer". Gutter med sminke og i skjørt. Jenter med bart som går i dress. Jeg vet om flere andre som synes dette også så hvis dere gutter vil sminke dere og slikt så syns jeg dere burde gjøre det så kansje dere finner noen som synes det gjør deg utrolig heit. Hvordan du uttrykker kjønn trenger ikke å ha noe med din seksualitet å gjøre. Kjenner flere gutter som har gått med kjole som IKKE er trans og er tiltrukket av jenter. Null stress.

Bilder fjernet grunnet manglende kopirett

Bond, mod

Endret av Bond
  • Liker 2
Skrevet

Jeg liker gutter som tar vare på utseende sitt, og ikke minst helsen sin.

Skrevet

Ting jeg syns er positive:

Spiser relativt sunt og holder seg sunn nok.

Vasker seg skikkelig og dusjer, dette inkluderer penis og rumpe.

Barberer seg ordentlig, og smører seg med noe så ikke huden ser ut som kjøttkake etterpå.

PUSSER TENNER OG TUNGE OG BRUKER TANNTRÅD.

Tørker seg når man har vært på do mer enn en gang, så man ikke får bremsespor.

Klipper negler og har fine hender.

Bruker litt cologne.... :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...