Gå til innhold

Jeg skal begynne å ta kjøretimer!!!!

Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jippi! Begynner idag!

Dette har jeg ventet lenge på!

Elsker å kjøre bil, har kjørt (øvelse bare) sånn ca. 10 ganger før.

Jeg skal ha lappen, og når jeg har fått den, en liten bil...

En gammel hvit Mitshubishi Colt icon_rolleyes.gif

Gleder meg!!!!

Freedom, here I come icon_lol.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lykke til med kjøretimene Vinga.

Husker godt følelsen med å stå med "lappen" i hånden og noen mnd. senere det å få egen bil.

Det var lykke det.

vinke.gif

hjerter_rundt.gifTilla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff... nå fikk jeg litt dårlig samvittighet jeg.. Burde begynne snart jeg også.. men jeg får aldri somla meg til det (Også er det jo så DYRT.. icon_frown.gif )

Lykke til!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy da, Vinga!

4 måneder siden jeg kjørte opp nå, -på 18års dagen min. Da sto bilen og ventet på meg da jeg kom hjem, - var helt klart en stor dag! (Spessielt siden jeg klarte det FØR tvillingbror min - som strøk.. icon_biggrin.gif)

Stortrivdes på kjøreskolen jeg, lærerne var topp (hehe..icon_wink.gif)

Lykke til da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Vinga!

Skjønner godt at du gleder deg, jeg hadde oppkjøring for 1 uke siden (gikk bra). Praktisk å ikke være avhengig av buss eller venner når en skal dra en plass...icon_smile.gif

Lykke til, det er kjempeartig (Spes. glattkjøringa..)

Klems,

Julie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spesielt når du har fått bil! Jeg har gått og mast om å låne bil hver dag i snart fire år jeg av foreldrene mine. to biler på tre personer er en for lite... Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm, kom jo ikke noe i det siste innlegget mitt.

Ok - Jeg hadde Centrum trafikkskole jeg, og angrer for all del ikke på det valget icon_biggrin.gif Hadde det kjempegøy her! Hadde vel håper du hadde hatt den samme, men det får være så.. Gratulere med bestått da! Deilig følelse ja, det å ha "lappen"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Takk sexysadie, jeg koste meg bak rattet på en eldgammel haug av en BMW og klarte å kjøre helt fra Stabekk og hjem!!!!!

*fryder seg*

Lagde en liten kø da, men.... he he12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Minnie Emmerdale

Alle kvinner burde ha førerkort. Selv ble jeg sendt på kjøreskole av min far da jeg var 17 og tok førerkort 2 dager etter 18 års dagen min.

Milla12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chica

Milla: Kjenner meg igjen... Øvelsekjørte fra 16-årsdagen, og kjørte opp dagen etter 18-årsdagen. Har siden det sikkert kjørt bil nesten hver dag. Har blitt litt mindre det siste året når jeg ikke har bodd hjemme, men prøver så godt jeg kan å vedlikeholde "kunnskapen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Bra for deg Chica. Min far ville ikke ha noen datter som "ikke kunne kjøre bil" så jeg øveleskjørte fra jeg var 16 år jeg også.

Jeg har en snill pappa.

Milla12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Chica

Milla: ble du og tvunget til å skifte dekk på bilen før du fikk øvelsekjøre? Pappa mente at for å kjøre bil må man kunne skifte dekk. Var ikk så morsomt da, men ganske greit å kunne når man punkterer.

Foreldrene til enkelte av venninnene mine ville ikke øvelseskjøre med ungene sine, ville ikke at de skulle ta førerkort, for da ville de mase om å låne bil hele tiden. Vedder på at de samme foreldrene kommer til å mase om at barna må kjøre på de når de blir gamle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er både praktisk og greit å kunne de mest elementære "gjør-det-selv-tingene".

Å eie en bil, er jo egentlig mye mer enn bare kjøring...

Ja, hvis man ikke eier en splitter ny med flere års garanti, service inkludert osv... icon_lol.gif

Har man en litt eldre bil, så dukker det jo som regel opp ett eller annet... Har i alle fall ikke opplevd noe annet selv... icon_lol.gif

Og da er det jo greit å kunne litt så man ikke er helt hjelpesløs...

Vedlikehold er også viktig, og noe som ganske mange glemmer...

og vedlikehold er myyye mer enn å bare vaske den en gang i uka... icon_rolleyes.gif

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sant, lurt å lære seg de "grunnleggende" tingene.

Jeg kan ikke hverken skifte dekk eller sikringer, og det er for dumt.

Jeg har en ekstremt teknisk pappa, som alltid har gjort "disse" tingene. Tenkte aldri på at det kunne bli tungvindt å "ringe pappa" når jeg punkterte senere...

Skal på kurs hos ham neste gang jeg skal hjem.. icon_wink.gif

Alle, kvinner som menn, bør kunne litt, om ikke annet så for sin egen del.1212[ Dette Innlegg er endret av: Creo den 2002-03-01 14:36 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...