AnonymBruker Skrevet 19. januar 2011 #1 Skrevet 19. januar 2011 Hei! Jeg har endelig blitt innkalt til 2.gangs intervju, etter måneder med ingen intervjuer i det hele tatt (og haugevis av jobbsøknader). Er det noen som har noen gode tips på hva jeg bør forberede meg på?
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2011 #2 Skrevet 19. januar 2011 Forbered deg på de dyperegående spørsmålene de ikke spurte 1 gang. De vil bli bedre kjent med deg, de kaller deg ikke inn til 2. gang med mindre du er veldig aktuell! Lykke til.
Kara W Skrevet 20. januar 2011 #3 Skrevet 20. januar 2011 Jeg ville ha satt meg godt inn i firmaet, hvordan de jobber, hvilke ansvarsområder jeg vil få osv. Det viser at du er har stor interesse for jobben, og du kan komme med intelligente og dypgående spørsmål. Som regnskapsfører setter jeg meg f.eks alltid inn i firmaets økonomi. Skal du jobbe på lager kan du prøve å finne ut hvor ofte de bestiller og sender ut varer, og hvilke programvarer dere jobber med. Kanskje firmaet nettopp har startet eller avsluttet et stort prosjekt du kan spørre om. Ellers kan det være greit å tenke igjennom hvorfor dette er jobben for deg, og hvorfor du er riktig for jobben. Fremhev hva de får når de ansetter deg og hvorfor du er bedre enn andre. Dersom du la merke til klesstilen på stedet kan du prøve å nærme deg dette, men vær heller overkledd enn underkledd. Lykke til! Jeg har selv søkt jobber siden september, og i forrige uke fikk jeg tre tilbud!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå