Gå til innhold

Merkelig følelse under sex

Anbefalte innlegg

Gjest gjest11
Skrevet

Jeg har nettopp fått meg kjæreste, og vi har nettopp begynt å ha sex. Det er naturligvis mye nytt i en slik situasjon, men en ting 'skremmer' meg litt.

Jeg har aldri fått orgasme, hverken alene, eller med en mann, derfor vet jeg ikke hvordan dette føles. De siste to gangene jeg og kjæresten min har hatt sex, har jeg opplevd noe jeg aldri har opplevd før, og lurer på hva dette kan være.

Etter å ha blitt penetrert i ca 10 minutter, har begge armene mine "sovnet", og den siste gangen også ansiktet. Til vanlig skjer jo dette når det er en nerve som er i klem, men jeg har begge gangene ligget på rygg, med armene fritt. Derfor kan jeg ikke skjønne hvordan nervene i armene kan ligge i klem, heller ikke i ansiktet. Jeg har aldri tidligere opplevd at ansiktet mitt "sover".

Vet noen hva dette kan være? Har noen andre opplevd dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette har skjedd så og si hver gang kjæresten har fingret meg.

Og det stopper meg fra å 'tørre å nå videre'... litt småplagsomt..nesten kommet litt inn i en ond sirkel... Det er så godt så godt, men når alt begynner å dovne, blir det litt sånn godvondt at man ikke vet om man tør fortsette, rett og slett.

Skrevet

kanskje det er lurt å ta en tur til legen? :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Ingen andre som har opplevd noe liknende? Vet hva det kommer av?

Skrevet

Ved veldig intens sex har jeg opplevd at jeg dovner litt i ansiktet og at det kan begynne å prikke. Siden jeg får org. hver gang vet jeg at det dovneproblemet ikke er et tegn på orgasme for min del fordi det kjennes helt annerledes.

Selv har jeg konkludert med at jeg må forsøke å puste roligere og få nok luft fordi det er det som er problemet. Puster rett og slett for "kort" og fort. Noen ganger har vi stoppet opp, mest i redsel for at jeg skal besvime.

Skrevet

hørt at det er en sovesykdom (mange på ord) som er sånn at man sovner /deler av kroppen sovner når man får en sterk følelse. Som f eks det å bli opphisset

Gjest hyper Piper
Skrevet

hørt at det er en sovesykdom (mange på ord) som er sånn at man sovner /deler av kroppen sovner når man får en sterk følelse. Som f eks det å bli opphisset

Det er da stor forskjell på å sovne og at kroppsdeler "sovner", som betyr at nervene har vært i klem. Det du tenker på er sikkert narkolepsi, men det betyr at hjernen og dermed hele kroppen sovner.

Til TS: det kan hende at du puster så fort at du hyperventilerer. Da blir man svimmel, får prikninger i armer og bein (følelse av at de dovner av) og i verste fall besvimer. Det betyr oksygenoverskudd i blodet. Du får prøve å ikke puste så kort og fort, uansett hvor opphisset du er. Og slappe av og kjenne etter hva som er godt. Etterhvert vil du kanskje klare å oppleve en orgasme :)

Skrevet

Det er da stor forskjell på å sovne og at kroppsdeler "sovner", som betyr at nervene har vært i klem. Det du tenker på er sikkert narkolepsi, men det betyr at hjernen og dermed hele kroppen sovner.

Til TS: det kan hende at du puster så fort at du hyperventilerer. Da blir man svimmel, får prikninger i armer og bein (følelse av at de dovner av) og i verste fall besvimer. Det betyr oksygenoverskudd i blodet. Du får prøve å ikke puste så kort og fort, uansett hvor opphisset du er. Og slappe av og kjenne etter hva som er godt. Etterhvert vil du kanskje klare å oppleve en orgasme :)

Ja det var narkolepsi jeg tenkte på. Ja du har helt sikkert rett, jeg vet svært lite om dette.

Skrevet

Kan det hende at du spenner deg (ubevisst) i armene og ansiktet mens du har sex?

Skrevet

Ved veldig intens sex har jeg opplevd at jeg dovner litt i ansiktet og at det kan begynne å prikke. Siden jeg får org. hver gang vet jeg at det dovneproblemet ikke er et tegn på orgasme for min del fordi det kjennes helt annerledes.

Selv har jeg konkludert med at jeg må forsøke å puste roligere og få nok luft fordi det er det som er problemet. Puster rett og slett for "kort" og fort. Noen ganger har vi stoppet opp, mest i redsel for at jeg skal besvime.

Ja, det har noe med at man puster for fort og overfladisk slik at man ikke tar opp nok oksygen, og ikke kvitter seg med tilstrekkelig CO2. Mener jeg å huske. Bare å puste roligere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...