caroprins Skrevet 19. januar 2011 #1 Skrevet 19. januar 2011 Har aldri vært i Thailand,men synes det ser ut som et flott og spennende land å reise i. Så leser jeg at landet er korrupt. At folk har blitt uskyldig arrestert med påstand om butikktyveri på flyplassen bare for at de tok opp og så på en vare.? At noen har blitt fratatt passet i tollen i phuket ? Noen som har reist dit og deres erfaring ? Så var det dengus og malaria mygg. Er det spesielle årstider disse er verre på og har du brukt myggmiddel og malariamedisin under reisen dit ? Er ikke noen typisk badeperson, foretrekker bassengene så manetene bryr jeg meg ikke om. Har reist endel rundt i verden og prøver så langt som mulig å reise så trygt som mulig og Thailand tenkte vi evt, på en organisert rundreise med guide hele veien. Har veldig lyst,men denne usikkerheten rundt disse spørsmål holder meg tilbake. Hva er din erfaring med Thailand som ferieland ?
thesuperpacker Skrevet 19. januar 2011 #2 Skrevet 19. januar 2011 (endret) Har aldri vært i Thailand,men synes det ser ut som et flott og spennende land å reise i. Så leser jeg at landet er korrupt. At folk har blitt uskyldig arrestert med påstand om butikktyveri på flyplassen bare for at de tok opp og så på en vare.? At noen har blitt fratatt passet i tollen i phuket ? Noen som har reist dit og deres erfaring ? Så var det dengus og malaria mygg. Er det spesielle årstider disse er verre på og har du brukt myggmiddel og malariamedisin under reisen dit ? Er ikke noen typisk badeperson, foretrekker bassengene så manetene bryr jeg meg ikke om. Har reist endel rundt i verden og prøver så langt som mulig å reise så trygt som mulig og Thailand tenkte vi evt, på en organisert rundreise med guide hele veien. Har veldig lyst,men denne usikkerheten rundt disse spørsmål holder meg tilbake. Hva er din erfaring med Thailand som ferieland ? Hei, Jeg tror ikke du skal være så redd for korrupsjon og politi. Thailand er et fint land å reise i med vennlig og gjestfrie innbyggere. Thailand er bevist sin rolle som turistnasjon og de vet hvor viktig det er at turistene er fornøyde for at de skal ha inntekt. Som ved alle steder i verden skal man ta normale forhåndsregler som: - ikke gå i folktomme strøk om kveld og natt - pass på eiendeler i folkemengder - vær påpasselig på festivaler med mye fulle folk - Ha bare med så mye penger som du trenger etc. Malaria finnes overalt i tropeområdene, men det er hovedsakelig i jungelstrøk. Ved kysten er det mindre risiko. Risikoen for malaria er heller ikke stor. Jeg har reist tilsammen bortimot 2,5 år i tropestrøk uten å få malaria. Denguefeber er mer vanlig i urbane strøk, men også uvanlig for voksne som er i en kort periode. Malariamedisn er ofte dyrt og man kan ha bivirkninger. Men snakk med fastlegen for råd. Ellers har jeg reist tilsammen 5 måneder i Sørøst-Asia med bare positive opplevelser. Mitt råd er å dra, nyt turen og bruk sunn fornuft på turen Mvh. JC Skjæggerud Endret 19. januar 2011 av SpanskNettkurs
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2011 #3 Skrevet 19. januar 2011 Thailand er et nydelig land men akkurat nå er det veldig ustabilt der. Halve Thailand er stengt, dvs utlendiger slipper ikke inn, og det ulmer: Desverre er det mye som ikke kommer frem til oss via media men et nært familiemedlem jobber der nede og han advarer mot å reise nå.
Antoinette Skrevet 19. januar 2011 #4 Skrevet 19. januar 2011 Hold deg unna Phuket og Pattaya så tror jeg du kan få en fin ferie. Skjekk med UD angående uroligheter innad i landet. Venn deg til høy luftfuktighet og lukta av varm søppel.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2011 #5 Skrevet 19. januar 2011 Kom hjem fra Thailand på mandag.. Det er tredje gangen der nede og jeg har alt begynt å planlegge neste tur. Maken til flott land å feriere i! Merket ikke noe til urolighetene denne gangen, men sist jeg var der så var flyplassen stengt pga. demonstrasjoner. Den gang hauset mediene veldig opp det som skjedde der nede og venner og famile hjemme var svært bekymret, mens vi merket lite til urolighetene da de var konsentrert til flyplassen. Vedrørende malaria så er ikke dette et stort problem på Phuket. Etter tsunamien så ble det noe mer, men duengi feber skal være et større problem. Jeg er av typen som blir spist opp av mygg og hadde mange myggestikk uten at jeg ble noe syk av det.. Ingen erfaring med å bli beskyldt for tyveri av å se på varer. Man skal ikke høre på alt man blir fortalt. Det er ikke uten grunn at tusenvis av skandinaviere reiser til Thailand hvert år... Bruk sunn fornuft og ta litt forhåndsregler så blir det en fantastisk ferie!
madison rose Skrevet 19. januar 2011 #6 Skrevet 19. januar 2011 Bruk sunn fornuft og ta litt forhåndsregler så blir det en fantastisk ferie! helt enig! jeg har vært i Thailand et par ganger og dagdrømmer hver eneste dag om å dra dit igjen. Thailand er helt utrolig, jeg kunne faktisk ha bodd der. det er selvfølgelig mer fattigdom og "elendighet" å se der enn her i Norge, men alt det vakre og alle folka gjør opp for akkurat det. jeg har vært i Thailand både på sommer og vinter, og når det er sommer i Norge er det regntid i Thailand, og det blir meget varmt. det som var fint med å være der i den tida, er at det var færre turister der da, også på turiststedene. men jeg anbefaler definitivt å dra når det er vinter her i Norge. har ikke en eneste gang opplevd noen form for kriminalitet eller blitt beskyldt for noe som helst - folk der har kun vært hjelpsomme og omtenksomme. men man skal selvfølgelig være forsiktig - nordmenn er kjente for å være litt naive og man burde passe godt på seg selv uansett hvor man er. det som er verdt å tenke på er at mange tror at dersom du er hvit så er du rik. ikke la noen lure penger utav deg. jeg har opplevd så masse fint i Thailand, jeg føler meg nesten forelska når jeg snakker om landet. jeg har vært i nord og i sør, på turiststeder og i småbyer hvor jeg og familien min var de eneste hvite. er så glad for å ha fått opplevd det jeg har opplevd i Thailand, og kan anbefale landet til trådstarter. under opptøyer er det bare å unngå de utsatte stedene. jeg har kun opplevd opptøyer én gang på mine Thailand-reiser, dette var i Bangkok og jeg ungikk de stedene jeg visste det skjedde ting og alt gikk fint. Thailand :rødme: 1
caroprins Skrevet 19. januar 2011 Forfatter #7 Skrevet 19. januar 2011 takk for tilbakemeldinger. Så bortsett fra at det akkurat nå er noe ustabilt politisk sett så er ellers Thailand et ok land å besøke da. Kanskje det bare slik at jeg har det med å tro det værste når jeg skal inn i ukjent terreng,men hopper som regel i det allikevel og oppdager at det slett ikke var så farlig som jeg hadde tenkt. Har reist endel både i Europa, Kina og Mexico og aldri hatt noen problemer der så jeg er vant til å være påpasselig. Det blir evt.uansett ikke før neste vinter engang og da med organisert rundtur fra Bankok og opp nord i landet og ned til Hua hin med guide hele veien. Så da får man bare følge med og heller velge en annet reisemål om det skulle bli for mye politisk uro,men håper vi får det til
gard Skrevet 19. januar 2011 #8 Skrevet 19. januar 2011 Hei Jeg synes at Thailand er et flott ferieland...det er en anderledes kultur, maten er spennende og god, prisnivået er hyggelig, det er varmt og godt, servicen er god for det meste, en kan få flotte hoteller osv. Jeg har vært mange ganger i Bangkok og det er en av mine favorittbyer - masse kontraster, flott templer, shopping muligheter, gode restauranter etc. Men det er ikke å stikke under en stol at mange av de mest kjente plassene som Phuket, Samui, Krabi etc er som Syden å regne ettersom det er mange Skadinavere som finner veien hit. Men jeg synes fremdeles at Thailand er fint og jeg har aldri opplevd noen av problemene som du nevner iallefall. Jeg har lagt ut noen reisebrev på hjemmesiden min og de kan kanskje gi deg et inntrykk av hva du kan forvente deg ;-)
Sequax Skrevet 19. januar 2011 #9 Skrevet 19. januar 2011 Jeg anbefaler ikke Bangkok, iallefall...:grøss:
gard Skrevet 19. januar 2011 #10 Skrevet 19. januar 2011 Jeg anbefaler ikke Bangkok, iallefall...:grøss: Hehe...hvorfor ikke? Bangkok kan være et skikkelig sjokk når man kommer fra Norge...masse trafikk, masse bråk, lukten av exhaust og skitne kanaler blandet med matlukt, folk som prøver å lure deg etc...men når en har vært der et par ganger og klarer å se forbi dette så er det en ganske sjarmerende by.
Sequax Skrevet 19. januar 2011 #11 Skrevet 19. januar 2011 Hehe...hvorfor ikke? Bangkok kan være et skikkelig sjokk når man kommer fra Norge...masse trafikk, masse bråk, lukten av exhaust og skitne kanaler blandet med matlukt, folk som prøver å lure deg etc...men når en har vært der et par ganger og klarer å se forbi dette så er det en ganske sjarmerende by. Tja, ser ikke helt sjarmen, nei! Jeg lot meg ikke overbevise, iallefall...har vært mange steder rundt om i verden, men Bangkoks skitne fasade og lugubre sexindustri lokker meg nok ikke tilbake. Og, som du sier: skitne kanaler blandet med matlukt...alt virker så urenslig og billig!
Fiol Skrevet 20. januar 2011 #12 Skrevet 20. januar 2011 takk for tilbakemeldinger. Så bortsett fra at det akkurat nå er noe ustabilt politisk sett så er ellers Thailand et ok land å besøke da. Kanskje det bare slik at jeg har det med å tro det værste når jeg skal inn i ukjent terreng,men hopper som regel i det allikevel og oppdager at det slett ikke var så farlig som jeg hadde tenkt. Har reist endel både i Europa, Kina og Mexico og aldri hatt noen problemer der så jeg er vant til å være påpasselig. Det blir evt.uansett ikke før neste vinter engang og da med organisert rundtur fra Bankok og opp nord i landet og ned til Hua hin med guide hele veien. Så da får man bare følge med og heller velge en annet reisemål om det skulle bli for mye politisk uro,men håper vi får det til Om du har reist i både Kina og Mexico, er hvert fall ikke Thailand det minste problem! Mexico og Kina er jo mye mindre utviklede turistland enn Thailand, og jeg synes det var mye vanskeligere å reise rundt i Kina og Mexico enn Thailand. Ikke vær bekymret! Folk er utrolig hyggelige og hjelpsomme, og naturen, havet og strendene er helt nydelige. Har vært i Thailand to ganger, en mnd hver gang, og har aldri opplevd noe skummelt. Bestill turen - du kommer ikke til å angre
caroprins Skrevet 20. januar 2011 Forfatter #13 Skrevet 20. januar 2011 Ja da prøver vi å få til en tur til Thailand i løpet av 2011 eller 2012. Vil uansett ha med meg Bankok da byen har serverdigheter vi gjerne vil se selv om den nok kan være noe masete. Syntes Beijing til tider var noe masete også, men allikevel spennende. Skal ikke til Phuket eller Pattaya. Den turen vi ønsker å bli med på går fra Bankok og nordover i landet for så å ha noen dager i Hua Hin. Tror det vil bli bra.
Joni123 Skrevet 20. januar 2011 #14 Skrevet 20. januar 2011 Reiser dere til Phuket vil jeg anbefale Kata Beach, der er det kosligst og best å snorkle. Ellers ville jeg dratt til Krabi.
Ixnay Skrevet 21. januar 2011 #15 Skrevet 21. januar 2011 (endret) helt enig! jeg har vært i Thailand et par ganger og dagdrømmer hver eneste dag om å dra dit igjen. Thailand er helt utrolig, jeg kunne faktisk ha bodd der. det er selvfølgelig mer fattigdom og "elendighet" å se der enn her i Norge, men alt det vakre og alle folka gjør opp for akkurat det. (...) (...)jeg har opplevd så masse fint i Thailand, jeg føler meg nesten forelska når jeg snakker om landet. jeg har vært i nord og i sør, på turiststeder og i småbyer hvor jeg og familien min var de eneste hvite. er så glad for å ha fått opplevd det jeg har opplevd i Thailand, og kan anbefale landet til trådstarter. (...) Thailand :rødme: Akkurat slik har jeg det også! Og er kjempe glad for alle fine opplevelser jeg har hatt i Thailand, og er også helt forelsket i landet. -- Er også enig i det Gard skriver. Bangkok er en flott og pulserende by, med masse gøy å se/oppleve. Gleder meg til neste Thailand tur. Når det blir er usikkert, men at det blir - det er det ingen tvil om - Endret 21. januar 2011 av Ixnay
gladidag Skrevet 23. januar 2011 #16 Skrevet 23. januar 2011 Jeg anbefaler ikke Bangkok, iallefall...:grøss: Digger Bangkok:) suuuper by med masse opplevelser..bare synd eg ikke har fått utnyttet byen godt nok de siste gangene eg har vært der...med små barn kan den jo være litt pes;) Men et vell av god shopping, spennende markeder(hold deg laaaangt unna Patpong), masse god mat, både streetfood og restauranter, Zoo,Siam paragon akvarium,flotte templer og Grand Palace, tur på elven...og ikke minst...bare noen få timer unna er et aldri så lite strand paradis..KO Samet:) Ellers digger jeg Ko Lanta, supert sted for badeferie. Krabi området er og flott...men blitt veldig utbygd de siste årene.
Wonders Skrevet 25. januar 2011 #17 Skrevet 25. januar 2011 (endret) Ingen kødder med turistene i Thailand, for det er dems aller største inntekt, og turisme blir tatt ekstremt seriøst!!! Har vært her 4-5 ganger, mistet tellinga. Har vært i hovedstaden Bangkok, i badebyen Hua Hin (der Kongen bor) og Koh Samui. Norsk pass er oxo veldig sterkt inntrykk, for vi har masse penger, og oppfører oss veldig bra. Vi har utrolig godt rykte der nede. Thaiene er lavmeldte, høflige og hjelpsome. Opplevde kun 1 gang på MBK shoppingsenter at ei ble sur når jeg ikke forstod hennes forklaring når jeg spurte hvor jeg fikk kjøpt neilelakk... Hun viftet meg etter hvert bort med hånden. I bangkok må dere stikke innom denne restauranten... Sirocco, The Dome http://il.youtube.com/watch?v=A7H9-gWXih0&feature=related Endret 25. januar 2011 av Wonders
Snart Frue Skrevet 27. januar 2011 #18 Skrevet 27. januar 2011 Feriestedene er blitt skikkelig charterdestinasjoner så her møter du nabo'n! hehe.. Og det er trygt ja. Ville absolutt ikke beskymret meg for noe av det du nevner.. Thailendere er hyggelige, høflige (veldig) og hjelpsomme. Selvfølgelig kan man være uheldig, men du høres ikke ut som en person som kommer til å råke ut for slike situasjoner. Jeg har vært i thailand flere ganger (før charterturistene oppdaget såpass mye av østkysten) og jeg må si at disse stedene var myyyyyyye bedre før. Men slik er nå "fremgangen" da. Hvis jeg skulle ha reist en gang til så hadde jeg brukt ekstra penger på å finne et sted hvor ikke det var så mange turister ennå. Det føles mer ekte ut da. Ønsker deg/dere en fantastisk tur!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå