AnonymBruker Skrevet 19. januar 2011 #1 Skrevet 19. januar 2011 Hjelp! Da jeg kom hjem fra jobb i dag, fant jeg en lapp om brannsyn i morgen tidlig i postkassen. Det sto et telefonnummer på lappen, så jeg forsøkte å ringe, men selvsagt var det ingen som tok telefonen. De er sikkert gått for dagen. Problemet er at brannsynet allerede er i morgen tidlig, og verken jeg eller mannen har mulighet for fleksitid på jobb, så dette er alt for kort frist til at en av oss kan være hjemme. Vi er nylig blitt huseiere, så vi har aldri vært borti dette før. Hva er brannsyn? Må man ha det? Hvordan fungerer det om ingen er hjemme?
Kamikatze Skrevet 19. januar 2011 #2 Skrevet 19. januar 2011 Det var utrolig kort frist. Har du lest rett måned? Brannsyn gjøres ofte samtidig med feiing i privathus. De skal sjekke branntekniske innstallasjoner, som røykvarslere, brannslukningsapparater, husbrannslange, rømningsveier, ildsted, pipe og brannmur. Det pleier å være brannvesenet, ofte ved feier som foretar dette. Er du ikke tilstede, bør du ringe når det kommer folk på i morgen tidlig, eller la naboen låse dem inn, ellerno. Normalt får du beskjed uker i forveien, men gjerne med en påminnelse i postkassa dagen før. Du kan vel ringe brannvesenet og høre, vel? Nummeret står i telefonkatalogen.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2011 #3 Skrevet 19. januar 2011 Ja, jeg har sjekket datoen nøye. Dessverre leste jeg ikke feil, så det er i morgen tidlig. Naboene kjenner vi ikke ennå, så jeg får forsøke å få tak i brann- og feievesenet. De får gi oss en ny dato. Med så kort varsel må da det være mange som ikke kan. Det kan jo hende forrige huseier har fått varsel og ikke har gitt beskjed til oss.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2011 #4 Skrevet 19. januar 2011 De får gi oss en ny dato. Med så kort varsel må da det være mange som ikke kan. Og ikke minst mange som aldri rekker å se lappen engang. Jeg bor i borettslag, og slutter aldri å forundre meg over hvor kort varsel folk tror de kan gi på ting når de skal inn i leiligheten til stadighet. At folk kan ha jobber, eller til og med være bortreist, virker det som mange ikke tenker på.
Frøken Mitzi Skrevet 20. januar 2011 #5 Skrevet 20. januar 2011 Korleis gikk det? Fikk du ny dato? Til ditt spørsmål om man må ha brannsyn - om det er påbudt veit ikkje eg, men trur det, når de har fyringsomn. Det har jo uansett med brannsikkerheit å gjere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå