Gå til innhold

Hvor mye ned...

Anbefalte innlegg

Skrevet

En ting jeg alltid har lurt litt på. Hvor mye er det mulig å gå ned i løpet av èn dag? Altså, ett døgn. 24 timer. Hvor mange kiloer er det mulig å gå ned? Jeg kunne aldri selv ha prøvd det fordi jeg vet at det beste er å gå ned maks en kg i uken, men jeg bare begynte å tenke litt på det. For TIDEN har vel ingenting å si, har den? Det er antall kalorier som går inn, og ut som har noe å si for selve vekttapet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eh, altså. For å gå ned 1 kg så må du ha et underskudd på 7000 kalorier er det vel. Så hvis kroppen din trenger la oss si 2000 kalorier på en dag (vedlikehold pluss noe aktivitet), så ligger du 2000 kalorier i minus hvis du ikke spiser noe som helst. På toppen av dette må du forbrenne 5000 kalorier uten mat til å gi deg energi. Det tilsvarer ganske mange timer med trening. Lykke til ;)

Skrevet

Jeg har hørt 10 000 kalorier for å ned 1 kg. Uansett, veldig urealistisk å gå ned veldig mye på en dag.

Skrevet

Da har du hørt feil, det er 7000 kcal for å gå ned 1 KG

• Liker 1
Skrevet

vekta kan gå ned litt på en dag du feks er syk, men dette er jo ikke reelt vekttap. Mesteparten av denne vekta vil komme tilbake med engang du har normalt kosthold igjen. Mye av "vekttapet" ved sykdom kommer av at man ikke får i seg nok væske...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...