Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva mener du om at foreldre belønner barna sine?

Uke lønn er en ting men hva med og belønne antall mål i en fotball kamp?

SnakKer nå om 6 7 åringer.....

Er det riktig?

Feil?

Hvorfor ?

Hvordan?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis belønningen er fordi at barne da går på trening og er ute å beveger seg, så er jo det greit. men å bli belønnet pr mål er jo en litt merkelig bellønning. høres ut som noen vil at barnet skal bli fotball proff :)

• Liker 2
Skrevet

Vet det er så unger som får 5 kr pr mål de skårer i kamper,legger et press på oss andre foreldre mener nå jeg.

Barna forteller jo det til sine lag kamerater og de vil jo også ha "belønning".

Merkelig hvor fort barn blir opptatt av penger. :gjeiper:

Skrevet

Det de voksne belønner barna for er å gjøre dem svært bevisst på hva som er rett og galt (i foreldrenes øyne). Selv ble jeg oppdratt med belønning når jeg var høflig og vennlig mot andre- noe jeg faktisk har slitt mye med som voksen. Jeg "tilfredstiller" andre ... :sjenert:

Skrevet

Belønning i form av penger er idioti. Og belønning for sånt (prestasjoner) er en uting! Unger får betalt for å gjøre lekser, for å få gode karakterer, for nesten alt! Vet om barn som får betalt for å gidde å gå skolen. (Ja, grunnskolen!) Hva har foreldrene tenkt å si den dagen "gullungen" krever en 1000-lapp om dagen for å gå? Ungdommer er ikke dumme heller... Noen barn for også betalt for å la være å gjøre dumme ting. X antall kronder dagen for å ha normal folkeskikk m.a.o. Lurer på hva de sier den dagen poden står med bensinkanna og lighter over bilen og krever en haug med penger for å ikke sette fyr på doningen.

Kan ikke bare folk oppdra ungene sine skikkelig istede???

• Liker 1
Skrevet

Syns ikke det er en god idè. For det første kan foreldrene bli ganske blakke. Eksempel: Jeg var et par kamper uten noe mål. Pappa sa jeg fikk 100 kr pr mål. Pappa tapte ganske mye penger. Pappa gjorde ikke det igjen.

Skrevet

Penger bør ikke brukes som belønning. Penger er betaling. Man kan betale ungene for å gjøre en jobb, men ikke for å utføre dagligdagse ting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...