AnonymBruker Skrevet 19. januar 2011 #1 Skrevet 19. januar 2011 Nå håper jeg det er noen som har litt peiling der ute.. Lider litt av snill pike-syndromet, og tør ikke spørre veilederen min om dette! Jeg er ferdig med ph.d-avhandlingen min om noen få måneder. Da går også prosjektet mitt "ut"- dvs at jeg kun har lønn frem til en gitt dato. Saken er den at jeg ikke rekker å levere avhandlingen tidsnok til at jeg kan disputere innenfor nåværende arbeidsforhold, og derfor forhåpentligvis har en ny jobb når jeg skal disputere. Hvordan blir dette ifht. ny arbeidsgiver? Har skjønt at man har krav på to uker til forberedelser, men er dette da uten lønn? Eller betaler tidligere arbeidsgiver dette? Jeg har i tillegg endel ferie jeg ikke rekker å ta ut før jeg er ferdig. Har jeg krav på å få dette utbetalt, eller vil dette bare forsvinne? Kanskje egentlig greit at dette er det som bekymrer meg mest, så sent i prosessen
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2011 #2 Skrevet 19. januar 2011 Eller på et litt mer generelt grunnlag, hva skjer dersom man har vært ansatt på et prosjekt i to år, og man det siste året ikke får tatt ut all ferie? Får man det utbetalt da?
rakianne Skrevet 19. januar 2011 #3 Skrevet 19. januar 2011 Eller på et litt mer generelt grunnlag, hva skjer dersom man har vært ansatt på et prosjekt i to år, og man det siste året ikke får tatt ut all ferie? Får man det utbetalt da? Feriepenger for ikke avviklet ferie skal bare utbetales dersom du overfører ferie(ikke avvikler denne) pga sykdom. ferieloven §11, 2)
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2011 #4 Skrevet 20. januar 2011 Feriepenger for ikke avviklet ferie skal bare utbetales dersom du overfører ferie(ikke avvikler denne) pga sykdom. ferieloven §11, 2) Så det vil si at dersom jeg tar ferie i tre uker, men blir trukket i lønn for fem, så må jeg jobbe de to mellomliggende ukene gratis? Gjelder dette også når arbeidsforholdet avsluttes ved årsskiftet?
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2011 #5 Skrevet 20. januar 2011 Feriepenger for ikke avviklet ferie skal bare utbetales dersom du overfører ferie(ikke avvikler denne) pga sykdom. ferieloven §11, 2) Så det vil si at dersom jeg tar ferie i tre uker, men blir trukket i lønn for fem, så må jeg jobbe de to mellomliggende ukene gratis? Gjelder dette også når arbeidsforholdet avsluttes ved årsskiftet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå