Lalle Skrevet 19. januar 2011 #1 Skrevet 19. januar 2011 (endret) Snakker hunden din med kosedyra sine, eller andre leker? Hunden min piper og ser på "dyra" sine, sleiker dem og er "snill" med dem. Er så nydelig å se på Har en golden på 2 år og 3 mnd. Endret 20. januar 2011 av Lalle
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2011 #2 Skrevet 19. januar 2011 har ikke hund, men ååååh, det hørtes jo helt fantastisk søtt ut. :rødme: søøøøøte vofsen!
Sequax Skrevet 19. januar 2011 #3 Skrevet 19. januar 2011 (endret) Min er sånn i ca. 14 dager nå...innbilt svangerskap... Red. skrivefeil Endret 19. januar 2011 av Sequax 1
Teriyaki Skrevet 19. januar 2011 #4 Skrevet 19. januar 2011 Åh, så søtt! Men nei, ingen av mine hunder har gjort/gjør det! Det den ene hunden derimot gjør (terrier), er at han pleier å ta en leke i munnen, og gå rundt og "sparke" på ballen. Det virker nesten som om han MÅ ha noe i munnen for å klare å sparke ballen, i stedet for å bite i det. Så han fikser pose i sekk Valpen har vi ikke gjort noen spesielle ting enda. Bortsett fra at han hopper og spretter usedvanlig mye. Men det ligger til rasen da, har jeg inntrykk av.
katt1 Skrevet 19. januar 2011 #5 Skrevet 19. januar 2011 Lukter innbilt svangerskap,men sikkert søtt.
Lalle Skrevet 19. januar 2011 Forfatter #6 Skrevet 19. januar 2011 Innbilt svangerskap? Det går ikke, han er han Han har vel gjort det det siste året, og han ble kastret ca 10 mnd. Kanskje det ligger noe der?
Gjest Belle Gunnes Skrevet 19. januar 2011 #7 Skrevet 19. januar 2011 Min hund hadde en leke hun var redd, så den begravet hun under puta i senga Men her var det også inbilt svangerskap i perioder...
Sugerøret Skrevet 20. januar 2011 #8 Skrevet 20. januar 2011 (endret) min gjør litt av det du beskriver. Sutter og sleiker på bamsen. Innimellom lager han en rar lyd,ikke piping men mer sån utålmodig lyd og smeller labbene rundt bamsen Men må legge til at han også rister disse veggimellom fra tid til tid. Ikke særlig søtt det da Om du har tispe ville jeg fulgt litt med,det kan som folk nevner,være innbilt svangerskap Endret 20. januar 2011 av Kårky
Lalle Skrevet 20. januar 2011 Forfatter #9 Skrevet 20. januar 2011 Som sagt har ikke tispe........ Har snakket med vetrinær, og skal ta kontakt med adferdskonsulent. Skal skrive ned hva adferdskonsulenten sier når jeg får snakket med henne i kveld. Det har noe med at han er kastret.
Sugerøret Skrevet 20. januar 2011 #10 Skrevet 20. januar 2011 adferdskonsulent pga dette eller er det andre ting i bildet? En grunn til sutting kan være en trøst/føle seg trygg følelse fra valpetiden som henger igjen Min gjør dette etter å ha lekt og for meg er det bare en måte hunden roer seg selv ned på. Han har gjort dette siden vi fikk han som 8ukers valp og før han ble kastrert.Tviler sterkt på at det har med kastrasjon å gjøre .
Lalle Skrevet 21. januar 2011 Forfatter #11 Skrevet 21. januar 2011 Snakket med en adferdskonsulent i går. Det jeg ikke nevnte når jeg fortalte at vofsen snakker med dyra sine, er at han vil ikke bli forstyrra og kan knurre hvis vi nærmer oss. Nå har vi tatt det kosedyret han er mest opptatt av vekk. Men, hun sa det var ikke første gang hun hørte om hanhunder som oppførte seg slik. Hun anbefalte apportering. Det for å lære han å gi slipp på sine leker. Tror de driver med apportering på hundeklubben her i byen. Fikk navn og tlf nr på ei som er nyutdannet i adferd på hunder, som ikke bor så langt unna. Så skal kontakte henne. Så det er ikke noe vanlig adferd av en hanhund, og særlig når han ikke vil gi slipp. Tenk om en liten unge skulle komme å prøve å ta kosedyret fra han?
Sugerøret Skrevet 21. januar 2011 #12 Skrevet 21. januar 2011 Da var det mer forståelig. Min knurrer ikke eller viser tegn til å bli sinna.Men så kan du omtrent brette ørene hans rundt hofta hans uten at han bryr seg. Får håpe dere finner ut av problemet,ville kanskje fjernet roten jeg (bamser/kosedyr) først til dere har kommet igang med apporttrening
frkharepus Skrevet 22. januar 2011 #13 Skrevet 22. januar 2011 Hannhunden min på 6 år har siden i sommer lagt til seg en lignende vane. Etter at han har spist på ettermiddagen, begynner er show uten like på stua. Han tar tak i lekedyret han har hatt siden valpetiden, bærer på den og kaster den rundt mens han piper høylydt. Innemellom stopper han opp og sjekker om vi følger med på han. Vi pleier som regel å bare ignorere han, og etter noen minutter går han og legger seg (uten kosedyret). Vi har ryddet lekene hans unna siden vi synes det er litt dumt at han herjer så mye etter et større måltid, men da sitter han bare og ser opp på kosedyret som ligger på bordet mens han småsukker. Må jo le litt, han er jo rett og slett litt snurrig!
Lalle Skrevet 22. januar 2011 Forfatter #14 Skrevet 22. januar 2011 De dyra er ikke gode å forstå seg på Nå har vi tatt vekk det kosedyret han er mest gla i, så får vi se. Skal ringe til mandag, til henne som ikke bor så langt unna. Hundepsykologen altså
plosiv Skrevet 22. januar 2011 #15 Skrevet 22. januar 2011 Har ikke opplevd noe liknende med min hund, men hun er veldig glad i en spesiell ullsokk hun har hatt siden hun var valp. Sitter gjerne med den i munnen og kikker ut av vinduet. Rare hundene våre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå