AnonymBruker Skrevet 19. januar 2011 #1 Skrevet 19. januar 2011 Blir det varmt nok inni et ostesmørbrød som er laget i toastjern, til at evt. bakterier i spekeskinke/salami/fårepølse dør? Har sååå lyst på salt pølse!
Gjest navnelapp Skrevet 19. januar 2011 #2 Skrevet 19. januar 2011 Steik pølsa litt først i steikepanna. Då er den varm nok, iallfall.
Kamikatze Skrevet 19. januar 2011 #3 Skrevet 19. januar 2011 eller i mikroen, så blir den sprø, også.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2011 #4 Skrevet 19. januar 2011 Takk for tips, men vet noen hvor varmt det blir på innsiden av ostesmørbrødet av kun toastjernet?
Kamikatze Skrevet 19. januar 2011 #5 Skrevet 19. januar 2011 Tilstrekkelig til å smelte ost. Antar at om du stiller ned termostaten, bruker det lenger tid på å steke overflaten gylden, og da får også varmen tid til å trenge dypere. Men det går jo å ha pølsa oppå osten, også da.
AudreyH Skrevet 19. januar 2011 #6 Skrevet 19. januar 2011 Blir det varmt nok inni et ostesmørbrød som er laget i toastjern, til at evt. bakterier i spekeskinke/salami/fårepølse dør? Har sååå lyst på salt pølse! Hææ?? Drepe bakterier i pølsepålegg. :klø: Er det ikke vanlig kjøttpålegg da, som man normalt spiser kaldt på brødskiva? Skjønner ikke problemet jeg... Den kan vel spises kald eller varm uten at du trenger å tenke på bakterier.. 1
Gjest Annaires Skrevet 19. januar 2011 #7 Skrevet 19. januar 2011 Hææ?? Drepe bakterier i pølsepålegg. :klø: Er det ikke vanlig kjøttpålegg da, som man normalt spiser kaldt på brødskiva? Skjønner ikke problemet jeg... Den kan vel spises kald eller varm uten at du trenger å tenke på bakterier.. denne tråden ble postet på graviditetsforumet, så går ut i fra at TS er gravid, og derfor må være påpasselig. TS: du kan jo steke den først i panna, før du legger den på toasten, og toaster i toastjernet.
AudreyH Skrevet 19. januar 2011 #8 Skrevet 19. januar 2011 denne tråden ble postet på graviditetsforumet, så går ut i fra at TS er gravid, og derfor må være påpasselig. TS: du kan jo steke den først i panna, før du legger den på toasten, og toaster i toastjernet. Aah, så ikke det jeg..
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2011 #9 Skrevet 19. januar 2011 Men det går jo å ha pølsa oppå osten, også da. Ja, pølsa er oppå osten, men oppå der er det jo ei brødskive Men takk for svar, eksakt temperatur er kanskje litt vanskelig å vite. Steker den lenge da, men er usikker på om det er nok. Hææ?? Drepe bakterier i pølsepålegg. :klø: Er det ikke vanlig kjøttpålegg da, som man normalt spiser kaldt på brødskiva? Skjønner ikke problemet jeg... Den kan vel spises kald eller varm uten at du trenger å tenke på bakterier.. Spørsmålet ser ganske tåpelig ut slik det står nå, inne på mat og drikke, ja. Det var en grunn til at jeg posta i graviditetsforumet.
Kamikatze Skrevet 19. januar 2011 #10 Skrevet 19. januar 2011 Hey! Nå skjønner jeg! Eurekesmørbrød! Du tenkte på å steke det i sånn toastjern som du klapper sammen om to brødskiver? Hvorfor ikke bare legge ost på skiven, så pølse, og heller bruke steke- eller pizzaovn? På rist oppe i forvarmet ovn går det radig unna, og er du heldig, har den også grillelement?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå