Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir det varmt nok inni et ostesmørbrød som er laget i toastjern, til at evt. bakterier i spekeskinke/salami/fårepølse dør? Har sååå lyst på salt pølse!

Videoannonse
Annonse
Gjest navnelapp
Skrevet

Steik pølsa litt først i steikepanna. Då er den varm nok, iallfall.

Skrevet

eller i mikroen, så blir den sprø, også.

Skrevet

Takk for tips, men vet noen hvor varmt det blir på innsiden av ostesmørbrødet av kun toastjernet?

Skrevet

Tilstrekkelig til å smelte ost. Antar at om du stiller ned termostaten, bruker det lenger tid på å steke overflaten gylden, og da får også varmen tid til å trenge dypere. Men det går jo å ha pølsa oppå osten, også da.

Skrevet

Blir det varmt nok inni et ostesmørbrød som er laget i toastjern, til at evt. bakterier i spekeskinke/salami/fårepølse dør? Har sååå lyst på salt pølse!

Hææ?? Drepe bakterier i pølsepålegg. :klø:

Er det ikke vanlig kjøttpålegg da, som man normalt spiser kaldt på brødskiva? Skjønner ikke problemet jeg... Den kan vel spises kald eller varm uten at du trenger å tenke på bakterier..

• Liker 1
Gjest Annaires
Skrevet

Er det ikke vanlig kjøttpålegg da, som man normalt spiser kaldt på brødskiva? Skjønner ikke problemet jeg... Den kan vel spises kald eller varm uten at du trenger å tenke på bakterier..

denne tråden ble postet på graviditetsforumet, så går ut i fra at TS er gravid, og derfor må være påpasselig.

TS: du kan jo steke den først i panna, før du legger den på toasten, og toaster i toastjernet.

Skrevet

denne tråden ble postet på graviditetsforumet, så går ut i fra at TS er gravid, og derfor må være påpasselig.

TS: du kan jo steke den først i panna, før du legger den på toasten, og toaster i toastjernet.

Aah, så ikke det jeg.. :flau:

Skrevet

Men det går jo å ha pølsa oppå osten, også da.

Ja, pølsa er oppå osten, men oppå der er det jo ei brødskive ;) Men takk for svar, eksakt temperatur er kanskje litt vanskelig å vite. Steker den lenge da, men er usikker på om det er nok.

:fnise: Spørsmålet ser ganske tåpelig ut slik det står nå, inne på mat og drikke, ja. Det var en grunn til at jeg posta i graviditetsforumet.

Skrevet

Hey! Nå skjønner jeg! Eurekesmørbrød! :danse:

Du tenkte på å steke det i sånn toastjern som du klapper sammen om to brødskiver?

Hvorfor ikke bare legge ost på skiven, så pølse, og heller bruke steke- eller pizzaovn? På rist oppe i forvarmet ovn går det radig unna, og er du heldig, har den også grillelement?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...