Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må få luftet litt frustrasjon her, da mannen er dritlei av å høre om situasjonen min :gjeiper:

Jeg har nå fått meg ny jobb, og takket ja til jobbtilbudet. Jeg er superhappy med å ha fått ny jobb og gleder meg til å begynne i den. MEN det gjenstår å si ifra til min nåværende sjef at jeg har fått ny jobb og takket ja til den. Og dette gruer jeg meg noe helt vanvittig til. Sjefen min har nok full forståelse for at jeg sier opp siden min nåværende jobb er "middelmådig" sett i forhold til min utdannelse samt at det har nok ligget i kortene at jeg en gang kommer til å slutte der siden jeg har lang reisevei til jobb.

Det som gjør at jeg gruer meg sånn er at jeg bare har vært ansatt i 2 år, og i løpet av disse 2 årene har jeg vært på jobb i ca 1 år til sammen pga foreldrepermisjon. På arbeidsplassen er det 5 stk som har blitt foreldre i løpet av 2010, både kvinner og menn, og sjefen min er litt i beit pga dette. For ikke lenge siden sa en annen ansatt, som fikk jobben samtidig som meg, også opp av samme grunn som meg, altså at hun har fått en jobb som er mer relevant sett i forhold til utdannelsen. Og ikke nok med dette... nå kommer altså jeg tilbake fra foreldrepermisjon og sier at jeg også sier opp!! Uffa meg, stakkars sjefen min :sjenert:

Skrevet

Jada, det er synd for sjefen din, men det er så typisk oss kvinner å ta på oss andres problemer i tillegg til våre egne!

Det er ikke din oppgave å tenke på sjefen din sine problemer. Si opp med god samvittighet, og gled deg over kortere reisevei og mer relevant jobb ;)

• Liker 3
Skrevet

Har vært i den situasjonen selv, så jeg skjønner deg godt. Husker jeg hadde forferdelig dårlig samvittighet, men det gikk heldigvis greit. Sjefen viste forståelse og ønsket meg lykke til videre:)

Du får bare hoppe i det og få det unnagjort sånn at du slipper å tenke mer på det.

Lykke til :tommelsmil:

Skrevet

Men dersom du nettopp har vært i permisjon har de vel kanskje hatt en vikar inne i stedenfor deg, og da blir sikkert denne personen veldig glad over å få fast jobb :) Se; du er ikke vanskelig - du har gjort noen en tjeneste :)

Skrevet

Tipper han tenker seg om en gang ekstra neste gang det står kvinner i verpeklar alder på søkerlista, men det skal selvsagt ikke gi deg noe dårlig samvittighet i forbindelse med bytte av jobb. Alle arbeidsgivere bør ta slikt med i beregningen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...