AnonymBruker Skrevet 19. januar 2011 #1 Skrevet 19. januar 2011 Hei, la oss si at min samboer og jeg har fått innvilget et boliglån på 1,7 mill av banken. Hvis vi etter visning ønsker å legge inn et bud, ringer jo megleren til banken for å få en bekreftelse om at vi er berettigede til å gi bud. Men det jeg lurer på: er det prisantydningen eller totalprisen banken tar utgangspunkt i får å kunne gi et ja? Hvis prisantydningen er 1,650 og vi legger inn bud på det, er det ok for banken selv om totalprisen er på feks 1,8 mill?
Gjest Spinell Skrevet 19. januar 2011 #2 Skrevet 19. januar 2011 Er det dokumentavgiften du tenker på, eller er det borettslagsbolig med fellesgjeld?
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2011 #3 Skrevet 19. januar 2011 Borettslagsbolig med fellesgjeld. -ts
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2011 #4 Skrevet 19. januar 2011 Dette klarer du med banken i forkant, f.eks dere kan by på leligheter med en totalpris på 1,8 om dere får bankgaranti som varer i 6 mnd, men kan by 1,65 i innskudd om det er en bestemt leilighet.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2011 #5 Skrevet 19. januar 2011 Finansieringen gjelder hele leilighetens pris, altså innskudd pluss fellesgjeld. Så nei, dere kan i utgangspunktet ikke by på en leilighet som inkl. fellesgjeld koster 1,8 mill. Dette må i såfall avklares spesielt med banken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå