AnonymBruker Skrevet 19. januar 2011 #1 Skrevet 19. januar 2011 Mener å ha fått med meg at barnehagebarn på tur ikke betaler noe for kollektivtransport - selvfølgelig i barnehagetiden og med barnehagen som "turoperatør". Noen mente at dette gjaldt skolebarn, også. Kanskje det er noen lærere her som vet? Kan en lærer ta med seg x antall barn gratis på bussen? Begrensninger på antall? Dette gjelder Trondheim, kan vel hende det er ulik praksis rundt om i landet.
minipia Skrevet 19. januar 2011 #2 Skrevet 19. januar 2011 Dette har jeg aldri hørt om; i vår kommune betaler både barnehagebarn og skolebarn for vanlig kollektivtransport hvis de skal på noe.
Rararara Skrevet 19. januar 2011 #3 Skrevet 19. januar 2011 Tviler jeg på. Er det ikke bare barn under 3/4 som går gratis uansett? Jeg VET ikke altså..
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2011 #4 Skrevet 19. januar 2011 Jeg vet ikke, jeg heller, altså. Det var bare en person som sa dette til meg i går, han mente det var slik for barnehagebarn, og at det var ganske nytt. Og lurte på om det kanskje var sånn for skoleelever, også. Men jeg kan vel bare kontakte AtB... Eller skolen. De burde kanskje vite.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2011 #5 Skrevet 19. januar 2011 Har aldri hørt om en slik ordning. Det er vel opp til den personen som påsto dette å bevise påstandene sine da
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2011 #6 Skrevet 19. januar 2011 Har aldri hørt om en slik ordning. Det er vel opp til den personen som påsto dette å bevise påstandene sine da Nei, det er ikke "opp til den personen som påsto dette å bevise påstandene sine". For det første har ikke vedkommende påstått noe som helst, for det andre står ikke vedkommende i noe skyldforhold overfor meg. Jøss, da??
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2011 #7 Skrevet 19. januar 2011 Nei, det er ikke "opp til den personen som påsto dette å bevise påstandene sine". For det første har ikke vedkommende påstått noe som helst, for det andre står ikke vedkommende i noe skyldforhold overfor meg. Jøss, da?? Så sur du var, da. En person sier han mener det er slik for barnehagebarn, og at det er ganske nytt - hvor har han opplysningene fra? Det handler ikke om å stå i skyldforhold, det handler om å faktisk kunne vise til hvor man innhenter opplysninger.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2011 #8 Skrevet 19. januar 2011 Så sur du var, da. En person sier han mener det er slik for barnehagebarn, og at det er ganske nytt - hvor har han opplysningene fra? Det handler ikke om å stå i skyldforhold, det handler om å faktisk kunne vise til hvor man innhenter opplysninger. Sur, nei? Jeg syntes bare at en løs samtale med en far i andreklassingenes skolegarderobe ikke skulle avstedkomme et "krav" fra meg om at han skal ha sine kilder parate når han kommer med slike "påstander".
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2011 #9 Skrevet 19. januar 2011 Det var vel ikke snakk om "innhentede opplysninger", men om at man hadde hørt snakk om noe sånt, da vettu. Må jo være lov til å snakke med folk, uten at man i neste øyeblikk blir stilt til veggs og nærmest avkrevd å vise til sikre kilder.
Rosalie Skrevet 19. januar 2011 #10 Skrevet 19. januar 2011 (endret) Gratis trikk og buss for skoler og barnehager I samarbeid med Miljøpakken har vi fra nå gleden av å tilby gratis trikk for skoler og barnehager Skoler og barnehager vil kunne utnytte ledig kapasitet på byens rutegående trikker og busser (AtB, Team Trafikk og Gråkallbanen) i tiden mellom kl 09.00 og 14.00. Tilbudet gjelder de ruteavgangene som har kapasitet for grupper opp til 20 personer. Tilbudet går under navnet 9t2. Det er utarbeidet et system som gjør at dere kan gå inn og ”bestille plass” og hente ut billetter. Systemet viser hvilke avganger som er ledige og hvor det eventuelt er bestilt fra før. Absolutt plassgaranti gis ikke. Om ikke alle får plass må resten av gruppen reise med neste avgang. Lærer/bestiller skriver ut billett fra egen pc, og billetten leveres til sjåfør for registrering. Bestillingsløsningen ligger under "Billetter og priser" på AtB sine hjemmesider. Der ligger det også bruksanvisning og veiledning i forhold til denne tjenesten. Sør-Trøndelag fylkeskommune, Trondheim kommune, og AtB håper dette vil være et tilbud som dere vil benytte og sette pris på. http://www.graakallbanen.no/index.php?option=com_content&task=view&id=377&Itemid=1 Endret 19. januar 2011 av Rosalie
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2011 #11 Skrevet 19. januar 2011 Sur, nei? Jeg syntes bare at en løs samtale med en far i andreklassingenes skolegarderobe ikke skulle avstedkomme et "krav" fra meg om at han skal ha sine kilder parate når han kommer med slike "påstander". Men han må da ha noe å vise til? Er det bare løst snakk han har misforstått, og så har en fjær blitt til fem høns kanskje? :klø: Nå vet jo ikke jeg hvor dere bor, men her jeg bor er det ikke noen ordninger som de som beskrives. Hvis noen sier de mener det er slik, og jeg ikke umiddelbart synes det høres logisk ut, da spør jeg om de har erfaring med det selv eller hvor de har hørt det. For i mange tilfeller er det bare en misforståelse som har fått gro, slik kan det kanskje være i denne saken også.
Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2011 #12 Skrevet 19. januar 2011 I Bergen var det i alle fall før, slik at skoleklasser kunne reise gratis til og fra kulturarrangementer på dagtid. Tror det var et samarbeid mellom kommunen og busselskapet. De måtte reise innen et visst tidspunkt på dagen.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2011 #13 Skrevet 19. januar 2011 Ah, strålende! Takk skal du ha! Jeg søkte på AtB sine sider, men fant det ikke umiddelbart. Ikke så lett å vite at tilbuet heter 9t2 . Da gjenstår å organisere det slik at 75 barn får reist, på fire forskjellige busser...
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2011 #14 Skrevet 19. januar 2011 Men han må da ha noe å vise til? Er det bare løst snakk han har misforstått, og så har en fjær blitt til fem høns kanskje? :klø: Nå vet jo ikke jeg hvor dere bor, men her jeg bor er det ikke noen ordninger som de som beskrives. Hvis noen sier de mener det er slik, og jeg ikke umiddelbart synes det høres logisk ut, da spør jeg om de har erfaring med det selv eller hvor de har hørt det. For i mange tilfeller er det bare en misforståelse som har fått gro, slik kan det kanskje være i denne saken også. Jo det vet du, det står Trondheim i hovedinnlegget.
Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2011 #15 Skrevet 19. januar 2011 hei er bussjåfør og det er veldig ulik praksis rundtom i anbudsnorge.men som oftest får barnehager og skoler en rekvisisjon som dei leverer til sjåføren.og rekning ettersendes fra anbudsgiver.rekvisisjon kan fåes hos anbudsgiver.og der kan dere også få priser på gruppereiser.i rush tiden er det ugunstig å ha med små barnehage unger fordi det ofte er masse reisande og kan ende opp med ståplass.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå