allover Skrevet 19. januar 2011 #1 Skrevet 19. januar 2011 Hei! Deres meninger om unger på 10 år bør ha blog eller ikke? Min datter "snakket om dette med blogg".. og jeg satte meg ned å hjalp henne å opprette blog. Jeg har sagt hun ikke får lov til å skrive "mye og ofte..".. (jeg begrenser det altså!) Men er altså litt usikker på om hun er for ung? Jeg syns jo faktisk bloggen kan være god skrive trening jeg da.. Hva syns dere?
Kråkesaks Skrevet 19. januar 2011 #2 Skrevet 19. januar 2011 (endret) Det er sikkert god skrivetrening, men da bør hun ha lukket tilgang til den. Hun bør også få god innføring i hva hun ikke bør skrive i den. Endret 19. januar 2011 av Kråkesaks
Illusen Skrevet 19. januar 2011 #3 Skrevet 19. januar 2011 Hei! Deres meninger om unger på 10 år bør ha blog eller ikke? Min datter "snakket om dette med blogg".. og jeg satte meg ned å hjalp henne å opprette blog. Jeg har sagt hun ikke får lov til å skrive "mye og ofte..".. (jeg begrenser det altså!) Men er altså litt usikker på om hun er for ung? Jeg syns jo faktisk bloggen kan være god skrive trening jeg da.. Hva syns dere? Personlig syns jeg 10 år er for ungt - av den grunn at man kan tiltrekke seg en del uønsket oppmerksomhet i en blogg. En stor andel av kommentarer som blir lagt igjen i blogger kan være negative og rett ut ondskapsfulle, og jeg vil tro at en 10 åring ikke klarer å distansere seg fra denslags. Hvorfor ikke oppmuntre skrivetreningen med en vanlig dagbok med lås på? 2
Gjest Willie Skrevet 19. januar 2011 #4 Skrevet 19. januar 2011 Søk på ølløv og blogg, så får du se hva mennesker er i stand til. Mulig du sletter den bloggen fort som fy.. 2
allover Skrevet 19. januar 2011 Forfatter #5 Skrevet 19. januar 2011 Hmm.. jeg har fortalt henne hva som er greit og ikke.. men hun er jo langt fra ferdig utlært enda da.. Joda hun skriver dagbok.. hun er ivrig på det.. Bloggen har vi bare skrivi et innlegg på.. Hmm.. lukkket blogg er jo noe. Vi har ikke gjort den offentlig heller forresten så.. Hmmmm...
Tabris Skrevet 19. januar 2011 #6 Skrevet 19. januar 2011 Jeg vil også sterkt anbefale lukket blogg, hvor hun kun inviterer de hun kjenner til å lese og kommentere. Internett kan være et tøft sted, spesielt hvis man er ung og dermed blir oppfattet som "umoden" eller "barnslig" av de som er eldre. Da kan kommentarene som komme være direkte ondskapsfulle, noe jeg mener en tiåring er for ung til å utsettes for. 1
HopelessFear Skrevet 19. januar 2011 #7 Skrevet 19. januar 2011 Søk på ølløv og blogg, så får du se hva mennesker er i stand til. Mulig du sletter den bloggen fort som fy.. Ja, det er et fint eksempel hvor ille ting kan gå. Syns ufattelig synd på henne.. :/
allover Skrevet 19. januar 2011 Forfatter #8 Skrevet 19. januar 2011 Ja, det er et fint eksempel hvor ille ting kan gå. Syns ufattelig synd på henne.. :/ Søkte, men fant ikke noe "umiddelbart".. Kan noen fortelle i korte trekk. Sitter på jobb.. så jeg har ikke all verdens tid til å søke og surfe nå..
katt1 Skrevet 19. januar 2011 #9 Skrevet 19. januar 2011 Hei. Min datter er snart 13 år,har det mye morro med bloggen sin hun. Men det er også masse dritt slenging også. Får stygge kommentarer om dumme innlegg skrive feil også videre. Men nå har hun blogget så lenge at hun rister av seg de dårlige kommentarene,det er jo sånn også i blogg verden at de som slenger dritt er anonyme. La henne skrive og du må lese hver dag. Lykke til
Gjest Willie Skrevet 19. januar 2011 #10 Skrevet 19. januar 2011 Søkte, men fant ikke noe "umiddelbart".. Kan noen fortelle i korte trekk. Sitter på jobb.. så jeg har ikke all verdens tid til å søke og surfe nå.. En jente på ti som blogget, hun ente opp som Norges største mobbeoffer. Folk mente hun var tykk, dum, kunne ikke snakke skikkelig osv. Det finnes en million debatter om henne, sikkert like mange blogginnlegg, noen støttende og noen absolutt ikke støttende. Hun er hetset og hatet, alt fordi hun hadde en blogg. En ting er å kunne takle dette som tenåring, men 10 åringer er barn. Denne bloggen er slettet, men den florerer likefullt der ute, det gjør også videoene hun la ut på youtube. Jeg regner med at foreldrene til denne jenta tenkte som deg, en blogg er da neppe farlig, men der tok de grundig feil.
allover Skrevet 19. januar 2011 Forfatter #11 Skrevet 19. januar 2011 Det er innmari trist at vi ikke kan klare å være mot andre -slik vi vil at andre er mot oss. Stakkars hun ølløv.. Fikk jo litt å tenke på her nå da.. så får vi se hvordan det blir med bloggen til min vesle prinsesse.. (som begynner å bli litt stor )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå