AnonymBruker Skrevet 19. januar 2011 #1 Skrevet 19. januar 2011 vi kjøpte en hylle til å montere over sengen, men nå lurer jeg på om jeg har blitt hysterisk eller om det er god grunn til bekymring... nå er jeg redd for at denne ikke sitter ordentlig fast (den er borret fast i veggen), og tenker på at "tenk HVIS" den løsner og faller ned på babyen. er jeg hysterisk?
Gjest pysepusen Skrevet 19. januar 2011 #2 Skrevet 19. januar 2011 Jeg synes ikke det! Mannen tok bort alle hyllene vi hadde over vår seng da lillegutt kom til verden
Piggsvin Skrevet 19. januar 2011 #3 Skrevet 19. januar 2011 Jeg vil ikke ha hyller stående over kaninburet engang så..
Timian Skrevet 19. januar 2011 #4 Skrevet 19. januar 2011 Jeg ville ikke hengt hyller over sengen til barna! Man vet jo aldri... Jeg har faktisk opplevd jordskjelv i sørnorge! Kan dere ikke ha hyller på en annen vegg?
Gjest Catwoman Skrevet 19. januar 2011 #5 Skrevet 19. januar 2011 Jeg ville heller aldri hatt hyller over senga til mini... så isåfall er jeg og hysterisk Når jeg tenker meg om tror jeg ikke at jeg ville hatt det over min egen seng heller.
Gjest Willie Skrevet 19. januar 2011 #6 Skrevet 19. januar 2011 Jeg tviler på at hylla detter ned, men det på hylla kan jo ramle utenfor kanten.
¤ Lykke ¤ Skrevet 19. januar 2011 #7 Skrevet 19. januar 2011 Jeg vil ikke ha hylle over min egen seng en gang
Gjest chiki Skrevet 19. januar 2011 #8 Skrevet 19. januar 2011 Ville ikke hatt det over min egen seng engang, så nei du er ikke hysterisk:)
Jade Skrevet 21. januar 2011 #9 Skrevet 21. januar 2011 Helt enig med de andre her! Hyllen kunne falt ned, ting på hyllen kunne falt ned. Vi hadde et stort bilde over der som sengen nå står, og den ble tatt ned med det samme sengen ble tatt inn der.
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2011 #10 Skrevet 21. januar 2011 Jeg må være litt rar jeg da, har aldri opplevd at hverken hyller eller ting på hyller har falt ned av seg selv.
Ciara Skrevet 21. januar 2011 #11 Skrevet 21. januar 2011 Jeg synes dere overdriver. Jeg har aldri opplevd at hyller på veggen har løsnet.
Gjest Enny Skrevet 21. januar 2011 #12 Skrevet 21. januar 2011 Jeg synes dere overdriver. Jeg har aldri opplevd at hyller på veggen har løsnet. Jeg tror heller ikke jeg har opplevd det. Men jeg har opplevd at ting på hylla har falt ned.
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2011 #13 Skrevet 21. januar 2011 Husk å polstre hele ungen i gummi også da
lille katt Skrevet 21. januar 2011 #14 Skrevet 21. januar 2011 Jeg synes dere overdriver. Jeg har aldri opplevd at hyller på veggen har løsnet. Ikke jeg heller, samtidig føles det litt naturstridig å sove med hodet under en bokhylle, for eksempel .
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2011 #15 Skrevet 21. januar 2011 Jeg vet om noen som hadde en rimelig tung hylle over barnesengen. En dag falt den ned, men babyen var heldigvis et annet sted. Konsekvensene HVIS hyllen skulle rase er så enorme at sjansen ikke kan bli liten nok.
Jade Skrevet 21. januar 2011 #16 Skrevet 21. januar 2011 Hvis det er hysterisk å ikke ha hylle over babysengen, så er jeg hysterisk med glede! 1
lille katt Skrevet 21. januar 2011 #17 Skrevet 21. januar 2011 Jeg tror forøvrig "hysterisk" er et av de hyppigst forekommende ordene i graviditet og spedbarn-forumet . Til tross for at betegnelsen hører et annet århundre til.
^^Belle^^ Skrevet 21. januar 2011 #18 Skrevet 21. januar 2011 Jeg tenker at hvorfor i alle dager montere en bokhylle der i det hele tatt? Det må da finnes et helt hav av andre plasser den kan monteres? Det er riktig at man ikke skal pakke barna inn i bomull, men jeg synes det blir for dumt å ta sjansen på noe sånn. Da kan man like godt slutte å bruke sikkerhetssele i bilen eller fallsikring ved arbeid i høyder for ''sjansen er så liten for at det skjer noe allikevel...''. 1
Pimp Skrevet 21. januar 2011 #19 Skrevet 21. januar 2011 Jeg tror forøvrig "hysterisk" er et av de hyppigst forekommende ordene i graviditet og spedbarn-forumet . Til tross for at betegnelsen hører et annet århundre til. haha, du sier noe... – Hysteri er historisk, kulturelt og etymologisk nært forbundet med kvinnen, den kvinnelige kroppen og den kvinnelige seksualiteten Hysteri (av gresk hysteraos = livmor) er en av de eldste lidelser som er beskrevet i den medisinske historien.
lille katt Skrevet 21. januar 2011 #20 Skrevet 21. januar 2011 Jepp, hysteri brukes ikke lengre f.eks. som diagnose. Det er LENGE siden begrepet ble avskaffet, så kom an folkens - la oss oppdatere betegnelsene våre litt, da . Så nei, TS, du er ikke hysterisk. Du er bare helt normalt hønemoderlig bekymret for at noe skal falle i hodet på barnet ditt. Som du ser er det mange andre i tråden her som ikke ville hatt en hylle over sitt eget hode heller. Helt normalt. Det er ganske vanlig at (spesielt) mødre får de utroligste bekymringer som nesten grenser til tvangstanker når det gjelder hva som kan skje med avkommet. Dette er plagsomt, men adaptivt, og bidrar til av vi beskytter avkommet vårt og sikrer dets overlevelse . Så er det jo slik at enkelte bikker over til ordentlig angst og tvangstanker, og da er det jo ikke adaptivt lengre. Det skjer heldigvis med de færreste av oss . 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå