Gå til innhold

Synd og skam og mene "stygge" er stygge

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er visse ting her i samfunnet en stor andel ser på som stygt, ufint eller annet negativt (ikke nødvendig bare utseende heller).

Hvorfor er det nermest kriminelt og mene at noen er det?

F.eks så virker det nesten som man blir sett på som ond om man sier rett ut at man ikke liker småe pupper. Sier man at man hater store pupper og gjerne kommer med negative navn på det i tilegg, ja da blir man nermest sett på som en helt som tenker selv.

Og slikt fortsette det. Legger også merke til at det er helt greit for mange å si "se på den stygge berta der", men sier man "se på den stygge personenen der", da er det plutselig galt og folk sier "ingen er stygge". Hvorfor er "berter", eller andre jenter som gjerne vil være fin og sminke seg, fritt frem for mange? Virker som at mange ikke tåler at noen vil (prøve å) være pen eller suksessfull, noe stort kanskje.

Virker også nesten som at det de fleste ser på som positivt er ofte greit å si negative ting om, men synes mange (mulig inerst inne) at noe er negativt, da er ikke lov å si det negative. Spesielt når det gjelder utseende, talent og penger.

Hvorfor er det sånn? Har det med misunelse å gjøre? Følelsen av at alle liker de uansett? Eller hva? Er det denne janteloven som driver mange folk? Er dett et særnorsk fenomen eller er de slik i alle land? Av en eller annen grunn virker det som det er lite av den tankeganen i USA, eller så bare bryr amerikanerene seg mindre,?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forstår ikke helt hva du spør om.

Skrevet

Enig med deg;)

Det er IKKE mer greit å snakke stygt om ''berter''. Hvis man først har bestemt seg for at det å snakke stygt om andre mennesker uten grunn ikke er greit så skal selvfølgelig ''berter, bimboer osv'' være inkludert.

Jeg kan fortsatt baksnakke oppførselen til andre mennesker. Når en person har silikon i puppene, falske lepper, ansiktet full av sminke OG OPPFØRER SEG som om de er bedre enn andre så har jeg en tendens til å dømme litt ekstra. Da får jeg inntrykk av at de tror de er veeldig deilige nettopp pga. disse tingene. Bortsett fra det har jeg ikke behov for å kommentere andre sin sminke og pupper. Hvis jeg ser en jente som er berte og ikke plager meg på noen måte så har jeg absolutt ikke noe behov for å rakke ned på personen.

Jeg syns også det er ganske synd at selv mennesker som kan virke som oppegående og smarte mennesker slenger mye dritt om ''berter'' uten at de har gjort dem en verdens ting. ''Hun er alt for tynn, For en bimbo.. etc'' Men hvis det gjelder en overvektig jente f eks. da er det slemt å si stygge ting. Rar tankegang.

Jeg takler ikke mennesker som tror de er bedre enn andre uansett hvordan de ser ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...