Gå til innhold

Postbanken VS Skandiabanken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Har dere noen erfaringer med de to - eller er det noen flere banker som er bra å ta opp boliglån?

Jeg vil bytte fra banken min til en annen , er ikke fornøyd med Sparebank 1 Oslo og Akershus.

Jeg må nok nesten låne 100%.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den som gir deg den beste helhetspakken.

- Lånesummen du trenger

- Rente

- Termingebyr

- Service

Også avgjørende om du føler behov for å ha en filial å besøke. Skandiabanken er kun på nett/telefon, mens Postbanken har filialer land og strand rundt.

Skrevet

Jeg har så og si alt av mine banktjenester i Skandiabanken og er veldig godt fornøyd. Har ikke behov for å oppsøke banken rent fysisk, lurer jeg på noe er de bare en liten chat eller telefonsamtale unna.

Når det gjelder boliglån så tilbyr de imidlertid kun opp til 85%, så hvis du trenger 100% så er det ikke rette banken for deg med tanke på boliglån hvertfall.

Skrevet

Postbanken er elendig på service! Har bare masse dårlige erfaringer med dem

Skrevet

Og vi er veldig fornøyde med Postbanken, også når det gjelder service. Vi har fast konsulent, og blir fulgt opp etter ønske. :) Ang. betingelser, vil det variere med inntekt, sikkerhet og betjeningsevne, så da er det best å snakke med en konsulent og høre hva de kan tilby. Det er ikke slik at den banken som er best for meg, nødvendigvis er den beste for deg.

Skrevet

Postbanken er elendig på service! Har bare masse dårlige erfaringer med dem

Jeg har motsatt erfaring. Postbanken er super på service. For meg har det vært enklest å ha kontakt med banken hjemmefra, og da har de en super telefon- og nettbank. Har bare møtt hyggelige og serviceinnstilte rådgivere der. Kundeservicen deres er åpen døgnet rundt alle dager i året, og har jeg behov for lån eller rådgivning er finansrådgiverne deres på plass frem til kl 22 selv i helgene. Postbanken har også en veldig god rente. Boliglån ung har en rente på 3,15 %.

Skrevet

Og vi er veldig fornøyde med Postbanken, også når det gjelder service. Vi har fast konsulent, og blir fulgt opp etter ønske. :) Ang. betingelser, vil det variere med inntekt, sikkerhet og betjeningsevne, så da er det best å snakke med en konsulent og høre hva de kan tilby. Det er ikke slik at den banken som er best for meg, nødvendigvis er den beste for deg.

Signerer! :)

Skrevet

Jeg har så og si alt av mine banktjenester i Skandiabanken og er veldig godt fornøyd. Har ikke behov for å oppsøke banken rent fysisk, lurer jeg på noe er de bare en liten chat eller telefonsamtale unna.

Når det gjelder boliglån så tilbyr de imidlertid kun opp til 85%, så hvis du trenger 100% så er det ikke rette banken for deg med tanke på boliglån hvertfall.

Jeg er også veldig fornøyd med skandiabanken og kommer nok ikke til å bytte!

Skrevet

Jeg flyttet alt jeg hadde i Postbanken over til Skandiabanken for flere år siden. Har ikke angret på det!

Skrevet

Jeg bruker begge bankene, men i forhold til boliglån så har jeg bare positivt å si om Postbanken. Har du så grei økonomi at du kan søke hos Skandiabanken så er jeg overbevist om at de er bra på lån også.

Jeg prøvde å få boliglån i flere banker. Postbanken var den eneste som faktisk tok en selvstendig vurdering av min situasjon og som strakk seg litt utenfor malen.

Skrevet

Jeg har sjekket hos Skandiabanken, de tar ikke med hensyn til kausjonister.

Så det blir hvertfall hos Postbanken, Nordea eller hos den lokale banken,

Sjekka ut Postbanken, 3.15% for Ung Lån, bra rente :D

tusen takk dere :P

Skrevet

Jeg bruker begge bankene, men i forhold til boliglån så har jeg bare positivt å si om Postbanken. Har du så grei økonomi at du kan søke hos Skandiabanken så er jeg overbevist om at de er bra på lån også.

Jeg prøvde å få boliglån i flere banker. Postbanken var den eneste som faktisk tok en selvstendig vurdering av min situasjon og som strakk seg litt utenfor malen.

Eg har motsatt erfaring...lokalbanken var den med best service...Postbanken gav faen...da hadde eg vore kunde i over 10 år. Har stengt alle konti i Postbanken.

Skrevet

Bare husk du må ha kausjonist hvis du skal ha 100% finansiering. Hvis ikke, får du kun 90% nå for tiden.

Skrevet

Bare husk du må ha kausjonist hvis du skal ha 100% finansiering. Hvis ikke, får du kun 90% nå for tiden.

Kommer helt an på banken, det er kun retningslinjer og ikke noe de MÅ følge. Vet om mange som nettopp har tatt opp 100% lån der de f.eks får beste rente på 90% og en litt høyere rente på de siste 10%.

Skrevet

Kommer helt an på banken, det er kun retningslinjer og ikke noe de MÅ følge. Vet om mange som nettopp har tatt opp 100% lån der de f.eks får beste rente på 90% og en litt høyere rente på de siste 10%.

Da skulle jeg gjerne likt å vite hvilken bank. :popcorn:

Skrevet

Da skulle jeg gjerne likt å vite hvilken bank. :popcorn:

DnB nor har gjort det for oss:-)

Skrevet

DnB nor har gjort det for oss:-)

Da er det greit å vite at Postbanken og DnB NOR har de samme prisene og betingelsene. De slås jo sammen snart, og i hvertfall på telefon- og nettbankene deres jobber nå de ansatte med begge merkevarene. Det er derfor ikke nødvendig å sende søknad til mer enn en av merkevarene lenger.

Skrevet

I alle fall dnb og Handelsbanken. :)

Er i begge tilfeller snakk om nyutdannede med god begynnerlønn og god lønnsutsikter fremover.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...