Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ei jente på 19 år som ønsker å få barn. Går å tenker på baby hver dag og hele tiden, og jeg har vært gravid før som endte opp i utskrapning da kroppen min ikke ville utstøte dette i 14 uke. Jeg føler at det er noe som mangler og jeg hadde termin nå 17 Januar. Noe som ikke var så morsomt å tenke på. Jeg har en kjæreste som er veldig babysyk men han ser helst at vi venter med barn, men han sier også det at hvis vi blir gravide så kommer han til å bli kjempeglad. Det hjelper ikke mye på å IKKE tenke på å få baby akkurat :P Vi har sex titt og ofte og prevensjon (hva er det liksom??? :P) bruker vi ikke. Det er ikke snakk om å hoppe av i svingen heller :) I dag så venter jeg mensen å den har enda ikke kommet. Jeg har hatt mye "mensenmurringer" har det kjentes ut som å jeg innbiller meg bare at det er andre ting... Nesten så dette kan bli en innbillt svangerskap.. Hva sier dere?? Hva skal jeg gjøre?

Det hjelper heller ikke på at jeg har mange venninner som er gravide og herregud så missunnelig jeg er.. Får jeg kjenne på magen så vil jeg nesten skrike.. Så babyønsket er så forferdelig stort. Kjæresten min vet dette også.. Hva skal jeg egentlig gjøre? Når kan jeg teste meg egentlig? siste mens startet 22 desember... krysser fingerene mine på at jeg kanskje har et lite frø i magen nå jeg... :) Noen der ute som har det slik som meg?? Blir kjempeglad for tips og alt det der :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva ønsker du egentlig tips om ? Når du kan teste avhenger av når du skulle hatt mensen. Kan teste på første dag med uteblitt mens, noen tester viser før. Ellers vil jeg anbefale deg å vente, personlig synes jeg 19 er alt for ungt for å bli mor!

• Liker 1
Skrevet

Du er 19 år. Hvor gammel er kjæresten din? Har dere akseptabel bolig for å bringe et barn inn i? Har dere utdanning? Stabil økonomi? Bil?

Dette er de første spørsmålene du må stille deg selv. Jeg vil tippe at svarene ikke er tilfredsstillende. Har selv hatt et HØYT ønske om barn siden jeg var 18. Jeg er nå 22 og har enda ikke barn. Ser stadig min venninner bli gravide og få barn, og jeg ønsker stadig at det snart kunne vært min tur, men likevel, livet ligger ikke til rette for det. Jeg er ferdig utdannet til sommeren, og kjære er ferdig om en måned. Selv når vi er ferdig med utdannelsen gjenstår det ting, som f.eks bopel. Nå leier vi leilighet på 50 kvm, med ett soverom, det er ikke noe sted å ha en liten baby.

Har du vurdert å skaffe deg katt? Lev ut ungdomstiden og gjør det ungdommer flest gjør, skole, feste, reise og oppleve litt før du setter deg inn i den utrolig store ansvarsrollen det er å være mor. Ønsket om barn blir nok ikke mindre, men husk at du skal være i stand til å ta deg av barnet før du setter det til verden.

Og kjære deg, hvis din kjære sier han vil vente, så bruk prevensjon!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...