Gjest Anonymous Skrevet 21. oktober 2003 #1 Skrevet 21. oktober 2003 Blir kanskje litt voldsomt å diskutere dødsstraff her, men jeg så Monsters Ball i går (Ekkel, nydelig og gripende film), og ble sjokkert over hvordan henrettelse i den elektriske stol foregår. Er uansett imot dødsstraff, men det kan vel ikke være noen mer nedverdigende måte å dø på enn sånn. De barberes på ben, armer og hode og må ha på bleie. Går ut i fra at man må ha bestialske mord bak seg for å få en slik straff, men hvem er de (rettssystemet i USA) til å til de grader ydmyke en person som likevel skal dø? Og hvem er de egentlig til å dømme en person til døden i det hele tatt? De strør jo om seg av bibelvers og uttalelser om hvordan Gud redder, leder og hjelper dem. Gikk de glipp av at Gud er den eneste dommeren over liv og død, himmel og helvete? Sånn....måtte bare få det ut.
Bertha Skrevet 22. oktober 2003 #2 Skrevet 22. oktober 2003 Jeg ser så enig, så enig med deg, gjest. Men jeg er nå ikke helt sikker på at jeg hadde hatt den samme innstillingen dersom det gjalt morderen til noen av mine kjære..... Vanskelig det der - og egentlig en helt umulig diskusjon.
Gjest Poirot Skrevet 22. oktober 2003 #3 Skrevet 22. oktober 2003 Amnestys tv-reklame med en rå biff som fikk samme srømmengde i seg ble sensurert av tv. Den var for ekkel, blodet rant, det kom røyk osv.
Agnete Skrevet 22. oktober 2003 #4 Skrevet 22. oktober 2003 Gikk de glipp av at Gud er den eneste dommeren over liv og død' date=' himmel og helvete?[/quote'] Meget godt poeng.
'Lilly' Skrevet 22. oktober 2003 #5 Skrevet 22. oktober 2003 Jeg ser så enig' date=' så enig med deg, gjest. Men jeg er nå ikke helt sikker på at jeg hadde hatt den samme innstillingen dersom det gjalt morderen til noen av mine kjære..... Vanskelig det der - og egentlig en helt umulig diskusjon.[/quote'] Det er heldigvis derfor man har en objektiv domstol............
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå