AnonymBruker Skrevet 18. januar 2011 #1 Skrevet 18. januar 2011 Hei Om jeg så bare har hatt en 2timers forelesning på skolen og drar hjem igjen, så merker jeg ofte at jeg er veldig trøtt og trenger å legge meg nedpå og hvile litt. Er dette normalt? Greit nok at man kan bli litt sliten av å konsentrere seg, men skulle ikke tro man ble såpass sliten etter bare 2 timer? Noen tips til hvordan jeg kan få mer energi? Skal begynne å trene et par dager i uken, og får nok søvn og spiser normalt og sunt. Men kunne ønske jeg ikke følte meg så trøtt i kroppen..
madison rose Skrevet 18. januar 2011 #2 Skrevet 18. januar 2011 sånn har jeg det også! jeg sliter med lave blodverdier, prøver å fikse på det men er så lett å glemme av. kanskje du har samme problemet?
Bomullstrusa Skrevet 18. januar 2011 #3 Skrevet 18. januar 2011 Ikke så dumt å begynne å trene, nei Jeg hadde selv en periode hvor jeg var veldig trøtt etter skolen. Det viste seg at det hang mye sammen med synet mitt. Jeg brukte altfor mye energi på å konsentrere meg, og på å fokusere. Problemet forsvant den dagen jeg oppsøkte optiker og begynte med linser.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2011 #4 Skrevet 18. januar 2011 Ikke så dumt å begynne å trene, nei Jeg hadde selv en periode hvor jeg var veldig trøtt etter skolen. Det viste seg at det hang mye sammen med synet mitt. Jeg brukte altfor mye energi på å konsentrere meg, og på å fokusere. Problemet forsvant den dagen jeg oppsøkte optiker og begynte med linser. Aha. Jeg har nylig anskaffet meg briller for noen måneder siden da, som jeg bruker i hver forelesning.. Men det er vel samme om jeg bruker linser eller briller? Eller hadde du dette problemet hvis du brukte briller før du begynte med linser?
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2011 #5 Skrevet 18. januar 2011 sånn har jeg det også! jeg sliter med lave blodverdier, prøver å fikse på det men er så lett å glemme av. kanskje du har samme problemet? Lave blodverdier.. hva gjør man med det da? Mener du jernmangel?
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2011 #6 Skrevet 18. januar 2011 Lave blodverdier.. hva gjør man med det da? Mener du jernmangel? Du kan lese litt om det her. Der står det også hva man kan gjøre for å fikse det. Ta deg en tur til legen/helsesøster, også kan de ta en kjapp blodprøve for å finne ut om du har det. Liten vits i å begynne med jerntabletter osv. hvis du ikke har det!
Bomullstrusa Skrevet 18. januar 2011 #7 Skrevet 18. januar 2011 Aha. Jeg har nylig anskaffet meg briller for noen måneder siden da, som jeg bruker i hver forelesning.. Men det er vel samme om jeg bruker linser eller briller? Eller hadde du dette problemet hvis du brukte briller før du begynte med linser? Jeg brukte aldri briller. Hm, da kan du kanskje utelukke at det er synet som sliter deg ut. Med mindre man trenger litt tilpasningstid til briller da.
ondebanan Skrevet 18. januar 2011 #8 Skrevet 18. januar 2011 Har alltid slitt med dette, men nok kaffe har kurert det :D
Bomullstrusa Skrevet 18. januar 2011 #9 Skrevet 18. januar 2011 Har alltid slitt med dette, men nok kaffe har kurert det :D Kanskje det er koffeinet i kaffen du har blitt avhengig av, og dermed blir trøtt hvis du ikke får i deg det? Jeg ville prøvd og tatt opp temaet neste gang du er hos legen, ts. Kanskje er det for lite av et eller annet i kroppen din. Jernmangel?
Jaenelle Skrevet 18. januar 2011 #10 Skrevet 18. januar 2011 Har også hatt problemer med dette. Ofte har det bare vært at jeg ikke har hatt forelesning før sent på dagen, og det er først da jeg har stått opp Da har det blitt mye bedre dersom jeg står opp noenlunde tidlig (ikke snoozer frem til forelesning f.eks) og bare beveger meg litt. Skal sies at jeg også hadde jernmangel når dette var som verst, så det kan nok være lurt å få sjekket litt sånt hos legen
Kladd Skrevet 18. januar 2011 #11 Skrevet 18. januar 2011 Jeg sliter også med det samme. Men har funnet ut at å drikke mye vann hjelper veldig! ...eller kanskje vi bare har for kjedelig studie?
antibac Skrevet 19. januar 2011 #12 Skrevet 19. januar 2011 Haha, helt likt her. Jeg sover nok om natta, men er likvel utrolig trøtt etter skolen. Kan kun ha vært to timer skole, og jeg er utslitt. Prøver å la være å sitte hjemme etterpå, da sovner jeg bare. Sovnet fra både skolearbeid og trening på mandag, det sier jo litt. Sitter faktisk her nå og er ganske trøtt, men ikke heeelt utslitt. Skulle ønske treningssenteret mitt hadde gruppetimer midt på dagen, da hadde jeg ihvertfall fått dèt unnagjort.
ondebanan Skrevet 19. januar 2011 #13 Skrevet 19. januar 2011 Kanskje det er koffeinet i kaffen du har blitt avhengig av, og dermed blir trøtt hvis du ikke får i deg det? Neida. Jeg drakk ikke kaffe før, og da pleide jeg som regel sovne på lesesalen etter forelesning eller gå rett hjem og sove noen timer etterpå. Etter jeg begynte å drikke kaffe, kommer jeg meg gjennom både forelesning og lesing!
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2011 #14 Skrevet 19. januar 2011 TS her. Drikker ikke kaffe, liker det ikke enda. Men hender jeg drikker iskaffe. Kanskje jeg burde begynt med det igjen? Hehe.. :gjeiper:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå