Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til neste uke skal jeg på mitt aller første jobbintervju og kjenner at jeg gruer meg veldig! Jeg har ikke peiling på hva som skjer på et jobbintervju, og er helt grønn.

Skal jeg ta med CV?

Trenger jeg å notere noe?

Hva vil arbeidsgiver spørre om?

Hva er passende å ha på seg? (Er en klesbutikk jeg har søkt på)

Noen som kan gi meg en litten "oppsummering" om hva som skjer?

Jeg føler at jeg blir godt likt av folk. Jeg er en mild og rolig person, men jeg er ganske sjenert så jeg er redd for at det skal ødelegge for meg. Jeg er redd for at jeg ikke klarer å si noe fornuftig, at jeg skal rote meg helt bort!

Takker for svar! :klem:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Der jeg jobber nå har sjefen min og jeg nettopp hatt flere intervjuer nå, så her er noen av mine tips ;)

- Kle deg pent, smink deg osv, men ikke overanstreng deg (bruk gjerne noe fra butikken om du har)

- Smil, vær ærlig og åpen

- Ta med CV, søknad (selv om du sikkert alt har levert, greit at du tar med uansett), ALLE attester og ev andre papirer.

- les deg opp om butikken (hjemmeside osv) for å se hva butikken jobber for osv (kjempe pluss om du vet litt om bedriften!!)

- se de andre inn i øynene, ikke fikkle med andre ting (feks penn, hår, klær osv)

- Spør sprøsmål (ikke start med lønn)

Spørsmål som hvilke egenskaper du har/ikke har kommer kanskje opp, "hvem i vennegjengen er du" osv, står mye bra i denne --> http://e24.no/jobb/article3514071.ece

Lykke til!

Skrevet

Tusen takk for svar, og link, skal ta en skikkelig runde på disse spørsmålene, hehe :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...