Gå til innhold

Hvordan unngå pinlige pauser?

LuriAnnie

Anbefalte innlegg

Kom med tips! HVA prater man om? Jeg er så sjenert at jeg blir helt taus og sliter med å komme på ting å prate om, og sånne laaange pauser er så pinlige......

Hjelp meg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Været, politikk, noe du har hørt på radioen, studier/arbeid, nyheter... Ja, hva som helst. Bare la det komme naturlig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å kom på spørsmål på forhånd, helst sånne som ikke er ja/nei spørsmål. Jeg antar at dette er på dater og sånn, og da er det jo litt fint å spørre om litt forskjellig, men også noe du er oppriktig interessert i - eller spør om hva drømmeferien ville vært, hvordan han husker barndommen, hvilken hverdagsmat er favoritten osv...

De fleste er sikkert nervøse på dater, men snakk om noe som ligger deg nært så kan du vise at det er liv i deg og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samtaleemne følger naturlig med god kjemi. Jeg er selv meget sjenert, men med de det har klaffet med har det sjeldent vært mange "pinlige" pauser i samtalen. De som det ikke har klaffet med derimot...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal du starte med å dele litt av deg selv, feks hva liker du å gjøre osv...

Det kan være lurt å finne felles nevneren "hobby" eller "interesser" som dere deler... Snakk om disse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samtaleemne følger naturlig med god kjemi. Jeg er selv meget sjenert, men med de det har klaffet med har det sjeldent vært mange "pinlige" pauser i samtalen. De som det ikke har klaffet med derimot...

Bra poeng. Personkjemi er helt avgjørende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær nysgjerrig på den du prater med. De aller fleste liker å prate om seg selv, og så lenge du faktisk er interessert i å bli kjent med den andre så finnes det jo et hav av emner å ta av, og hvert svar vil garantert gi deg nye spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, måten jeg taklet dette på (kanskje litt sært). Men jeg begynnte bare å finne slike situasjoner morsomme. Ok, du sitter der og føler at det er litt kleint. men det gjør den andre også! Og bare tanken på at to stykker sitter der og liksom har det kleint, vel jeg syntes egentlig bare det er litt morsomt. Så når slike situasjoner oppstår, så begynner jeg noen ganger bare å hummre litt for meg selv, og om den andre da spørr hva jeg ler av. Ja, så sier jeg det rett ut. Det pleier ofte å starte igjen en samtale.

Det funker også å egentlig bare rett ut si "nei, nå har vi det litt kleint, finn på noe å si a!". På denne måten kan du også vise litt selvtillit og dominans ved å

1. faktisk si det rett ut og

2. legge ballen i hjørnet hos den andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...