Gjest Kathpus Skrevet 18. januar 2011 #1 Skrevet 18. januar 2011 Da sitter jeg plutselig med et særemne. Jeg valgte blant annet boka "Tusen strålende soler", som mamma selvfølgelig klarte å låne bort. Derfor trenger jeg noen besvarelser: - Hvor mange kapitler inneholder boka? - Hvordan er kapitlene inndelt? - Hvordan er synsvinkelen i boka? Forhåpentligvis er det noen av dere som har noen opplysninger. Takk på forhånd. :-)
Gjest Kathpus Skrevet 18. januar 2011 #3 Skrevet 18. januar 2011 Feil underforum? Ja, selvfølgelig. er så surrete.. Det skal jo ikke kunne være mulig?
Gjest Kathpus Skrevet 18. januar 2011 #4 Skrevet 18. januar 2011 Ja, selvfølgelig. er så surrete.. Det skal jo ikke kunne være mulig? Ingen som kan hjelpe en jente i nød?
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 18. januar 2011 #5 Skrevet 18. januar 2011 Bibliotek? Du må da LESE boka selv når du har særemne. 1
Frøken Smilla Skrevet 18. januar 2011 #6 Skrevet 18. januar 2011 Kapitlene kan jeg ikke hjelpe deg med, men jeg mener å huske at dette er en bok skrevet fra en kvinnes ståsted, men at det er skrevet i 3. person. Drageløperen er jo fra samme sted og tidsperiode, men den er skrevet med blikk på guttens/mannens situasjon, men også den i 3.person, så vidt jeg husker. Fantastisk gode bøker, begge to, forresten! Lykke til med oppgaven
katt1 Skrevet 18. januar 2011 #7 Skrevet 18. januar 2011 Da sitter jeg plutselig med et særemne. Jeg valgte blant annet boka "Tusen strålende soler", som mamma selvfølgelig klarte å låne bort. Derfor trenger jeg noen besvarelser: - Hvor mange kapitler inneholder boka? - Hvordan er kapitlene inndelt? - Hvordan er synsvinkelen i boka? Forhåpentligvis er det noen av dere som har noen opplysninger. Bibloteket har boka Takk på forhånd. :-)
Gjest Kathpus Skrevet 18. januar 2011 #8 Skrevet 18. januar 2011 Bibliotek? Du må da LESE boka selv når du har særemne. Trenger ikke lese når alt er tilgjenlig på nett!
Gjest Raina Skrevet 18. januar 2011 #9 Skrevet 18. januar 2011 (endret) Synst å hugse den er skreve i 3.person, sett frå Mariam og Laila sin ståstad. Boka skiftar mellom Mariam og Laila som forteljarar. Og ganske sikker på at den består av 51 kapittel. Og boka er delt inn i del 1, del 2, del 3 og del 4. Boka er uansett fantastisk, og eg grein som berre det av nokre av skildringane. Spesielt der ein av klassekameratane til Laila blir drept av ei bombe, og mora hennar fer desperat rundt og plukkar opp delar av kroppen hennar som er sprengt i bitar Endret 18. januar 2011 av Raina
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 18. januar 2011 #10 Skrevet 18. januar 2011 Trenger ikke lese når alt er tilgjenlig på nett! Du har åpenbart ikke lest boken siden du ikke vet synsvinkel etc., og da synes jeg det er litt drøyt at andre skal "gjøre" særemnet for deg, det lærer du ingenting av Men lykke til! 1
Gjest Kathpus Skrevet 18. januar 2011 #11 Skrevet 18. januar 2011 (endret) Du har åpenbart ikke lest boken siden du ikke vet synsvinkel etc., og da synes jeg det er litt drøyt at andre skal "gjøre" særemnet for deg, det lærer du ingenting av Men lykke til! Mamma lånte bort boka, og fikk lest noe. Hehe. :-) Tusen takk for flotte svar! :-) Endret 18. januar 2011 av Kathpus
Gjest Raina Skrevet 18. januar 2011 #12 Skrevet 18. januar 2011 Trenger ikke lese når alt er tilgjenlig på nett! Plagiat heiter det. Og det blir garantert oppdaga.
Gjest Kathpus Skrevet 18. januar 2011 #13 Skrevet 18. januar 2011 Plagiat heiter det. Og det blir garantert oppdaga. nei, bytter ut, slik at det har samme innhol, men er skrevet på en annen måte. Har uansett en lat lærer.
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 18. januar 2011 #14 Skrevet 18. januar 2011 Det går seg bare utover deg selv, tenk hvis du får dette på eksamen, da husker du MYE bedre om du hadde gjort det selv
Gjest Kathpus Skrevet 19. januar 2011 #15 Skrevet 19. januar 2011 Det går seg bare utover deg selv, tenk hvis du får dette på eksamen, da husker du MYE bedre om du hadde gjort det selv Joda, det er sant, men da har jeg forhåpentlig fått boka tilbake. :-)
Brunhilde Skrevet 19. januar 2011 #16 Skrevet 19. januar 2011 Oi, oi, oi. Du tror at du kan surfe gjennom livet basert på det du har snuppet på nett. Lykke til på veien. Lurer på hva du skal gjøre den dagen du snubler? Les boka selv, din latsabb! Skamme deg, burde du. 1
Gjest Kathpus Skrevet 19. januar 2011 #17 Skrevet 19. januar 2011 Oi, oi, oi. Du tror at du kan surfe gjennom livet basert på det du har snuppet på nett. Lykke til på veien. Lurer på hva du skal gjøre den dagen du snubler? Les boka selv, din latsabb! Skamme deg, burde du. Du er vel en gammel hingst? Er ganske stolt over å være ung den dag i dag, med tanken på alt vi får servert. Nå trenger vi bare nett, så får vi svar på alt. Her fikk jeg vite det jeg trengte, selv uten å ha lest boka. Det var vel ikke mulig på din tid, eller hva? Verden går framover. :-D
Brunhilde Skrevet 19. januar 2011 #18 Skrevet 19. januar 2011 Du er vel en gammel hingst? Er ganske stolt over å være ung den dag i dag, med tanken på alt vi får servert. Nå trenger vi bare nett, så får vi svar på alt. Her fikk jeg vite det jeg trengte, selv uten å ha lest boka. Det var vel ikke mulig på din tid, eller hva? Verden går framover. :-D Ja, verden går fremover, men små inkjeveter som du blir stående på stedet hvil. Og jo, fusk har alltid vært mulig, heldigvis blir de fleste gjennomskuet nå også, som du sannsynligvis vil bli. Og du tror du er smart? Du tar feil.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2011 #19 Skrevet 19. januar 2011 Himmel og hav. Jeg innrømmer at jeg ikke leste ferdig boken jeg selv måtte skrive særemne om (Pan, av Knut Hamsun, for tre år siden), men jeg klarte da i det minste å finne veien til biblioteket og låne to mursteiner av noen bokanalyser på 300-400 sider hver, og leste dem istedet. Og tenk, jeg klarte til og med å skrive særemnet, føye til fotnoter og lage liste over kildehenvisninger. Ikke tok skrivingen så jævla lang tid heller, to kvelder, kanskje. Fikk for øvrig 6. Si meg, er det barneskolen du skal skrive særemne for? Jeg kan nemlig ikke se noen andre steder det er relevant å ta med antall kapitler i boken. Hva blir det neste, skal du lage tegninger av hovedpersonene og legge ved, og ramse opp navnene på alle personene i boken? Jaja... Du får kose deg med strykkarakteren din.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2011 #20 Skrevet 19. januar 2011 (endret) Håper du får stryk. Endret 23. januar 2011 av Iah
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå