Emmplix Skrevet 18. januar 2011 #1 Skrevet 18. januar 2011 Jeg vurderer veldig å starte med lærerutdanningen, men nå begynner jeg å blir litt usikker på om det er det jeg virkelig vil. Derfor har jeg lyst på en assistentjobb på SFO eller i grunnskolen. Er det noen der ute som vet hvordan jeg skal gå frem for å få til dette? Håper på svar så fort som mulig slik at jeg kan begynne med dette i morgen. Takk på forhånd
Gjest Sus Scrofa Skrevet 18. januar 2011 #2 Skrevet 18. januar 2011 Jeg ville nok bare ha ringt til skolene i nærheten for å høre om de har behov for vikarer. Så evt lage en søknad/CV om de ber om det. Du kan også se på nav.no om det er ledige jobber i ditt nærområde, men min erfaring er at det ofte er behov for vikarer selv om de ikke har annonser ute.
Kirby Skrevet 18. januar 2011 #3 Skrevet 18. januar 2011 Ta kontakt med relevante skoler, du får garantert napp! Men, det er ikke i nærheten av det samme å være vikar/assistent som å være lærer, så om du ikke får noen fantastiske opplevelser betyr det ikke nødvendigvis at læreryrket ikke er noe for deg.
Emmplix Skrevet 18. januar 2011 Forfatter #4 Skrevet 18. januar 2011 Ååh! Tusen takk for så flotte svar Jeg regner jo med at det ikke er det samme å være assistent som lærer. Det er bare ment for å være en pekepinn for hva som kan vente om jeg så tar en lærerutdanning. Men hvem er det i så tilfelle jeg skal snakke med om jeg ringer?
Kirby Skrevet 18. januar 2011 #5 Skrevet 18. januar 2011 Som regel er det nettopp kontordamene som har ansvar for vikarene, så bare si hva du ringer for så fikser de det for deg eller viderekobler deg til noen andre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå