Gå til innhold

Hvor mange graviditetstester har du tatt?

Hvor mange graviditetstester har du tatt?  

73 stemmer

1. 1. Hvor mange graviditetstester har du tatt?

• Ingen
      7
    • 1
      7
    • 2-3
      8
    • 4-5
      10
    • 6-10
      11
    • 11-20
      9
    • 21-30
      5
    • 30-50
      8
    • 50-100
      7
    • Over 100
      1

Anbefalte innlegg

Gjest Sus Scrofa
Skrevet

Heihei!

Et litt tullete spørsmål kanskje, men jeg er litt nysgjerrig på hvor mange graviditetstester damene her har tatt.

Får ofte inntrykk av at mange svir av 4-5 stykker per pp. Så det må jo bli alvorlig mange om man ender opp med å prøve noen år.

Men har skjønt det slik at de fleste bruker billige tester stort sett, når man har prøv lenge?

Selv har jeg ikke starta skikkelig på prøvingen enda. Tok en graviditetstest for 6 (?) år siden da mensen var sen, men den var heldigvis negativ. Så mitt svar blir "1". Syntes det var utrolig spennende å ta testen, til tross for at jeg ikke ønsket å være gravid.

Kanskje litt barnslig, men jeg gleder meg noe ekstremt til å svi av litt tester framover!! :flau::plystre::fnise:

Så: har du tatt mange tester? Har noen av de vært positive? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når vi startet prøvingen så ble det en del tester, men etterhvert som de alle var negative så orket jeg ikke å se en blendahvit test så jeg slutte å teste.

Vi var ufrivillige barnløse i tre år og på den tiden testet jeg ikke så mye, men når jeg endelig var gravid så testet jeg noen ganger for å virkelig bevise for meg selv på nytt at det var sant.

Så i løpet av nesten fem år så har jeg brukt ca 50 tester tror jeg. Så det er ikke så ille egentlig.

Skrevet (endret)

Jeg er bare 19 år og har tatt 5 7 tester til nå fordi jeg har trodd at jeg var gravid. Ønsket er stort, så det er derfor det er slik...

1 test ble positiv :D og da fikk jeg gleden av å være gravid i nesten 3 mnd til jeg mistet min lille stjerne.

Endret av babyønske
Skrevet

Har tatt utrolig mange tester til ikke egentlig å være prøver. Må vel begynne å nærme seg 20 tester, i håp om å få to magiske streker. Har aldri skjedd. Blir like lei meg hver gang :( Håper virkelig jeg får muligheten til å se den magiske strek nr 2 dukke opp en vakker dag! :sjenert:

Skrevet

Jeg har tatt én test, siden menstruasjonen min uteble i desember.

Skrevet

jeg tipper rundt 10 i hele mitt liv, og 6 av dem var ved samme svangerskap. er ikke så veldig opptatt av testing

Gjest Galithralia
Skrevet

Jeg går på p pillen og er i et fast forhold, siden jeg er litt paranoid og har ingen ønsker om å bli gravid, tester jeg meg ca. hver tredje måned (sånn just in case). Har blitt en del tester i løpet av de to siste årene kan du si :fnise: Men bedre å være på den sikre siden!

Skrevet

Har tatt 1 test og den var positiv :)

Gjest boblebrus
Skrevet

har tatt 3 eller 4 tror jeg, men det har kun vært for å sjekke for sikkerhets skyld siden jeg ikke får mens av p-pillene mine. Foreløpig har alle vært negative, og det er bra :) (men gleder meg jo litt til den dagen jeg får to streker. forhåpentligvis ikke enda, men om et par år kanskje)

Gjest Mahareth
Skrevet

Til ikke å være prøver har jeg tatt en god del, sikkert nærmere 20. De aller fleste har jeg ønsket at skulle være negative, men nå hadde det ikke gjort noe om testen var positiv.

Skrevet

Har tatt mange tester opp igjennom årene :P føler eg har tatt for mangen er nå rundt 11-15 tester, men jeg var utrolig redd for å bli gravid før , for det passet ikke med utdanning + før var jeg ikke i noe seriøst forhold. Men nå ser jeg bare frem til å få to streker på testen :D

• 2 uker senere...
Skrevet

Har tatt tester i hvert forsøk og et par ekstra i begynnelsen. Men skuffelsen er større ved negativ test enn å bare vente på mensen så jeg tester aldri utenom forsøkene lengre.

Skrevet

To, begge negative... Når jeg sluttet på p-piller var syklusen veldig ujevn og da blir man jo usikker. Regner med det kanskje blir fler, men jeg inbiler meg jo at jeg vil kjennes anderledes ut i kroppen hvis jeg blir gravid :)

Skrevet

Jeg har tatt utrolig mange tester. Jeg er 32 år gammel, og har alltid vært redd for å bli gravid, bortsett fra da jeg har prøvd å bli gravid. Så derfor går det ganske mange tester. Jeg blir også lett gravid, så er derfor ekstra nervøs for å bli gravid. Og da jeg prøvde på barn nr 2, tok det nesten 3 år, og det ble 6 spontanaborter, så der gikk det og mange tester.

Jeg testa sist på tirsdag, selv om jeg bruker p-ring.

Skrevet

Har tatt 3 tester pga. forsinket mens (over en periode på 15 år), og 2 da jeg ble gravid med snuppa (ikke planlagt). Skal nå snart prøve å få nr to og det blir nok litt flere tester nå som vi faktisk går inn for å bli gravide. Skal prøve å unngå å teste før jeg får noen symptomer, vil ikke stresse, men det spørs hvor lenge det holder (litt utålmodig ;)).

Skrevet

Jeg mistet mensen da jeg var rundt 16 år, og fikk den aldri tilbake.

Så jeg tester men rundt annenhver måned for å sjekke at jeg ikke er gravid (jeg stoler ikke nok på at kroppen skal gi meg signaler om det før langt ute i femte måned...)

Gjest Alabama
Skrevet

Jeg mistet mensen da jeg var rundt 16 år, og fikk den aldri tilbake.

Så jeg tester men rundt annenhver måned for å sjekke at jeg ikke er gravid (jeg stoler ikke nok på at kroppen skal gi meg signaler om det før langt ute i femte måned...)

Hvis du ikke har mensen, har du heller ikke eggløsning. Men eggløsning kommer jo før mensen, så skjønner at du er redd likevel. Kan du ikke bruke prevensjon? Tror dessuten du bør ta deg en tur til legen for å sjekke hvorfor du ikke har mensen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...