AnonymBruker Skrevet 18. januar 2011 #1 Skrevet 18. januar 2011 Hei! Jeg gruer meg til å dra på jobb, trives ikke og er ensomt. Skal studere til høsten, så planen var å jobbe i denne jobben til jeg begynte å studere, men vet ikke om jeg klarer å jobbe der så mye lenger. Hvordan jobber kan man ha i noen få måneder? Noe som ikke er så alt for dårlig betalt heller..
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2011 #2 Skrevet 18. januar 2011 Hei! Jeg gruer meg til å dra på jobb, trives ikke og er ensomt. Skal studere til høsten, så planen var å jobbe i denne jobben til jeg begynte å studere, men vet ikke om jeg klarer å jobbe der så mye lenger. Hvordan jobber kan man ha i noen få måneder? Noe som ikke er så alt for dårlig betalt heller.. renholder eller portør på sykehus. du får jobb på dagen om du er etnisk norsk.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2011 #3 Skrevet 18. januar 2011 renholder eller portør på sykehus. du får jobb på dagen om du er etnisk norsk. Som renholder og portør? Jobb på dagen? Hvordan oppnår du det? Mener du renholder kun på sykehus, eller ellers også? TS: hva er grunnen til at du mistrives, og hva jobber du med? Mistrives du med det du gjør, eller er det forhold på jobben (arbeidsmiljø, forhold til sjef etc) som gjør at du ikke trives? Om du er ute etter jobb som ikke betaler dårlig, går jeg ut ifra at du tenker på fulltidsjobb? Da er det kanskje litt vanskeligere å finne noe som er midleretidig.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2011 #4 Skrevet 18. januar 2011 Er forhold på jobben som gjøre at jeg ikke trives. Er fulltidsjobb jeg leter etter. Det som gjør det problematisk! Er ikke så lett å finne noe..
Eidi_81 Skrevet 18. januar 2011 #5 Skrevet 18. januar 2011 Jeg anbefaler å høre med et vikarbyrå; Manpower eller Adecco feks, de hjelper jobber til folk og folk til jobber - både lang og kort tid :-D Det er som regel en fordel at du kan begynne relativt raskt (har du lang oppsigelsestid der du er nå?). Og en fordel å ha bil...
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2011 #6 Skrevet 18. januar 2011 Er forhold på jobben som gjøre at jeg ikke trives. Er fulltidsjobb jeg leter etter. Det som gjør det problematisk! Er ikke så lett å finne noe.. Det skjønner jeg, med tanke på hvor vanskelig det er å finne fulltidsjobber selv når du har planer om å bli i jobben flere år. Jeg ser den problematikken der Er jo synd at det er forhold på jobben som gjør at du ikke trives. Jeg har selv sluttet i flere jobber pga det, det samme har tre bekjente av meg. Jeg vet ikke om du syns butikkjobber er godt nok betalt? Selv om det ikke er så vanlig, kan man være heldig å finne ledige 100% stillinger på for eksempel matbutikker. Om du er villig til å jobbe på ugunstige tider er det jo ennå litt mer penger å hente. Eventuelt om du blir ansatt i en mindre stilling, så gi beskjed til alle de andre at du vil jobbe så mye som mulig. Du kan nesten garantere at det hver helg er noen som heller vil feste enn å jobbe. Og om du stiller opp så ofte du kan, ser jo sjefen det også, og da kan du lett oppnå en større stillingsprosent. Kanskje du kan ta en tur innom vikarbyrå? Det er jo ikke like godt betalt, men da kan du iallefall få vite om det er noen som trenger vikarer frem til rundt august. Er det et krav at det må være fulltid, forresten, eller kan du jobbe for eksempel 50%?
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2011 #7 Skrevet 18. januar 2011 Takk for svar Tenker å kanksje dra til et vikarbyrå, selv om de har veldig dårlig betalt.. Men er vel bedre å trives et sted og heller leve på mindre enn å grue seg til jobb.. Har lån som må betales, så burde helst ha 100%. Men går ann å få en mindre stilling og jobbe ekstra hvis det er mulig. Hvor finner man butikkjobber? Ser dem ikke på finn! Ihvertfall ikke klesbutikker, må man på deres hjemmeside?
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2011 #8 Skrevet 18. januar 2011 Mange butikkjeder (matbutikker er det jeg har erfaring med, derfor er det dem jeg uttaler meg om) har egne nettsider hvor de har "ledig stilling"-seksjon. Men, etter min erfaring er det mange av dem som ikke legger ut noen annonse i det hele tatt, men de henger heller opp lapper på oppslagstavlene i butikken. Når det kommer til lønn, er det gjerne mer utbetalt i matbutikker, ettersom de opererer med lengre åpningstider enn for eksempel Cubus. Iom at du har lån som skal betales, hvordan blir du å løse det når du skal studere til høsten?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå