Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lett etter tråder med dette temaet, men de jeg finner er så rotete, så tenkte jeg skulle lage en egen :)

Jeg elsker psykologisk thriller, men jeg trenger tips til flere slike filmer. + andre skrekkfilmer.

Helst skriv hva som er psykologisk thriller og hva som er vanlig skrekk, så det blir lettere for meg og andre å se hva som er hva! :)

På forhånd takk! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du et par eksempler på filmer innen den sjangeren du allerede har sett og liker?

Skrevet

Har du et par eksempler på filmer innen den sjangeren du allerede har sett og liker?

Her er noen eksempler på filmer jeg har sett og likte :)

Secret window

Hide and seek

Misery

Seven

Skrevet

Tjaa.. la meg se:

Memento

Inception

Die Tür

The Usual Suspects

Naboer

Shutter Island

Oldboy

Resevoir Dogs

Mystic River

Alle kan vel ikke sies å være akkurat det du leter etter, men det er i alle fall gode filmer etter min smak.

Skrevet

Donnie Darco

Equus, men den er kanskje litt langt ute

A beautiful mind er kjemepegod synes jeg

Skrevet

Og den sjette sansen må jo nevnes

Skrevet

Takker! :)

Skrevet

Mine favoritter:

-Single White Female

-The Shining

-Cachè/ Hidden og Funny Games (Michael Haneke)

-Inland Empire og Mulholland Drive (David Lynch)

-Se7en

-Insomnia

-Silence of the Lambs

Skrevet

Black Swan kommer på kino i Norge i februar en gang. vet ikke om den er bra, men ser spennende ut på http://www.youtube.com/watch?v=5jaI1XOB-bs.

Jeg tror den er vanvittig bra. Fått strålende kritikker. Og det ser ut til at de som har sett den, elsker den også Min lenke

Gleder meg stort. :danse:

Skrevet

Requiem for a dream, psykisk ekkel for å si det sånn- men den er bra

Skrevet

Black Swan var fantastisk bra! Så den for et par dager siden på TIFF, og de kryper bare totalt helt under huden på deg.. Publikumsprisen til TIFF vant den også, og Natalie Portman vant fortjent en GOlden Globe.

Skrevet

(Rec) og (Rec) 2 er begge heftige grøssere!

Hva thrillere angår så er Deadgirl, The Human Centipide, The Girl Next Door og The Chaser finfine filmer. Helst etter midnatt..

Skrevet (endret)

Hmmm, når det gjelder skrekk av den mer psykologiske variant, så vil jeg først og fremst anbefale The Woman In Black. Det er en god gammeldags engelsk spøkelses-film som virkelig gir deg frysninger. Og det er sjelden vare i dag. Ellers så er jo The Broken velsignet med en gjennomgående urovekkende atmosfære. Og selvfølgelig noe av Lynch; Twin Peaks, Eraserhead og Mulholland Drive.

Hvis du er på jakt etter begge deler, se Inside og Martyrs.

Endret av Maldoror
Skrevet

Antichrist. Men det skal altså være sagt at den er ganske så jævlig.

Skrevet

Anbefaler ikke Antichrist, en mer pompøs og kvasi-filosofisk film skal du lete lenge etter.En onanisk film laget av en regissør som tydeligvis er forelsket i seg selv. Hmmm, naturen er Satans domene og den irrasjonelle kvinnen er åndelig forbundet med dette domene, mens mannen er lyset og fornuften . Hvor originalt, ha, ha. Og scenene med lemlestelse er heller ingenting å skrive hjem om, mange horror-filmer med scenarioer som lett overgår dette.

• 1 måned senere...
Skrevet

1408.

Ikka akkurat psykologisk thriller, men en god skrekkfilm basert på en av Stephen Kings romaner.

Skrevet

Hvis du skal ha en ekkel psykologisk thriller, så burde du se Requiem for å dream. Den er ikke skrekkfilm i den meningen at du blir redd og at den skremmer deg. Men jeg gikk rundt med en ekkel følelse i meg i et par dager etter jeg så den. Den er ganske sterk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...