Gjest Deli Skrevet 18. januar 2011 #1 Skrevet 18. januar 2011 Heisann Jeg vil ha lang og sunt hår men slitter med splitta tupper, jeg må hele tiden klippe de men de kommer tilbake veldig fort. noen som kan hjelpe meg?!?!?! trenger virkelig hjelp!!!!!
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2011 #2 Skrevet 18. januar 2011 Dra til en frisør og få anbefalt sjampo, balsam og hårkur. Utgjør stor forskjell om man bruker riktige produkter til håret sitt.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2011 #3 Skrevet 18. januar 2011 hei lurte på hvordan lukke skjellaget siden jeg har mange slitte tupper siden jeg retter ut håret. er det noe man kan gjøre for å lukke det eller er det tips til hvordan lukke skjellaget og de splite tuppene
Gjest LittleLies Skrevet 18. januar 2011 #4 Skrevet 18. januar 2011 (endret) Det går ikke an å lukke de splitta tuppene, du må klippe de av hvis du ikke vil at flisene skal spise seg oppover i håret. De fleste balsam lukker skjellaget men man kan gjøre det uten produkter også, bare skyll håret i kaldt vann.. Endret 18. januar 2011 av LittleLies
Fotojente Skrevet 18. januar 2011 #5 Skrevet 18. januar 2011 Hår er dødt, derfor kan man ikke reparere etter at de er ødelagte dvs kurer osv. Farger du håret, styler, føner, krøller eller retter ut håret? En eller flere av disse er "farlige" faktorer for hår, feks kan enkelte hårstrikk slite (særlig de med sånn metallbit på seg). Invester i en god shampo og balsam, bruk minst hårkur 2 ganger i uka, dekk til håret i sola. Kjøp en sikkelig hårbørste, ikke gre håret mens det er fuktig. Det er vel de beste tipsene jeg har PS: Klipp det så fort det blir slitt, hvis ikke så "forskyver" splitten seg oppover
Jill Skrevet 18. januar 2011 #6 Skrevet 18. januar 2011 Hår er dødt, derfor kan man ikke reparere etter at de er ødelagte dvs kurer osv. Farger du håret, styler, føner, krøller eller retter ut håret? En eller flere av disse er "farlige" faktorer for hår, feks kan enkelte hårstrikk slite (særlig de med sånn metallbit på seg). Invester i en god shampo og balsam, bruk minst hårkur 2 ganger i uka, dekk til håret i sola. Kjøp en sikkelig hårbørste, ikke gre håret mens det er fuktig. Det er vel de beste tipsene jeg har PS: Klipp det så fort det blir slitt, hvis ikke så "forskyver" splitten seg oppover Bare en liten kupping. Du sier en ikke skal gre håret når det er fuktig. Håret mitt blir en eneste stor floke når jeg dusjer og om jeg ikke grer det da så er de enda værre å få ut. I tillegg blir håret brusete og ser rett og slett helt forjæ..... ut. Har prøvd utallige shampooer og balsamer og bruker hårkur to ganger i uken uten at det hjelper. Hva gjør en da?
Fotojente Skrevet 18. januar 2011 #7 Skrevet 18. januar 2011 Kam håret godt Før du går i dusjen, funker for meg! Legger du deg med vått hår så flett det, da flokes det mindre Om du sliter med brusete hår så burde du prøve en anti-frizz eller en balsamspray (da vil håret også bli lettere å gre!). På den måten så tynger det håret litt. Aussie har flere gode balsamer og hårkurer (ikke dyre heller, kjøpes på feks vita)
einna Skrevet 19. januar 2011 #8 Skrevet 19. januar 2011 Bare en liten kupping. Du sier en ikke skal gre håret når det er fuktig. Håret mitt blir en eneste stor floke når jeg dusjer og om jeg ikke grer det da så er de enda værre å få ut. I tillegg blir håret brusete og ser rett og slett helt forjæ..... ut. Har prøvd utallige shampooer og balsamer og bruker hårkur to ganger i uken uten at det hjelper. Hva gjør en da? Du kan bruke en bredtagget kam til å greie ut håret mens du har i balsam. Dette gjør ofte folk med krøller. MEN du må være veldig forsiktig, fordi håret er veldig sårbart når det er vått. Et annet tips er å først ta i balsam i lengden (ca fra ørene og ned), så massere shamoen godt inn i hårbunnen mens balsamen fortsatt er i, slik beskytter du lengden fra å tørke ut. Skyll godt. Til slutt tar du balsam i hele håret, det er opp til deg om du vil ta den i hodebunnen (mange meninger om dette, og det kan gjøre hodebunnen fet om du sliter med dette). Prøv også å ikke vaske håret hver dag. Lykke til
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2011 #9 Skrevet 19. januar 2011 Jeg klipper de splittende hårtuppene selv. Bare tar fram saksen og titter i håret når jeg ser på tv, på do ol. og klipper kun de hårene som fliser seg. Resten av håret lar jeg gro. Jeg klipper ofte de flisete hårene gjerne hver dag. Men det tar lang TID da. Men fordelen er mindre slitte tupper og lengre hår siden de hårene som ikke splitter seg får vokse :D Nå har jeg langt hår til korsryggen og synes det er verdt det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå