chimp Skrevet 21. oktober 2003 #1 Skrevet 21. oktober 2003 Jeg velger meg Adagio av Pacibel! Definitivt!
Kid-a Skrevet 21. oktober 2003 #2 Skrevet 21. oktober 2003 Heter han ikke Pachebel? Nuvel. Jeg velger meg flere: Beethovens Pathetiquesonate, og spesielt førstesatsen. Hele Bachs woltemperierte, samt alle intermezzoene. Rachmaninovs cissmollpreludium for klaver. Det eldste av Stravinskij. Bartoks ungarske danser for klaver. Vivaldis årstider, særlig vinteren, samt hans piccolofløytekonsert. Uhh... Det er en grunn til at klassikerne har blitt klassikere.
chimp Skrevet 21. oktober 2003 Forfatter #3 Skrevet 21. oktober 2003 Heter han ikke Pachebel? Johhh!!! Han gjør vel det....gjorde det, er mange hundre år siden han levde da....1600-tallet! Pachibel tror jeg det er! Det så lissom riktigere ut......
Arwen Skrevet 21. oktober 2003 #4 Skrevet 21. oktober 2003 Pachebel - canon in D vakker (og har på en måte vokst opp med den..) Andrea Bocceli - Time to say goodbye (husker ikke hva den heter på orginalspråket... nydelig!
chimp Skrevet 21. oktober 2003 Forfatter #5 Skrevet 21. oktober 2003 Pachebel - canon in D vakker (og har på en måte vokst opp med den..) Andrea Bocceli - Time to say goodbye (husker ikke hva den heter på orginalspråket... nydelig! Ok!!! Det er vel det den heter..... men har den på en CD som heter Adagio m flere langsomme musikkstykker av kjente komponister!
Donnie Darko Skrevet 21. oktober 2003 #6 Skrevet 21. oktober 2003 liszt - ungarsk rhapsodi Mozart's requiem Verdi's requiem Beethoven - Symphonies No. 7 in A Major (vil trekke frem "Allegretto" som helt enorm!" Vår egen Grieg - Peer gynt Mozart - Eine Kleine Nachtmusik Tchaikovsky _ 1812 Overture_ Finale Mussorgsky - Night on Bald Mountain Wagner - Ride of the valkyries. masse mer.. klassisk orkestral musikk er helt ufattelig bra.. Synd ikke flere får opp øynene (og ørene) når det gjelder dette
Gjest Anonymous Skrevet 21. oktober 2003 #7 Skrevet 21. oktober 2003 Mozart's requiem For de som er interressert oppføres Mozarts requiem i Frogner kirke i Oslo søndag 2. november.
chimp Skrevet 21. oktober 2003 Forfatter #8 Skrevet 21. oktober 2003 For de som er interressert oppføres Mozarts requiem i Frogner kirke i Oslo søndag 2. november. Vet du hva det koster sånn omtrent??
mellom Skrevet 21. oktober 2003 #9 Skrevet 21. oktober 2003 Bach's suite nr. 1 og 6 for cello. Blir aldri lie av de, og de sier noe nytt og rører meg hve eneste gang. Mange gjør det, men likevel....
Milo Minderbinder Skrevet 21. oktober 2003 #10 Skrevet 21. oktober 2003 chimp Avhengig Ble Medlem: 01 Jan 2003 Innlegg: 7789 Bosted: Akershus Skrevet: Tir Okt 21, 2003 22:18 Tittel: -------------------------------------------------------------------------------- Sitat: Heter han ikke Pachebel? Johhh!!! Han gjør vel det....gjorde det, er mange hundre år siden han levde da....1600-tallet! Pachibel tror jeg det er! Det så lissom riktigere ut...... Til Toppen ¤Arwen¤ Avhengig Ble Medlem: 17 Nov 2002 Innlegg: 3836 Bosted: Oslo Skrevet: Tir Okt 21, 2003 22:32 Tittel: -------------------------------------------------------------------------------- Pachebel - canon in D vakker (og har på en måte vokst opp med den..) Andrea Bocceli - Time to say goodbye (husker ikke hva den heter på orginalspråket... nydelig! _________________ 25. september Til Toppen chimp Avhengig Ble Medlem: 01 Jan 2003 Innlegg: 7789 Bosted: Akershus Skrevet: Tir Okt 21, 2003 22:34 Tittel: -------------------------------------------------------------------------------- ¤Arwen¤ skrev: Pachebel - canon in D vakker (og har på en måte vokst opp med den..) Andrea Bocceli - Time to say goodbye (husker ikke hva den heter på orginalspråket... nydelig! Ok!!! Det er vel det den heter..... men har den på en CD som heter Adagio m flere langsomme musikkstykker av kjente komponister! Til Toppen Helt enig.......men.....Herbert von Karajan må være dirigenten Milo
Gjest Dr Zoidberg Skrevet 22. oktober 2003 #11 Skrevet 22. oktober 2003 Smetana - Moldau. Undervurdert og utrolig vakkert. Og så er jeg en sucker for Quattro Staggioni.
Fakse Skrevet 22. oktober 2003 #13 Skrevet 22. oktober 2003 Arien til Nattens Dronning fra Tryllefløyten er helt nydelig Og når Vanessa Mae spiller sin kombinasjon av Toccatta og Fuge i D minor så lytter jeg med hele kroppen! Hun spiller med en presisjon og en lydhørhet ovenfor musikken som er unik!
Gjest Anonymous Skrevet 22. oktober 2003 #14 Skrevet 22. oktober 2003 Vet du hva det koster sånn omtrent?? Ordinær pris er 240 kr, 210 kr om du er student eller honnør.
Suzy Skrevet 22. oktober 2003 #15 Skrevet 22. oktober 2003 Smetana - Moldau. Undervurdert og utrolig vakkert. Ja... *drømmer seg bort* Den er sååå flott og beskriver så fantastisk vannets gang... Suz
Gjest Mettan (Gjest) Skrevet 22. oktober 2003 #17 Skrevet 22. oktober 2003 Hei, komponisten i det første innlegget heter Johan Pachelbel, vet ikke om det er hans Kanon i D-dur dere tenker på, den er nydelig og rolig (og flere ganger brukt i bryllupsscener i amerikanske filmer, da er det gjerne en strykekvartett som spiller) Stykket som spilles i Rimi-reklamen er Largo (2. sats) fra J.S. Bachs cembalo- eller klaverkonsert i f-moll, BWV 1056. Er selv svak for Johan Halvorsens scenemusikk, masse fint! Ellers er Brahms' Ein deutsches Requiem og Maurice Durflés Requiem to vakre korverk om enn ganske forskjellige. Hilsen Mettan
Arwen Skrevet 22. oktober 2003 #18 Skrevet 22. oktober 2003 komponisten i det første innlegget heter Johan Pachelbel, vet ikke om det er hans Kanon i D-dur dere tenker på, den er nydelig og rolig (og flere ganger brukt i bryllupsscener i amerikanske filmer, da er det gjerne en strykekvartett som spiller) Jo det er den vi tenker på, men det skrives canon (med c)
Gjest GreenSky Skrevet 22. oktober 2003 #19 Skrevet 22. oktober 2003 Jeg velger meg Adagio av Pacibel! Definitivt! O'Fortuna Så intens sang at jeg får kuldegysninger når jeg hører den!
Ingeborg Skrevet 22. oktober 2003 #20 Skrevet 22. oktober 2003 Er så mange, mange, mange... Beethovens 6. symfoni Mendelsohns "reformasjonssymfoni" (tror det er hans femte) 2. sats fra Vivaldis "Vinteren" (helst med Nigel Kennedy som solist) "Enigmavariasjoner" og cellokonserten av Edward Elgar "Requiem" av Fauré "Requiem" av John Rutter Sjostakovitsj' 5. symfoni Operaen "Rigoletto" ... og jeg kunne holdt på hele dagen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå