Gå til innhold

Hvordan finner man seg egentlig en jobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært arbeidsledig ei god stund nå, er lei og vil tilbake i jobb.

Har ingen utdanning (dvs, har fullført skole, men null fagbrev), har sosial angst i tillegg som jeg går til psykolog for. Dermed er ikke akkurat en kassajobb på Coop ideelt for meg. Jeg er ofte innom nav sine sider for å se etter ledige jobber, men de eneste som utlyses er jobber der man trenger erfaring og rett utdannelse. Altså, ikke noe for meg.

Lurer egentlig på hvordan i alle dager jeg skal finne en jobb om de ikke utlyser stillinger noen steder? Ser mange andre bytter jobber, så det er jo klart at bedriftene har trengt nye ansatte. Må man ha de rette kontaktene for å få seg en jobb eller? Må man kjenne noen som kan legge inn et godt ord eller som kan "ordne" det? Jeg vil ha en fast stilling en eller annen passende plass, evt deltidsjobb. Pga den sosiale angsten har jeg svært lite lyst til å gå "dør til dør" til forskjellige butikker og bedrifter for å se om de har noe ledig. :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er bare å sende en åpen søknad! Slik jeg har fått alle mine jobber i allefall. Men det har ikke vært fulltid da, men det burde jo være mulig. Mange steder tar de også vare på sønaden din i tilfelle det skulle dukke opp noe senere. :)

Gjest Raindrops
Skrevet

Hvis du ikke kan jobbe i et serviceyrke, og ikke har utdannelse så er det ikke så mange muligheter tror jeg. Har du snakket med en saksbehandler på nav? De kan kanskje hjelpe deg med å finne en passende jobb.

Gjest Linda sofie
Skrevet

Hvis man ikke har utdannelse og ikke vil jobbe i butikk, cafe osv, så er det ikke lett å få seg jobb. Jobber vokser ikke på trær og man må bare ta det man kan få. Har en venninne uten utdannelse og hun måtte bare ta en jobb på en matbutikk. Det er jo bedre enn ingen ting. Bedre det enn å bare være hjemme og ikke gjøre noe.

Har du vært inne på finn.no eller sett i avisen etter stillinger? Beste man kan gjøre er rett og slett å gå inn i forskjellige butikker og spørre om det er en mulighet for å få en jobb der. Også legge igjen en søknad. Å håpe på de ringer deg opp igjen.

Skrevet

Kanskje en jobb på et lager eller noe hadde passet hvis det finnes noe slikt i nærheten av der du bor. Plukke varer som skal pakkes og sendes ut til kunder. Kjenner noen som har hatt dette som sommerjobb, og jobben var helt greit, godt betalt og innebar ikke noe kundekontakt. Noen steder krever de nok truckførerbevis, men en del steder stiller de ikke noen krav til det eller til utdannelse.

Skrevet

Det er absolutt verdt å sende en åpen søknad til bedrifter du kunne tenke deg å jobbe for. Presenter hvem du er, hvilke kvalifikasjoner du har og hva du kan tenke deg å jobbe med.

Selv så har jeg gjort dette med stor hell. :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...