Gå til innhold

Har du en god oppskrift på hamburgerdressing?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, altså:

Noen som har en suveren hamburgerdressing de kan tipse om?

Og kanskje også på hamburgerbrød og selve hamburgeren også?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk!

De skal prøves i dag!

Det var en fin matblogg du linket til! :)

Skrevet (endret)

Jeg lager på slump, men skal prøve å lage mengdeanvisninger. :fnise: Dette holder vel til noen burgere:

2 ss (lett)rømme

1 ss god majones

1/2-1 fedd hvitløk, finhakket eller revet

1/2-1 ts eddik (jeg bruker helt vanlig eddik, men det er sikkert godt med hvitvinseddik også)

1/2-1 ts Dijonsennep

Finhakket, fersk dill

salt og pepper

Ørlite sukker om ønskelig

Hvitløken kan gjerne ovnsbakes litt først, da blir smaken rundere. La gjerne dressingen stå en stund før den serveres.

Endret av -Englefjes-
Skrevet

1/2 revet agurk

1/2 revet rødløk

2 dl lettrømme, CF el. yoghurt naturell Jeg liker melkefette og foretrekker lettrømme :sjenert: )

1 ss grovmalt pepper

1 anelse salt

1 anelse sukker

bland sammen og la trekke det du har tid til.

Skrevet

Nå har jeg ikke testet denne enda, men nå på lørdag skal vi ha hjemmelagede burgere hentet fra Trines Mektige Matblogg. Der er det også link inn til burgerbrød.

Som sagt ikke testet enda, så kan ikke gå god for den. Men det ser i alle fall innmari godt ut! Mulig jeg heller går for brødene fra Kjøkkentjeneste, liker den type bakverk best med melk.

Skrevet

Tusen takk skal dere ha! Mange gode tips!

:) :) :)

Skrevet

Jeg lager av 50-50 (hjemmelaget helst) majones og ketchup, noen dråper Worchestershire (?)-saus og masse finhakket, fersk dill. Det er dillen som gir hamburgerdressingsmaken. :)

Skrevet

Dill :hjerte:

Skrevet

Jeg laget en kjapp dressing i går som var kjempegod. :) Crème Fraîche, hjemmelaget majones, litt salt og pepper, litt hjemmelaget ketchup og masse finhakket dill. Knallgodt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...