Gå til innhold

Skal jeg kontakte ham igjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

For en tid tilbake så møtte jeg en fantastisk mann gjennom en datingside. Hadde egentlig gitt opp tanken på å treffe noen på den måten, men var nå fortsatt medlem for å føle at jeg i hvertfall prøvde...

- Jeg hadde samtidig en uforpliktende seksuell relasjon med en fyr "mens jeg ventet" på en potensiell kjæreste. Vi møttes også på nett, men han var tydelig på at han kun ønsket sex og moro.. En typisk fyr som ikke er bra for deg, men som allikevel kommer under huden på deg, og på et eller annet vis vekker noe i deg.. Jepp, jeg er en av de som lett lar meg rive med av lidenskapen, og skyver fornuften til side.

I starten av møtene med førstnevnte så var jeg nesten litt satt ut over hvor bra han var, og hvor utrolig godt vi matchet hverandre. Jeg har funnet "HAN" tenkte jeg..

Bestemte meg derfor at jeg skulle kutte ut personen jeg hadde en seksuell relasjon med.. Jeg rakk aldri å komme så langt før han også på et klønete hvis, som regel beruset, begynte å ymte frempå at han ville noe mer..

Jeg merket dermed at jeg ble fryktelig forvirret, og at de oppstemte følelsene jeg hadde hatt for min nye flotte date dalte.. Jeg var livredd for å føre han bak lyset, og siden jeg var så usikker, så avsluttet jeg relasjonen. Fortalte han at det var en annen person i livet mitt som gjorde meg forvirret.

Han var tydelig skuffet, forvirret og trist etter at jeg brøt med ham.. Sa jeg håpet at jeg kunne kontakte ham igjen dersom jeg fikk ryddet opp, og fortsatt tenkte på han. Han svarte at det var vanskelig å svare på under nåværende tidspunkt, og var litt frekk i kommentarene.

Fikk derimot en melding like etterpå hvor han beklaget tonen, og at han ønsket meg lykke til fordi jeg var en bra jente.

Jeg visste dermed utmerket godt at jeg kom til å gå på en smell siden jeg valgte gi "den useriøse" en sjanse. Men samtidig, så tror jeg ikke at jeg hadde kunnet få han ut av systemet hvis jeg skulle tenkt på hva som kunne blitt..

Til tross for at han er en umoden tulling, så hadde han klart å få en spesiell plass i hjertet mitt allikevel..

Anyway..- jeg brukte hans egne ord og utrykte at jeg likte ham også. Ble ignorert i etterkant, som forventet, og jeg har dermed brent alle broer for godt!

Det gikk en stund i etterkant hvor jeg var skuffet og satt igjen med mange spørsmål, men har klart å distansere meg greit. Jeg begynner å eie at jeg ikke ønsker meg en slik kjæreste! At jeg fortjener bedre.. For en gang skyld så begynner jeg å se ting mer med fornuften, enn følelsene.

I regi av dette så har tankene begynt å vandre tilbake til mannen jeg datet en periode, som bare var fin og som jeg anser som en god match.

Jeg vurderer å kontakte ham igjen, men er samtidig tilbakeholden fordi jeg vet at jeg ikke kan gjøre det uten å vite at jeg vil gå for dette..

Har også en frykt for at han andre vil kontakte meg igjen, fordi han angrer seg, og at jeg da ikke er så sterk som jeg ønsker å tro..

Noen tips til meg? Hva gjør jeg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det gikk en stund i etterkant hvor jeg var skuffet og satt igjen med mange spørsmål, men har klart å distansere meg greit. Jeg begynner å eie at jeg ikke ønsker meg en slik kjæreste! At jeg fortjener bedre.. For en gang skyld så begynner jeg å se ting mer med fornuften, enn følelsene.

I regi av dette så har tankene begynt å vandre tilbake til mannen jeg datet en periode, som bare var fin og som jeg anser som en god match.

Jeg vurderer å kontakte ham igjen, men er samtidig tilbakeholden fordi jeg vet at jeg ikke kan gjøre det uten å vite at jeg vil gå for dette..

Har også en frykt for at han andre vil kontakte meg igjen, fordi han angrer seg, og at jeg da ikke er så sterk som jeg ønsker å tro..

Noen tips til meg? Hva gjør jeg?

Hvorfor fortjener du egentlig noe bedre når du roter slik?? Du virker usikker, vimsete, upålitelig, lettpåvirkelig, svak og som du ikke vet hva du egentlig vil. Alt sammen svært lite tiltrekkende. Du må vite hva du vil! Hadde jeg vært i han gode matchens sko hadde jeg holdt meg langt unna deg.

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor fortjener du egentlig noe bedre når du roter slik?? Du virker usikker, vimsete, upålitelig, lettpåvirkelig, svak og som du ikke vet hva du egentlig vil. Alt sammen svært lite tiltrekkende. Du må vite hva du vil! Hadde jeg vært i han gode matchens sko hadde jeg holdt meg langt unna deg.

Jeg har hverken påstått at jeg fortjener bedre, eller påstått at jeg er det motsatte av det du beskriver meg som..

Jeg er usikker, og jobber hardt med meg selv for å bryte et mønster med å velge feil menn. Jeg brøt med han nettopp fordi jeg erkjenner det du skriver, og han fortjente ikke å være innblandet i det..

Jeg fortår ikke helt hvor upålitelig kommer fra da? Jeg spilte ikke på flere strenger samtidig, og avsluttet det derfor fordi jeg ville rydde opp i kaoset.

Men, takker selvfølgelig for tilbakemeldingen uansett!

Gjest navnelapp
Skrevet

Kontakt han igjen. Kva har du å tape? Viss han set pris på deg som du er vil han vere glad for å høyre frå deg. Har han gått vidare med ein annan, ja så får du forholde deg til det. Viss ikkje kan dokke vel treffast?

Skrevet

Kontakt han igjen. Kva har du å tape? Viss han set pris på deg som du er vil han vere glad for å høyre frå deg. Har han gått vidare med ein annan, ja så får du forholde deg til det. Viss ikkje kan dokke vel treffast?

Takk :) Nei, jeg har absolutt ingenting å tape, og er heller ikke redd for å bli avvist. Jeg har full forståelse dersom han ikke tør å satse på meg etter all usikkerheten fra min side. Har han truffet noen så er jeg glad på hans vegne, for det fortjener han.

Årsaken til at jeg ikke kaster meg inn i det er nettopp det at han fortjener i såfall at jeg satser 100% :yvonne: Og at jeg jobber hardt for at han skal få tillit til meg igjen!

Skrevet

Ville sendt ham en melding jeg, som du sier, du har ingenting å tape :)

Lykke til :)

Skrevet

Takk :) Nei, jeg har absolutt ingenting å tape, og er heller ikke redd for å bli avvist. Jeg har full forståelse dersom han ikke tør å satse på meg etter all usikkerheten fra min side. Har han truffet noen så er jeg glad på hans vegne, for det fortjener han.

Årsaken til at jeg ikke kaster meg inn i det er nettopp det at han fortjener i såfall at jeg satser 100% :yvonne: Og at jeg jobber hardt for at han skal få tillit til meg igjen!

Hvis du overhodet kan tenke deg å gå tilbake til det andre useriøse surrehuet hvis han skulle vinke med lillefingeren, så holder du deg lenger enn langt unna han skikkelige og seriøse fyren.

• Liker 1
Skrevet

Hvis du overhodet kan tenke deg å gå tilbake til det andre useriøse surrehuet hvis han skulle vinke med lillefingeren, så holder du deg lenger enn langt unna han skikkelige og seriøse fyren.

Du har helt rett! Det er derfor jeg har avventet å ta kontakt.. Jeg føler meg sikker! Men, jeg vet at jeg ikke kan ha en minste tvil denne gangen hvis jeg skal gjøre det..

Skrevet

Du har helt rett! Det er derfor jeg har avventet å ta kontakt.. Jeg føler meg sikker! Men, jeg vet at jeg ikke kan ha en minste tvil denne gangen hvis jeg skal gjøre det..

Du må bare bestemme deg for det.

Skrevet

Du må bare bestemme deg for det.

Du har rett igjen! :) Jeg tror bare jeg er litt redd.. Ikke så mye for surrebukken egentlig! Men, dette kan være HAN.. - det er litt skummelt, på en fin måte..

Jeg har vært singel en stund, og har en historie på å velge feil menn..

Dette er sikkert en easy peasy avgjørelse for mannen i gata, men for meg er det nesten litt "life changing".. :enig:

Skrevet

Du har rett igjen! :) Jeg tror bare jeg er litt redd.. Ikke så mye for surrebukken egentlig! Men, dette kan være HAN.. - det er litt skummelt, på en fin måte..

Jeg har vært singel en stund, og har en historie på å velge feil menn..

Dette er sikkert en easy peasy avgjørelse for mannen i gata, men for meg er det nesten litt "life changing".. :enig:

Men du trenger jo ikke akkurat bestemme deg for å gifte deg allerede nå selv om du kontakter han som virker bra heller.

Du trenger bare å se hvordan det hele utvikler seg, uten å kaste bort tiden på noen andre.

Skrevet

Men du trenger jo ikke akkurat bestemme deg for å gifte deg allerede nå selv om du kontakter han som virker bra heller.

Du trenger bare å se hvordan det hele utvikler seg, uten å kaste bort tiden på noen andre.

Ja, jeg vet..- Tror bare jeg føler ovenfor han at jeg må vite hva jeg vil 100%, men det er klart.. Det er jo ingen garanti for hvordan ting går videre selv om intensjonene og motivasjonen er riktig!

Det er ikke et tema å se i andre retninger :)

Takk Steinar :klemmer:

Skrevet

Gi lyd om hvordan det går da :)

Skrevet

Det skal jeg definitivt gjøre! Så hyggelig at du bryr deg :) Det varmet litt i hjertet.. :klemmer:

Tenkte at jeg skulle la det gå over helga, så må jeg ta en avgjørelse, og stå for den 100%..

Skrevet

Tenkte at jeg skulle la det gå over helga, så må jeg ta en avgjørelse, og stå for den 100%..

Kvinner som vet hva de vil, og som klarer å vise det, er positivt :)

Men når det blir bare surr, da er det ikke positivt.

Skrevet

Kvinner som vet hva de vil, og som klarer å vise det, er positivt :)

Men når det blir bare surr, da er det ikke positivt.

Det er sant! Og jeg vet jo selv hvor vondt det er å treffe mennesker som ikke vet hva de vil. Men, i motsetning til de jeg har møtt, så avsluttet jeg det øyeblikkelig når jeg forstod at jeg var usikker..

Jeg kommer ikke til å kontakte han igjen dersom jeg føler noe som helst tvil på hva jeg vil videre med han..

Jeg får inntrykk av at du har opplevd noe slikt selv Steinar?

Skrevet

Det er sant! Og jeg vet jo selv hvor vondt det er å treffe mennesker som ikke vet hva de vil. Men, i motsetning til de jeg har møtt, så avsluttet jeg det øyeblikkelig når jeg forstod at jeg var usikker..

Jeg kommer ikke til å kontakte han igjen dersom jeg føler noe som helst tvil på hva jeg vil videre med han..

Jeg får inntrykk av at du har opplevd noe slikt selv Steinar?

Ja, det kan du trygt påstå at jeg har!

Jeg står med skiten langt oppetter halsen nå, føler jeg. Kvinnfolk er ikke lette å forstå, det kan jeg love deg!

Skrevet

På den annen side så mener jeg ikke at det alltid er rett å avslutte øyeblikkelig bare fordi man er usikker.

Man må være klar over at det tar tid å bli sikker også.

Men det må være grenser. Når man er usikker over flere år da har det gått altfor langt! En gang må man klare å bestemme seg for noe.

Skrevet

Ja, det kan du trygt påstå at jeg har!

Jeg står med skiten langt oppetter halsen nå, føler jeg. Kvinnfolk er ikke lette å forstå, det kan jeg love deg!

Nei, det er rart hvor vanskelig det er når en selv står i det, med følelser og forhåpninger..

- Jeg er ganske god til å gi fornuftige råd og veiledning til andre, men når det kommer til meg selv så er det ikke like lett å følge egne råd :gjeiper: Det verste er at jeg ser hva det fornuftige vil være å gjøre, men ikke alltid like lett når følelsene trekker deg andre veier...

Skrevet

På den annen side så mener jeg ikke at det alltid er rett å avslutte øyeblikkelig bare fordi man er usikker.

Man må være klar over at det tar tid å bli sikker også.

Men det må være grenser. Når man er usikker over flere år da har det gått altfor langt! En gang må man klare å bestemme seg for noe.

Jeg har heldigvis aldri opplevd noe sånt over et lengre tidsrom.

Men, jeg hadde møtt "surrekoppen" i min historie en tid, og jeg måtte nok få han fullstendig ut av systemet før jeg var klar for å gi meg hen til en ny..

Heldigvis så klarer jeg ikke spille at alt er greit, slik at jeg ikke drar ting ut, gir falske forhåpninger for aldri å innfri..

Da avslutter jeg heller, av hensyn til den andre..

Ja, man bør bruke litt tid på å finne ut av ting, og i noen tilfeller kanskje gå litt på trynet for å kunne gå videre..

Det er rart hvordan enkelte mennesker kan være vanskelige å gi slipp på, fordi de alltid vil være "the one that got away"...

Det er vanskelig å gå videre med en tanke på hva som kunne ha blitt!

Jeg håper du finner ut av det, og at du finner en endelig løsning :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...