Gå til innhold

Hvor er det godt og varmt å reise på vinterstid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er to voksne og et barn på 4 år som pleier å reise til sydligere strøk i desembermåned hvert år for å få litt sol og varme.

Det ender stort sett med at vi reiser til Gran Canaria for det er ikke for lang flyreise (6 timer) når man har med en på 4 år og klimaet er stort sett bra.

De siste årene har vi merket at været har vært mer ustabilt og vurderer å reise ett annet sted i desember igjen.

Jeg er ute etter råd og tips til hvor vi bør reise og gjerne et sted som ikke er alt for langt (Thailand/Mexico) osv eller alt for dyrt 50-60 000 for 2 uker.

Finnes det er perle med stabil og god varme nærmere enn 10-14 timers flytur unna?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

jepp, Egypt Sharm el Sheik. 5,5 timer unna bare.

En oase av en Badeby.

Anbefaler ikke Hurgada, mye mindre koselig a gitt.

Vi har reist med både Pyramidene reiser og Apollo.

I desember bestillte vi tur, og reiser om ikke lenge igjen

-for 4. gang :gjeiper:

Endret av Wonders
Skrevet

Vi har vurdert Egypt, men det står flere steder at det kan være kaldt klima i vintermånedene.

Har også hørt at det er et veldig innpåslitent folkeslag og at det heller ikke er landet å reise til dersom man er jente med langt lyst hår.

Mulig dette er feil......

Skrevet

pga det lyse håret, og at det er badeferie ville jeg definetivt holdt meg unna Hurgada.

Jeg er veldig lys blond, og det gikk rolig for seg. Var noen andre på samme fly hjem igjen som var slitene av alt maset. Jeg bor til daglig i Oslo og færdes i travle gater, så jeg merket ikke noe av det. Så lenge ingen tar på deg å skal ha dere til å stoppe så overser dere dem glatt :gjeiper:

I sharm er det mye mer avslappet og ikke masete på samme måte.

Det er turister der fra Engeland, Tyskland, Finland, Frankrike og Danmark og Sverige.

Vil man unngå slike folkeslag bør man unngå Algeri, Marokko og Tunisia...Alt er jo relativt da.

Synes det er kjipt med innkastere i syden oxo jeg da. Til restauranter osv.

Og det er ikke så mye å kjøpe der, ingen spes butikker eller noe... Ikke Zara -om du forstår meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...