Gå til innhold

Sykehuset....


Gjest Caitlin

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Caitlin

:sjenert::sjenert::sjenert::sjenert::sjenert:

På tide med litt inside info om Beiben, og la meg ganske raskt fortelle at bakgrunnen for mitt alias The beib har en kort og grei historie. Som noen kanskje har sett har jeg herjet på KG i en del år og i mine tidligere år het jeg ikke The beib, men Rainbow. Da jeg gikk lei og slettet bok og sånt ble jeg etterlyst som Rainbow aka The beib av en her inne, og dermed var det nye alias født :lur:

Uansett, poenget var å fortelle av The beib ikke er en A4 beib. Derimot er hun en jojoslanker av rang og beib-tittelen kan passe bedre i noen perioder enn andre :sjenert: Ikke at beiben ruller avgårde, men kosekiloene henger og slenger både her og der syns jeg selv. Siden ryggen har gjort meg mye mer inaktiv de siste 2 årene har den selv-godtatte vekten gått opp. Å ha prolaps og bli operert i ryggen med all ventetid før og etter har ikke bare gjort meg mindre aktiv som når det gjelder trening, men også det at jeg har gått sykemeldt og dermed går hjemme og snoker i skapene er også medvirkende årsak.

Etter å ha vekslet mellom lavkarbo, lavkalori, tabletter og sult en periode så bestemte jeg meg for at jeg skal slutte å ha fokus på vekt. Fokuset må ligge på sunnhet fremfor slanking, ellers går jeg rundt å er suuuur og sinna fordi jeg ikke kan spise ditt og datt også sprekker jeg og spiser masse.

Summa sumarum så vil jeg egentlig ned i vekt, men jeg har ikke lyst til å slanke meg :legrine:

Så... What's a beib to do :sminkedokke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjenert::sjenert::sjenert::sjenert::sjenert:

På tide med litt inside info om Beiben, og la meg ganske raskt fortelle at bakgrunnen for mitt alias The beib har en kort og grei historie. Som noen kanskje har sett har jeg herjet på KG i en del år og i mine tidligere år het jeg ikke The beib, men Rainbow. Da jeg gikk lei og slettet bok og sånt ble jeg etterlyst som Rainbow aka The beib av en her inne, og dermed var det nye alias født :lur:

Uansett, poenget var å fortelle av The beib ikke er en A4 beib. Derimot er hun en jojoslanker av rang og beib-tittelen kan passe bedre i noen perioder enn andre :sjenert: Ikke at beiben ruller avgårde, men kosekiloene henger og slenger både her og der syns jeg selv. Siden ryggen har gjort meg mye mer inaktiv de siste 2 årene har den selv-godtatte vekten gått opp. Å ha prolaps og bli operert i ryggen med all ventetid før og etter har ikke bare gjort meg mindre aktiv som når det gjelder trening, men også det at jeg har gått sykemeldt og dermed går hjemme og snoker i skapene er også medvirkende årsak.

Etter å ha vekslet mellom lavkarbo, lavkalori, tabletter og sult en periode så bestemte jeg meg for at jeg skal slutte å ha fokus på vekt. Fokuset må ligge på sunnhet fremfor slanking, ellers går jeg rundt å er suuuur og sinna fordi jeg ikke kan spise ditt og datt også sprekker jeg og spiser masse.

Summa sumarum så vil jeg egentlig ned i vekt, men jeg har ikke lyst til å slanke meg :legrine:

Så... What's a beib to do :sminkedokke:

Være akkurat som du er. :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk veldig enig med Kitten :nigo:

Men om du ønsker å gå ned i vekt/ikke gå opp i vekt, så kan det være lurt å telle kcal for en periode. Det var det som måtte til for min del.

Det finnes nettsteder hvor man regner ut sin BMR, og så kan du legge et kosthold opp etter det. Dette betyr i realiteten at du kan gå ned i vekt ved å holde inntaket av mat ved like uten å føle sult. Å hva er bedre enn det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du fokuserer på å være sunn både i aktivitet og matveien, så vil du uansett føle deg mye bedre. Vet hvor slitsomt det kan være å være såå fokusert på hva man spiser og hvor mye, så til slutt så ga jeg opp det og bare gikk på "jeg spiser når jeg vil og så mye jeg vil så lenge det er sunt". Og det funker for min del. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katee

For min del så har den dietten jeg er på nå (som ikke har noe med vekt og slanking å gjøre :opplyser:) ført til at jeg har gått ned. Spis sunt og vær aktiv :kose:

Men først og fremst: vær glad i den kroppen du har :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caitlin

:tristbla::tristbla::tristbla:

Minsten som har gått på aantibiotika siden lørdag pga halsbetennelse fikk plutselig masse røde utslett som klødde i kveld. Det tyder jo ofte på allergisk reaksjon så vi måtte tilbake til legevakten. Der fant vi ut at CRP hadde steget fra 69 på lørdag til 116 i dag og streptokokk testen som sist var negativ (legen mente han likevel hadde halsbetennelse gr symptomene) var positiv i kveld... Så fikk vi penicillin isteden, og det er sånn uh, for Eldstemann har penicillinallergi og Minsten fikk også reaksjon på penicillin når han var innlagt på sykehus for noen år siden. Så ble han retestet uten reaksjon senere, men jeg kjenner jeg er litt nervøs likevel. SKULLE han få en reaksjon nå så kan den jo bli skikkelig ille. Fikk direktenr til legen som har akuttkoffert i tilfelle, men æsj altså :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caitlin

:Gjesp::Gjesp::Gjesp:

Det blir ikke mye søvn med syke unger. Jeg må ha klokka til ringe hver 2-3 time for å sjekke hvordan det er med feber, utslett og pust.I natt har Minsten ligget hos meg. Jeg blir så svimmel når jeg er oppe om natta så det var det enkleste.

I dag er utslettet mindre rødt og det er ikke så mange steder som i går. Isteden har han vondt under beina og det brenner når han går :sjenert: Jeg tipper det er utslettet som også er der også blir det stramt, hovent og vondt. Foreløpig venter vi i allefall og ser det an...

Guri, det skal bli deilig når Mannen kommer hjem på torsdag :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så mye du har å henge fingerne i, Beib'n min! Du er flink som står på! Men det må være vondt å stå alene med det en periode.. Bra at mannen kommer hjem snart! Det er nok en god støtte!

Hvordan er formen hans nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Caitlin

Uff, så mye du har å henge fingerne i, Beib'n min! Du er flink som står på! Men det må være vondt å stå alene med det en periode.. Bra at mannen kommer hjem snart! Det er nok en god støtte!

Hvordan er formen hans nå?

Han er litt bedre, orker i allefall å spille tvspill så det er jo positivt ;)

Biltema har billige sykler?

Uff, syke barn er ikke noe kult :(

Biltema-syklene har jeg hørt mye om! Blant annet er det mange av dem som er komplett umulig å sette samme slik at alt passer bra og det er nok ikke helt i rette image for en 13 åring som skal være in heller :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Caitlin

:troest:

Du er søt du Al :hug:

Jeg skjønner meg virkelig ikke på dette her. Utslettene flytter seg, forandrer str og form, klør/klør ikke :vetikke:

Han er i allefall ikke særlig pigg Minsten min, jeg håper han blir frisk snart :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mahareth

Huff da, ikke gøy med syke barn :troest: Håper han blir bedre snart!

Når det gjelder slanking og sånn, som du skreiv om litt tidligere så har jeg funnet ut at en av de få tingene som redder meg inni mellom er at vi ikke kjøper noe usunt som vi ikke skal spise med en gang :sjenert:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caitlin

Nytt legebesøk unnagjort :sjenert:

Det er antagelig elveblest som kommer pga en virusinfeksjon i tillegg til halsbetennelsen :sukk: Jaja, så vet vi da det. Minsten måtte bestikkes med tur på lekebutikken etter legebesøket for å få det til uten tvang i dag.... Nå er han kjempefornøyd og bygger lego.

Heldigvis kommer Mannen hjem i dag, det skal bli så godt å slippe å være alene om alt. Det er ikke det at det er så ille, men det blir så tungt når det kommer sykdom og greier oppå det hele.

(Lov å ikke si at jeg har sagt det, men jeg syns lissom halsen min er litt sår også :sjokkbla: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...