Gå til innhold

Sykehuset....


Gjest Caitlin

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Goood tur, og kos dere masse på kjærestetur! :D (jada, jeg er litt treg :P) Vi holder fortet så lenge ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Appy - hvilken vindusvaksingsting anbefaler du?

Beib - god tur. Kose deg noe enormt :jepp:

:fnise:

Jeg kjøper scotch brite sine microfiberkluter og så bruker jeg vann. Er det "skittflekker" på speil eller vindu så sprayer jeg bare direkte på og tørker av med tørre kluten. (fungerer og med fuktig klut, det bruker bare litt lengre tid på å tørke på overflaten). = speilblankt!

:goodbye: Nå er det min tur! :lur:

Ja, det er det! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ms. Raggsokk

Bare innom og spammer litt i boka di, beib, slik at du har enda mer tull å lese når du kommer hjem, mohahaha :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig!

Ikke det at jeg har så mye å si.... Håper du koser deg på ferie! Føles ut som om alle i dagbokland er på ferie for tiden, vi trenger noen tilbakeeeeeeeeeeee!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caitlin

Ai æm bækk :Hehe:

Vi kom hjem i går kveld og har hatt en flotters tur altså. Hadde nesten ikke lyst til å reise hjem igjen, men beina hadde ikke klart en dag til heller så det var vel greit nok :ler:

Vi dro herfra tidlig på mandag morgen, og kom oss greit over til England. Jeg spydde ikke engang *stolt* :nigo: Vi fant toget på Gatwick inn til London, måtte bytte og ta tuben siste del av turen og traske siste bite til hotellet. Vi hadde en fint hotell, det var rent og pent, grei size og det fineste var at hotellet lå i en stille og rolig sidegate selv om det ikke var lange biten til Paddington.

Vi satt fra oss bagasje og stakk ut igjen rimelig kjapt for å finne oss no mat. Det var sååå deilig vær i London hele tiden vi var der, lå rundt 12 grader og det gikk helt fint med korte armer og vindjakke :jepp: Det kom litt regn et par ganger, men vi bare stakk inn og spiste og så var det borte når vi kom ut igjen.

Mandag spiste vi vel på Aberdeen steak house om jeg ikke husker feil. Vi smakte på ribs som var godt, også hadde jeg fått for meg at jeg måtte smake fish & chips så jeg kjøpte det. Vel, for den som lurer så smakte det nada. En fritert fisk, jeg tror ikke den var krydret engang :snurt: Mannen spiste biff og var veldig fornøyd. Vi tok forholdsvis tidlig kveld og taslet til hotellet og fikk oss en god natts ... søvn :cool:

Tirsdag var vi tidlig på plass på Paddington. Vi kjøpte hver vår kaffe på Starbucks og lot det være frokost, så vi var tidlig avgårde og tok tuben til Tower of London. Vi gikk ikke inn siden det var kjempelang kø der så vi tuslet omkring ute og tok bilder. Vi gikk på Tower bridge og så tok vi tuben til Westminister der vi fikk med oss Big Ben og London Bridge. Vi tok ikke turen i London eye, men så mye likevel :smilorange: Vi trasket fra Westminister opp i St James Park som var skikkelig fin, og med masse søte pippiper. Jeg tok bilde av minst 8 forskjellige fuglearter, alt fra duer og svaner til gjess og pelikan, og Mannen uttalte så pent at vi ganske riktig kom hjem fra Lodon med flere bilder av fugler og trær enn andre ting :grinele: I enden av parken ligger Buckingham Palace og hujedamej for et kaos det var der. Stappa fullt med folk over det hele, må ha vært minst 20 skoleklasser fra alskens land og vi tok bare et par bilder og gikk videre. Fikk med oss vaktskifte når gardistene kom klaprende ut eskortert av politi på hest da :mrgreen: Vi spiste på en lokal pub til lunch, jeg smakte på sheperds pai for første gang. Nok en engelsk rett som var utrolig smakløs :forvirra: Vi dro tilbake til hotellet og slappet av et par timer før vi shina oss opp litt og tok tuben ut til Oxford circus. Planen var å spise på Ivy som Kitten gjorde, men etter å ha studert menyen og klientellet spaserte vi videre :icon_lol: Var litt dresskode over kveldsserveringen der gitt så vi endte opp på en italiensk sak. Mezzo eller noe i den dur, der jeg spiste et godt (!!!) måltid med kyllingbryst, spinat og sopp i en herlig saus med gratinerte poteter til. Mannen spiste italiensk pizza og den var også god. Til dessert smakte jeg på en vanilje panacotta med bringebær. Så, når vi kom tilbake til Paddington så jeg en dame med en stor eske donuts. De så gudsjammerlig gode ut og etter en runde fant vi butikken og kjøpte vår egen 12 pk med donuts i alle slags farger, fasonger og smaker som vi snek inn på hotellet. For en nedtur :ler2: De smakte sukker med sukker på :ler2: Gud, så søtt og fælt. Jeg er nok kurert for den slags en stund...

Onsdag prøvde vi oss på frokost på Garfunkel. Jeg kjøpte en 3 eggs omelett som kokken skulle lage bare til meg og som var kjent for å være så flott.... NOT. Det var ikke så mye som gressløk på omeletten, bare tre egg og vann virket det som og igjen; det smakte IKKENO :rasende: Mannen spiste toast med egg og bacon og det var bare fett og ikke stort mer smak der. Engelskmenn er virkelig ikke flinke til å freshe opp maten, tenk bare hva en liten tomat kunne gjort med den maten! I allefall var det shopping på plakaten, og vi dro inn til Oxford street. Dvs vi hoppet vel av et stykke unna og gikk gjennom Soho og chinatown. Masse grilla HELE gås i vinduene og kinesisk medisin som skulle etter sigende kurere det meste :wink: Vi kjøpte noe suvenirer til folket hjemme og lette høyt og lavt etter lekebutikker uten å finne noe som lignet. Til slutt tok vi tuben til Knightsbridge og gikk inn på Harrods som vi visste hadde lekebutikk, men kom tomhendte ut. Det var ikke mer utvalg i lego og spill enn hjemme syns vi og det var minst like dyrt. Vi spiste lunch på pizza hut, fikk halvstekt pizza, så vi var skikkelig uheldige med maten i grunn. Vi orket ikke vente på at de skulle lage nye så vi gadd ikke klage heller. Venta i evigheter på den som var halvstekt :jolie: Vi tok en liten time på hotellet før middag denne dagen også, stølheten var helt sykt ille - jeg hadde så vondt i beina at jeg vagget som en gås i starten når jeg reiste meg opp etter å ha sittet litt :fnise: Vi spiste på Aberdeen steak house igjen, denne gangen fikk vi kjempegod mat, og jeg spiste verdens beste browniekakedessert :tommelopp:

Torsdag slappet vi av litt om morgenen og så dro vi rett til Gatwick. Brukte en del tid på flyplassen så det ble en del snop og ting derfra også. Vel hjemme i Norge snødde det og jeg må tilstå det var rimelig kjølig.

Herlig tur :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms. Raggsokk

Hurra for referat!

Nei, maten er gjerne bare sukker og fett :fnise: Donuts er iallefall det. Synd med matopplevelsene dine da....

Skriver mer siden, er på tur ut, men ser iallefall at dere har hatt det fint :) :) Godt og ha deg tilbake, beiben :hjerte:

Endret av Ms. Raggsokk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mahareth

Flott reisereferat! :strix: Synd dere ikke fikk mer god mat, men dere har ihverfall fuglebilder til å huske turen! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fiiiiint referat! Jeg :hjerte: å lese om hva andre har gjort på tur! :hoppe: Høres ut som om dere har hatt en herlig tur, med litt variabal mat. Men sånn er nå en gang London :fnise:

Godt at du er "hjemme" igjen! Var nesten folketomt her ei stund :fnise:

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen: hjem

Jeg har ikke lest reisereferatet ennå, men skal gjøre det iløpet av helgen. For jeg er spent på hvordan du har hatt det. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

ÅÅhh, ENDELIG er du tilbake! Jeg har virkelig savnet deg. Det har vært skikkelig stille her!

Så bra at du har skrevet referat! Det var moro å lese. Og det virker som dere har hatt en fin tur! Tross matopplevelsene....

Vi har endelig fått bestilt Londontur vi også, så jeg gleder meg! Har du noen anbefalinger da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caitlin

Puh, for en dag. Minsten var såpass ille i dag at jeg ringte legevakta og etter et besøk der kan vi konstatere at han har halsbetennelse. Så nå har han fått antibiotika også håper vi han blir fort frisk :troest:

I dag skal jeg lage innbakt kylling med ris og salat :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caitlin

ÅÅhh, ENDELIG er du tilbake! Jeg har virkelig savnet deg. Det har vært skikkelig stille her!

Så bra at du har skrevet referat! Det var moro å lese. Og det virker som dere har hatt en fin tur! Tross matopplevelsene....

Vi har endelig fått bestilt Londontur vi også, så jeg gleder meg! Har du noen anbefalinger da? :)

:klemmer:

Hva slags anbefalinger trenger du da :fnise:

Vi brukte jo som sagt The Caesar hotel, som lå ca 10 minutters gange fra Paddington station. Det var kjekt fordi mange av hotellene ligger rett ute på gata og det er MYE trafikkstøy, mens vårt hotell lå en gate bak hovedgata og da slapp vi absolutt all støy. Det var sånn middels dyrt, vi betalte 3000 for tre netter uten frokost. Frokost på vårt hotell kunne vi få for 9 £ pr stk pr dag, mens den lokale puben solgte frokost fra 3 £ ;) Vi orket ikke stort frokost noe sted så det holdt godt med kaffe fra Starbucks og heller litt tidlig lunch for vår del.

Jeg anbefaler dere å kjøpe dagskort på subway'en fremfor å kjøpe pr tur, og blir dere en hel uke fins det ukeskort. Alle er veldig hjelpsomme på undergrunnen så det er bare å gå til en betjent kasse og spørre hva som lønner seg for dere ;)

Gode sko er et must, jeg hadde joggesko og var allikavel helt gåen i beina :fnise:

Ellers syns jeg det var vel verd traskingen å ta subway'en til Westminister og se BigBen, London Bridge, London eye og gå derfra opp vi St James Park til Buckingham Palace, fikk med oss masse på den måten :jepp:

Ellers vet jeg ikke helt hva dere er ute etter, men bare spør så svarer jeg så godt jeg kan :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...