Gå til innhold

Sykehuset....

Gjest Caitlin

Anbefalte innlegg

Uff, det er bare vanskelig! Jeg kjenner at fokuset på mat blir veldig stort og det blir veldig mange nedturer når jeg ikke klarer å spise riktig. Jeg blir deppa rett og slett.

Jeg bakte lavkarbo-brødet som har kommet i sånne poser man bare tilsetter ting, men det smakte helt grusomt. Jeg har prøvd så mange forskjellige lavkarbo-erstatninger for brød, rundstykker, vafler, pannekaker, ja alt man kan bruke til å ha under pålegg liksom - og alt smaker helt pyton. Det er så frustrerende, for jeg orker ikke å spise egg og bacon, kokt egg, omelett og eggerøre hver eneste dag, jeg blir så lei av den eggsmaken at fy.

Jeg syns også det er utrolig dyrt å spise lavkarbo. Å kjøpe inn alskens som man stort sett må på helsekosten eller bestille på nett, for så å prøve en masse ting som ikke blir spiselig gjør at pengene flyr og jeg blir møkk lei av å lage mat. Rett og slett.

Det ga meg en mestringsfølelse når jeg klarte å kutte ut brusen og kun ha snacks en gang i uka. Det ble lettere å holde det i motsetning til når jeg prøver å spise veldig fokusert, for når jeg da bommer så har jeg en tendens til å drite i alt...

Jeg skal til legen på mandag så jeg skal høre med han da, om det er mulig å finne ut noe mer...

:sukk: :sukk: :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:troest:

Tro meg, jeg forstår deg! Det er ikke lett, å si noe annet vil vært løgn. Men det er mulig å få det til og når du har det i fingrene går alt så mye lettere, og du finner produkter som du liker. Tenk! du introduserte meg for Alpro sine produkter. Jeg vet ikke hvordan jeg skal sagt hvor utrolig mye det betydde for meg! :klem:

Legg litt press på legen din. Ta flere prøver eller få tips om ernæringsfysiologer som kan hjelpe deg. Eller få tatt en ELISA-test som tester for mange matvarer

:klem::troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:troest: Det kan ikke vaere lett å vaere Beiben(og Al), jeg har en venninne som legene og har gitt opp. Hn har selv funnet ut at hun ikke tåler melk, men legene sier at det er ikke det som er prolemet :roll: Hun tester egen diett og tar sånne piller for oppblåst mage (eller noe slikt) og det hjelper henne masse i hverdagen.

Ernaeringsfysiolog er kanskje svaret? eller en homeopat(eller hvordan det skrives)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg skal i allefall først se hva legen sier på mandag, så får jeg ta en avgjørelse etter det på hva jeg skal gjøre videre :sjenert:

I dag har jeg vært ute og gått en 5 km lang tur i herlig høstvær. Det har vært sol med litt vind, og jeg fant en sti som gikk inn i skogen og det var bare herlig å gå der. Jeg fant masse tyttebær så neste gang skal jeg ta med en liten pose og plukke meg litt bær så jeg kan lage hjemmelaget tyttebærsyltetøy :jepp:

Jeg prøver å ha fokus på å spise ofte og lite, og forsøke å se hva jeg reagerer på.. I dag spiste jeg knekkebrød med skinke på til frokost, med en kopp te til, og jeg fikk vondt i magen. Skjønner ikke helt hva det da er, kan det være teen?? Eller var det pga turen? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om det kan være tilfellet, men jeg har fått beskjed om at siden jeg har hatt Candida så kan soppen i blodet og resten av kroppen gjøre at jeg reagerer på ting som jeg egentlig tåler.

Ellers er det mulig med rotasjonsdiett. At du ikke spiser en matvare mer enn 4 dager på rad, slik at du kan se om du ikke reagerer når du ikke spiser det. Men jeg er ikke helt inne i det da for jeg har ikke prøvd det selv. Skal se om jeg kan finne noen linker.

Ellers vet jeg at flere har hatt hjelp av fermenterte produkter, men disse er noen som mener ikke har noen effekt. Som alt her i verden, så har vi forskjellige meninger :) Jeg har gått på en kur med Super S (det er en drikk som renser kroppen) pluss at jeg har tatt OMXtra (tabletter som skal gjøre magen bedre).

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:troest: Det kan ikke vaere lett å vaere Beiben(og Al), jeg har en venninne som legene og har gitt opp. Hn har selv funnet ut at hun ikke tåler melk, men legene sier at det er ikke det som er prolemet :roll: Hun tester egen diett og tar sånne piller for oppblåst mage (eller noe slikt) og det hjelper henne masse i hverdagen.

Ernaeringsfysiolog er kanskje svaret? eller en homeopat(eller hvordan det skrives)

Det virker som at det er mange som opplever det. Fastlegen min fikk ikke noe utslag på sine tester så da kunne ikke jeg ha noe problemer med maten nei :klaske:

Forresten, Beiben, soneterapi kan kanskje hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er nok egentlig litt skeptisk av natur. Jeg har aldri prøvd eller hatt stor tro på soneterapi eller mange andre sånne varianter, men det er sikkert bare dumt av meg :flau:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp :sjenert: Første er uansett å høre med legen på mandag. Så må jeg få unna det med jernlageret først, jeg har behov for å minske lista litt her så det føles mer overkommelig...

Lurer på om jeg ikke skal ha meg en filmkveld i morgen.. Mannen har tatt vakt igjen så han drar i morgen kl 7 og kommer hjem 8 på lørdag :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er også skeptisk, men jeg merket en bedring da. Det er jo helt opp til deg selv om du vil prøve eller ikke. Jeg kommer bare med de rådene jeg har :) Alt funker ikke for alle, dessverre, men noe vil fungere for deg også

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også skeptisk, men jeg merket en bedring da. Det er jo helt opp til deg selv om du vil prøve eller ikke. Jeg kommer bare med de rådene jeg har :) Alt funker ikke for alle, dessverre, men noe vil fungere for deg også

:klemmer:

Og jeg setter kjempestor pris på råd og tips Al, du må ikke tro annet!!! Jeg er bare som sagt skeptisk og føler liksom at det ofte er (mye)penger ut av vinduet. Likevel, det kan godt bli at jeg tar sjansen hvis jeg finner noe sånt i nærheten o jeg ikke kommer noe sted med legen i første omgang.

Takk for rådene dine Al, jeg er glad du orker å komme med dem, det er ikke så lett å se alle "mulighetene" man har :klemmer:

Mia: Minsten har kjøpt Rio så vi skal se den først i allefall :fnise: Tenkte jeg skulle se om de har den Bastøy-filmen her et sted, hørte den var kommet på dvd nå og jeg har ikke sett den. Ellers så har jeg to Wallanderfilmer jeg ikke har sett som ligger her og en dvd som heter Unstoppable.

Den siste virker ganske bra, her er omtalen ;) :

Unstoppable er en actionfylt togreise med Denzel Washington, Chris Pine og Rosario Dawson. Gjennom en serie tabber ruller The Beast, et tog fullt av farlige kjemikalier ut fra togstallen. Det er så massivt at det knuser alt på sin vei. Selv om myndighetene sender ut flere avdelinger for å få kontroll over toget, mislykkes de alle sammen. Toget har stødig kurs mot en liten by og hvis det treffer vil det bli totalt katastrofe.

Noen som har sett den og kan si noe om den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Å, jeg tror ikke at du ikke setter pris på det :) Jeg har full forståelse for at noen ting er ja, ting man er skeptiske til. Jeg er skeptisk til mange ting selv :fnise: Jeg kommer med alt jeg kan tenke kanskje kan hjelpe deg, og så er det opp til deg om det er noe du vil vurdere :)

Jeg har ikke sett Unstoppable. Men Denzel pleier være et godt valg :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...