*appifany* Skrevet 5. oktober 2011 #2621 Del Skrevet 5. oktober 2011 Det lurer jeg og på, jeg synes så synd på dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lalle Skrevet 5. oktober 2011 #2622 Del Skrevet 5. oktober 2011 Klem til pusen. Når dyra har det vondt, får jeg også vondt....... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mia83 Skrevet 5. oktober 2011 #2623 Del Skrevet 5. oktober 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mahareth Skrevet 5. oktober 2011 #2624 Del Skrevet 5. oktober 2011 Stakkars, stakkars pus! Håper virkelig det går bedre med henne i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Caitlin Skrevet 5. oktober 2011 #2625 Del Skrevet 5. oktober 2011 Det går mye bedre med Lillepus i dag. Hun har sovet av seg rusen i natt og er stort sett som normalt i dag. Hun er mer klengete enn hun pleier, vet ikke om det er et tegn på at hun har mer/mindre vondt eller at hun setter pris på den ekstra omsorgen. Ifølge veterinæren skal hun få mindre smerter for hver tann som tas ut, men med tanke på hvor lenge hun var sår i munnen og blødde i går så gruer jeg forferdelig for neste gang da det blir større tenner som skal ut Jeg har sittet og sendt mail i dag for å trekke oss fra de tre utstillingene vi hadde meldt oss på ut året. Uten tenner er hun jo heller ingen utstillingskatt. Jeg er litt lei meg for det også, ettersom det er en morsom og sosial hobby, selv om det selvsagt ikke betyr noe sånn i den store sammenhengen Humøret mitt har vært ganske elendig i dag også, stakkars Mannen har det ikke lett for tiden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Katee Skrevet 5. oktober 2011 #2626 Del Skrevet 5. oktober 2011 Skulle ønske jeg kunne ta deg opp i armene mine og sette deg på fanget mitt og kose, kose, kosemose deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*appifany* Skrevet 5. oktober 2011 #2627 Del Skrevet 5. oktober 2011 Mannen går det bra med, og pusen og. Dette skal bare gå bra? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Katee Skrevet 5. oktober 2011 #2628 Del Skrevet 5. oktober 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mia83 Skrevet 5. oktober 2011 #2629 Del Skrevet 5. oktober 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Katee Skrevet 6. oktober 2011 #2630 Del Skrevet 6. oktober 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Caitlin Skrevet 6. oktober 2011 #2631 Del Skrevet 6. oktober 2011 Takk for at dere er innom med klemmer og gode ord. Jeg har ikke vært her så mye i det siste, kjenner at jeg syns det er vanskelig å skrive noe. Det er så mange tanker og så mye som skjer. Først alt med pusen, og det har vært tungt å innstille seg på det hele, særlig siden det i grunnen var veldig uventet. En annen grunn er det som skjer i morgen, nemlig at jeg skal på sykehuset og få noen svar ang alt med blodprøver og leververdier. Jeg håper inderlig at jeg får noen ordentlige svar, men samtidig at det ikke er noe alvorlig. Wish me luck Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mia83 Skrevet 6. oktober 2011 #2632 Del Skrevet 6. oktober 2011 Masse lykke til i morgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Katee Skrevet 7. oktober 2011 #2633 Del Skrevet 7. oktober 2011 Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mahareth Skrevet 7. oktober 2011 #2634 Del Skrevet 7. oktober 2011 Jeg håper du fikk greie svar på prøvene dine Håper du får ei fin helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*appifany* Skrevet 7. oktober 2011 #2635 Del Skrevet 7. oktober 2011 Håper på gode svar på prøvene dine Håper egentlig at alt står bra til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Caitlin Skrevet 8. oktober 2011 #2636 Del Skrevet 8. oktober 2011 Jeg fikk gode svar!!! Faktisk fikk jeg veldig gode svar, det var nemlig ikke hemokromatose! Det var heller ikke noen av de andre skumle prøvene han tok som sa noe om hvordan leveren min fungerer. Det som antagelig gjør at blodprøvene mine er på ville veier, er det at jeg i løpet av de siste 1-2 årene har lagt på meg ca 10 kg Jeg har metabolsk syndrom og ved ultralyd av leveren min har de funnet at jeg har økt fettmengde i leveren. I tillegg har jeg forhøyet triglyserider, altså fettstoff i blodet. Det som er fantastisk positivt her er at jeg ikke har noen uhelbredelig sykdom. Alt dette er reversibelt!! Så hvorfor føler jeg i grunnen at jeg er mer deppa enn jeg var da jeg trodde jeg hadde hemokromatose? Jeg vet så inderlig vel hvorfor jeg har lagt på meg. Jeg vet utmerket godt at jeg MÅ ta av meg. Jeg føler at jeg faktisk har gjort en del i riktig retning; jeg trener styrke 2 ganger i uka og jeg går eller sykler minst 2 ganger i uka på minst 1 time hver gang. Vi har sluttet med brus i uka (så og si) og vi har innført lørdagsgodt, som riktignok har en tendens til å skli litt ut i fredag og søndag også, men det er uansett en stor forbedring fra tidligere. Så... Hvorfor gir det absolutt INGEN resultater? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Katee Skrevet 8. oktober 2011 #2637 Del Skrevet 8. oktober 2011 Å, Beiben! Hva spiser du da? Noen ganger er det vi spiser mellom måltidene som ødelegger Jeg vet ikke så altfor mye om metabolsk syndrom, men får du hjelp til å behandle dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Caitlin Skrevet 8. oktober 2011 #2638 Del Skrevet 8. oktober 2011 Å, Beiben! Hva spiser du da? Noen ganger er det vi spiser mellom måltidene som ødelegger Jeg vet ikke så altfor mye om metabolsk syndrom, men får du hjelp til å behandle dette? Takk Al Metabolsk syndrom betyr at jeg har en rekke risikofaktorer i forhold til hjerte/kar-sykdom. Jeg har for høyt blodtrykk, høyt blodsukker, høyt kolestrol og høyt nivå av triglyserider. I tillegg da er risikoen for diabetes høy, jeg ligger på vippen. I forhold til kostholdet så har jeg nok mye å ta tak i, jeg spiser for store posjoner til lunch og middag, og jeg spiser nok for sjelden til at jeg klarer å spise de små og riktige måltidene. I tillegg er jeg nok glad i sauser. I tillegg blir det jo ofte til at jeg lager noe som guttene liker og det er ikke bestandig det sunneste eller magreste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Katee Skrevet 8. oktober 2011 #2639 Del Skrevet 8. oktober 2011 Sauser er jeg ikke noe god på, men det er nok måter å gjøre den sunnere på. Kanskje der er noen oppskrifter på nettet? Spiser du lavkarbo eller er det en kombinasjon? Det er en stor omstillingsfase og jeg skal ikke lyve, det er vanskelig, men om jeg klarer det, så klarer du det Mitt tips er lister. Og å holde seg til dem. Kanskje telle kalorier? Jeg får ikke til det selv. Hva med å finne alternativer til det guttene liker som er sunnere, magrere? Få hele familien med på livsstilsendringen? Det er lettere å komme i gang om du har noen å støtte deg til. Jeg tror det er vanskelig å lage noe mat til deg som du sitter og spiser mens de koser seg med noe annet. Lag noe godt sammen. Noe sunt som smaker godt. Sunt trenger ikke bety uten smak Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Caitlin Skrevet 9. oktober 2011 #2640 Del Skrevet 9. oktober 2011 Tingen med lavkarbo er jo at det må være en omlegging for livet. Jeg vet ikke om det funker liksom, og jeg orker ikke flere ned og opp igjen etterpå. Det må være en livsstil vi kan leve etter fremover. At man kan selvsagt ha åpning for å kose seg perioder i ny og ne, men at man ikke ødelegger alt man har jobbet for likevel.. Jeg har egentlig tenkepause. Jeg må gjøre noe, og starten går altså neste mandag 17 oktober. Jeg orker ikke nå i høstferien som vi skal bort og det er så mange å ta hensyn til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå