Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Les denne:

Hvorfor er homofil og pedofil praksis så utbredt blandt strengt religiøse?

Hvorfor sliter også den katolske kirke med samme problem?

Er det noe i den religiøse tenkningen som er bakgrunnen til at dette skjer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Les denne:

Godt spørsmål.

Egentlig så tror jeg ikke det er religionen i seg selv som gjør mennesker tilbøyelige til slikt, men at mennesker som er tilbøyelige til å hengi seg til noe så absurd som religion i utgangspunktet kanskje mangler noen mentale sperrer. Det er jo utallige eksempler på at dess mer fundamentalistisk religiøs man er, jo dårligere er man til å tolke moral og etikk, (Jfr. argumentene om at moral og etikk stammer fra bibelen/koranen, gud er ufeilbarlig osv).

Skrevet (endret)

Dette er temmelig paradoksalt.

"Kvinner er for barn, gutter er for fornøyelse", sier de.

De er faktisk MER homofile enn formannsskapet i en hvilken som helst homofil interesseorganisasjon. Ja, og pedofile, selvsagt.

Merkelig at de ikke kan se dette selv? Burde det ikke ringe noen bjeller når de samler seg på torget for å steine en homofil til døde?

Det som er VIRKELIG sjukt med dette, er selvsagt at bare guttene er UNGE nok, så er det sosialt akseptert. Bare de ikke blir voksne. For DA er det litt tvilsomt.

En tenkt samtale mellom to afghanske menn:

"Du, jeg lurer på om Akhmed kanskje er homo?"

"Ikke tull, da! Han puler jo bare smågutter! Har ikke sett ham sammen med en som var eldre enn 9 noen gang. Neida, Akhmed er en av gutta, han. Ja, på en ordentlig måte, altså. Dessuten er han jo mujahedin. De homser ikke!"

Endret av Mann 42
  • Liker 1
Skrevet

Les denne:

Det nærmeste jeg kommer til en forklaring, er at religion ofte har en sterk komponent av å undertrykke folks naturlige seksuelle impulser. Man skal ikke onanere, man skal ikke ha sex utenfor ekteskap (underforstått, med en kvinne), etc, etc.

Men seksualdriften er sterk, og opplevelsen av orgasme er en av de sterkeste belønningene vi har i kroppen vår.

Så hvis man forsøker å kneble seksualiteten, er det ikke til å unngå at det tvinger seg frem en søken etter andre kilder til nytelse enn den naturlige.

Når kvinner ikke er tilgjengelige, så vender den seksuelle lysten seg andre steder. Vi kjenner til det fra våre egne fengsler. Menn som i frihet ville være heterofile, agerer ofte som homoseksuelle i fengslene.

Prester opplever kanskje noe av det samme når de er seksuelt frustrerte og oppdager at de tiltrekkes av korgutter e.l.

Det jo også være at presteyrket med sitt sølibat, tiltrekker seg mennesker som fra før har problemer med seksualiteten, og håper at tvungen avholdenhet skal løse disse.

Gjest Anjelika
Skrevet

Jeg tenker også det samme som Mann42.

Alle har seksuelle drifter, og jo mer slike ting blir forbudt jo mer vil det foregå i det skjulte. Og i veldig religiøse kretser så er gjerne disse forbudene mange og strenge, derfor blir det mer forsøk på å omgå dem eller finne smutthull.

For katolske prester, som jo må leve i sølibat, så er unge korgutter en mulighet for å leve ut seksuelle lyster. Det handler ikke nødvendigvis om at de er mer homofile eller pedofile enn snittet, men at de har tilgang på disse guttene og makt til å få dem til å holde det hemmelig.

Skrevet

1. Pedofili og homofili i religiøs sammenheng: Det har alltid vært mer spennende med det man ikke har lov til. Nå i denne tiden kan det være få virkelige kristne enn det var før.

Man hører på nyhetene at en kristen leder i statskirken har forgrepet seg på et barn. Nå er det vel slik at det er flere ikke kristne i den kirken, enn i andre kirker tenker jeg. Så ordet kristen blir noe utvannet.

2. Den katolske kirke sliter med samme problem fordi de ikke følger bibelen. Prester i den katolske kirke kan ikke gifte seg, mens Bibelen sier ingen ting om det. Det må være vanskelig å leve et helt liv uten å kunne ha muligheten til å være sammen med en annen person sexuelt sett, tenker jeg.

3. Den religiøse tenkingen har noen begrensninger, homofili er galt 3 Mosebok 18,22. Du skal ikke ligge med en mann slik en ligger med en kvinne. Det er en styggedom.

3 Mosebok 18,4-... Lover om kjønnslig omgang. Romerne 1,27 - 28 Her står det mye om hva man ikke skal gjøre, og hva man skal forholde seg til ifølge Bibelen.

Fordi de ikke brydde seg om å ha kunnskap om Gud, overgav Gud dem til deres egen sviktende dømmekraft slik at de gjør slikt som ikke sømmer seg...osv...

Skrevet (endret)

Ok, Jomfruen (?det står "mamma" under hvert eneste innlegg du skriver! Hvordan greide du det??? Du heter ikke Maria vel?)

Hvilken retning innen kristendommen tilhører du?

Er det sånn at ekte kristne ikke kan være pedofil? I så fall: Hvorfor ikke?

Hvor gammel var Maria da hun fikk Jesus?

Les og regn. Bruk Google.

http://www.katolsk.no/biografi/maria.htm

Og, siden de fleste pedofile er religiøse, hva får det til å tro at din retning ikke har det samme problemet?

Hvis dette henger sammen med tolkningen av hva "ordentlig" sex er for noe, hvor stammer en slik tolkning fra?

Kanskje 1 kor 6,9:

verken menn som ligger med menn, eller som lar seg ligge med,

Blandt muslimer er det den som blir penetrert som er homofil, ikke den som penetrerer.

Altså kan to menn ha sex men det er viktig å være den aktive part, ellers risikerer du å bli steinet som homofil.

Jomfruen: Er det ok å steine homofile?

Endret av Gentle
Skrevet

Litt på siden av tema, men jeg leste nylig at i tilfeller av seriemord og andre grove forbrytelser, så kommer i flerparten av tilfellene gjerningsmannen fra et strengt religiøst hjem.

Nei, jeg gidder ikke å søke for å se om jeg finner link. Tror jeg så det på NG eller tislvarende.

Skrevet

Litt på siden av tema, men jeg leste nylig at i tilfeller av seriemord og andre grove forbrytelser, så kommer i flerparten av tilfellene gjerningsmannen fra et strengt religiøst hjem.

Nei, jeg gidder ikke å søke for å se om jeg finner link. Tror jeg så det på NG eller tislvarende.

En annen ting jeg har lagt merke til (også på siden av tema), er at folket i det mest sosialistfiendtlige landet i verden, også er blant de største tilhengerne av den mest kjente sosialisten i verden.

Skrevet

Det som er viktig å huske på i denne sammenheng er at religiøse, feks katolske prester ikke er mer pedofile enn folk flest. har nemlig intrykk av at folk tror det.

Les bla. denne:

http://www.dagbladet.no/2010/04/08/magasinet/religion/den_katolske_kirke/11152401/

Lærere er for eksempel en enda mer utsatt gruppe i denne sammenheng.

DET er ikke en påstand det er almen enighet om, akkurat.

Slik forskning er befengt med ganske store problemer. Hvordan kan man stole på spørreundersøkelser blant en yrkesgruppe hvor seksualitet generelt er forbudt? Og i særdeleshet sex med barn? Og endatil (for en stor del) homosex med barn?

Hva får Plante til å mene at hans data er sikre? Jeg ville fremmet en alternativ hypotese, om at katolske prester en enda mer tilbakeholdne med å tilkjennegi avvikende legning, enn menn i normalbefolkningen. Langt mer sannsynlig.

Problemet med den katolske kirken er forøvrig at de har ikke gjort noe for å begrense disse prestenes adgang til barn. De har bare flyttet dem til en annen menighet og latt dem fortsette å jobbe med barn. I motsetning til det normale samfunnet, som gjør det som gjøres kan for å skjerme barn mot pedofile. F.eks gjennom å stille krav om vandelsattester.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...