AnonymBruker Skrevet 18. januar 2011 #21 Skrevet 18. januar 2011 Takk Babyblue for forståelsen! Misforstå meg rett men det er nesten godt å høre at man ikke er alene. Det er utrolig slitsomt dette. Det hadde vært sååå deilig å kunne slippe å bekymre seg for huden! Jeg ble VIP-medlem da jeg var innom den hudpleiesalongen i fjor høst og har en gratis time til gode hvor de kan analysere huden min. Spør meg ikke hvorfor jeg ikke har brukt den enda. Tror skrekken med at noe skal nistirre på det fæle ansiktet mitt spiller en stor rolle. Og så er jeg redd for resultatet. Ser for meg at de sier " Å fytti F dette var hæslig og her er det ikke noe håp!!" Vet de ikke sier noe slikt da men tanken på at de sikkert tenker det.. Og så kommer de sikkert til å anbefale meg både det ene og det andre av produkter etterpå som er rådyre og som kanskje ikke funker. Etter å ha prøvd så mye opp igjennom årene så er jeg svært skeptisk. Personlig så tror jeg det er talgproduksjonen min som er ganske høy. Hudormer,både hvite og svarte kan jeg stå å klemme ut i en time hver dag. Hmmm..kanskje jeg skal psyke meg opp til en time hos hudpleier.
Antoinette Skrevet 18. januar 2011 #22 Skrevet 18. januar 2011 Dere burde alle komme dere til hudlegen og få en roaccutankur. Er det en statshemmelighet at det finnes? 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2011 #23 Skrevet 18. januar 2011 Dere burde alle komme dere til hudlegen og få en roaccutankur. Er det en statshemmelighet at det finnes? Er det behandling for rosacea? Har ikke fått påvist dette..og hva koster en slik behanlding eventuelt?
Vulpes Skrevet 18. januar 2011 #24 Skrevet 18. januar 2011 Jeg kjenner godt igjen det du sier. Slet med veldig stygg hud i tenårene, og det ødela mye for meg. Gjemte meg på de verste dagene, tenkte på huden min konstant, måtte hele tiden sjekke med i speil og blanke overflater, ble trist av å se meg på bilder sammen med andre for da så jeg så stygg ut osv. Dere som bagatelliserer dette, skjerp dere! Det er stor forskjell mellom å ha litt uren hud og et skikkelig hudproblem. Jeg har fått mye bedre hud nå, takket være Diane p-piller og en god hudpleierutine med gode merker (Decleor og MD Formulations). Bruker dessuten mineralsminke fra merket Everyday Minerals. Jeg anbefaler deg å bytte foundation til f.eks. dette merket, da det er mye snillere mot huden enn flytende foundation. Å bruke litt ren mineralfoundation hver dag ødelegger ikke huden, etter hva jeg har forstått. Men hvis problemet er så ille som du beskriver, så er det sannsynligvis ikke nok med gode hudpleieprodukter (som det ser ut til at du bruker) og bytte av hudsminke. Dra til hudlege igjen og ikke gi deg før du blir tatt på alvor. Har du prøvd Diane p-piller, eller andre legemidler mot uren hud? Lykke til Skjerp deg. Litt rødhet, porer - hva er det for noe? Prøv å ha PCOS en stund, få skjeggvekst på haken, kviser som er digre byller. Eller lupus - som gir deg en kraftig rødhet over nesa. Jeg har begge delene. Kom ikke her å klag over litt rødhet eller store porer. Det er det faktisk ingen som legger merke til. Litt PCOS og lupus - hva er det for noe? Prøv å ha sykdommen hypertrichosis som gjør at du kan få kraftig hårvekst over hele kroppen/ansiktet. Eller prøv å leve med syreskader i hele trynet. Eller... Skal jeg komme på flere eksempler? Det er alltid noen som har det verre, det betyr ikke at man ikke kan få lov til å ha det vondt pga sin egen situasjon, og søke hjelp og trøst 1
The Kitten Skrevet 18. januar 2011 #25 Skrevet 18. januar 2011 Jeg har en venninne som slet veldig med at hun synes ansiktshuden hennes var stygg. Hun har en del arr etter kviser, men det la jeg ikke merke til det før hun kommenterte det. Istedenfor hadde jeg lagt merke til personligheten hennes. Det er den vennene dine legger merke til, ts. 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2011 #26 Skrevet 18. januar 2011 Hei Tonje! Ja,jeg har brukt diane p-piller. uff,nå høres jeg sikkert veldig vanskelig ut men det var altså ikke noen løsning for meg. Everyday minerals,det er i sånn pudderaktig form det er det ikke? Dekker den noe bra da? Tror jeg har fått anbefalt den før..tror også de har den på feelunique så jeg kan kanskje få den til en litt billigere penge. Jeg har brukt basiron,synes det også er oppskrytt. Det er det som er så frustrerende. Etterhvert så blir man så oppgitt for man føler at man har prøvd "alt" og så blir man ikke noe bedre. Men,er det noen som har opplevd at etter å ha begynt med Md formulation scrub så virker det som om huden nesten ble litt værre? Fordi,jeg starta med å bruke scrubben max 2 ganger i uken. Men så synes jeg huden ble litt sånn flassete/oftere skitten eller hvordan jeg skal forklare det. Så nå bruker jeg scrubben bortimot 4 ganger i uken for at huden skal holde noenlunde ren. Kan dette stemme?
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2011 #27 Skrevet 18. januar 2011 Jeg har en venninne som slet veldig med at hun synes ansiktshuden hennes var stygg. Hun har en del arr etter kviser, men det la jeg ikke merke til det før hun kommenterte det. Istedenfor hadde jeg lagt merke til personligheten hennes. Det er den vennene dine legger merke til, ts. Takk. Men det er så rart med ting som har satt seg i hodet som lim..jeg har over mange år blitt overbevisst om at jeg ser ekkel ut og at folk rundt meg synes jeg ser ekkel ut pågrunn av huden. Jeg har gode dager også,hvor jeg ikke synes huden er så ille. Og de dagene er sååå deilige! Da kan jeg føle meg fin til og med!
The Kitten Skrevet 18. januar 2011 #28 Skrevet 18. januar 2011 Takk. Men det er så rart med ting som har satt seg i hodet som lim..jeg har over mange år blitt overbevisst om at jeg ser ekkel ut og at folk rundt meg synes jeg ser ekkel ut pågrunn av huden. Jeg har gode dager også,hvor jeg ikke synes huden er så ille. Og de dagene er sååå deilige! Da kan jeg føle meg fin til og med! Huff da! Det høres ikke kjekt ut å tenke slik om seg selv. Noen tips til å få bedre hud, har jeg dessverre ikke til deg. Bare husk på at du legger nok aller mest merke til det selv, men det er kanskje en mager trøst?
Vulpes Skrevet 18. januar 2011 #29 Skrevet 18. januar 2011 Jeg har en venninne som slet veldig med at hun synes ansiktshuden hennes var stygg. Hun har en del arr etter kviser, men det la jeg ikke merke til det før hun kommenterte det. Istedenfor hadde jeg lagt merke til personligheten hennes. Det er den vennene dine legger merke til, ts. Det er sant at man som regel synes problemet er verre selv, og man kan trenge å bli påminnet at det ikke er verdens undergang å ha uren hud. Veldig enig i det. Og venner bryr seg jo ikke om hvordan huden din ser ut. Men samtidig er det jo et reelt problem man fortjener å få hjelp med. Gode ord er liksom ikke nok når man sitter og føler seg som en pizza i ansiktet
Vulpes Skrevet 18. januar 2011 #30 Skrevet 18. januar 2011 Hei Tonje! Ja,jeg har brukt diane p-piller. uff,nå høres jeg sikkert veldig vanskelig ut men det var altså ikke noen løsning for meg. Everyday minerals,det er i sånn pudderaktig form det er det ikke? Dekker den noe bra da? Tror jeg har fått anbefalt den før..tror også de har den på feelunique så jeg kan kanskje få den til en litt billigere penge. Jeg har brukt basiron,synes det også er oppskrytt. Det er det som er så frustrerende. Etterhvert så blir man så oppgitt for man føler at man har prøvd "alt" og så blir man ikke noe bedre. Men,er det noen som har opplevd at etter å ha begynt med Md formulation scrub så virker det som om huden nesten ble litt værre? Fordi,jeg starta med å bruke scrubben max 2 ganger i uken. Men så synes jeg huden ble litt sånn flassete/oftere skitten eller hvordan jeg skal forklare det. Så nå bruker jeg scrubben bortimot 4 ganger i uken for at huden skal holde noenlunde ren. Kan dette stemme? Haha, du har lov til å være så vanskelig du vil, har du prøvd ting uten hell så er det jo ikke din skyld :gjeiper: Har du prøvd andre legemidler da? Som sagt, dra til hudlege igjen og krev å bli tatt på alvor. Ja, Everyday Minerals er mineralsminke i pudderform. De har fire forskjellige versjoner av alle fargene sine - matte, semi-matte, original glo og intensive. Intensive dekker best, men jeg er mest glad i matte da den matter ned best og ser fin og naturlig ut på. Du får ikke kjøpt Everyday Minerals på FeelUnique, da tenker du på et annet merke, kanskje Bare Escentuals? Dette merket er mye dyrere, og jeg har inntrykk av at mange fler er fornøyde med Everyday Minerals. En boks foundation, som varer ganske lenge, koster bare rundt 80 kr, du får kjøpt det på hjemmesidene deres. Basiron er nok ikke noe særlig nei. Har ikke prøvd det selv, men har hørt at det er veldig sterkt og bare tørker ut huden over tid. Jeg har bare gode erfaringer med skrubben forresten.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2011 #31 Skrevet 18. januar 2011 Huff da! Det høres ikke kjekt ut å tenke slik om seg selv. Noen tips til å få bedre hud, har jeg dessverre ikke til deg. Bare husk på at du legger nok aller mest merke til det selv, men det er kanskje en mager trøst? hehe,kanskje en mager trøst men det er ord jeg skal prøve å legge på minnet mitt,og prøve å tro på. Etter mange år med hudproblemer så sammenligner jeg ofte huden min opp i mot andre folk sin hud. Jeg legger godt merke til om folk har fin hud eller ikke,nettopp fordi jeg er så sykelig opptatt av min egen. Ergo tenker jeg også at dette er noe andre folk legger godt merke til. Må legge til at jeg absolutt ikke dømmer folk ut av utseende eller huden altså! Men jeg legger merke til huden til folk nettopp fordi jeg sammenligner med meg selv eller bare er litt misunnelig
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2011 #32 Skrevet 18. januar 2011 Ja, Everyday Minerals er mineralsminke i pudderform. De har fire forskjellige versjoner av alle fargene sine - matte, semi-matte, original glo og intensive. Intensive dekker best, men jeg er mest glad i matte da den matter ned best og ser fin og naturlig ut på. Du får ikke kjøpt Everyday Minerals på FeelUnique, da tenker du på et annet merke, kanskje Bare Escentuals? Dette merket er mye dyrere, og jeg har inntrykk av at mange fler er fornøyde med Everyday Minerals. En boks foundation, som varer ganske lenge, koster bare rundt 80 kr, du får kjøpt det på hjemmesidene deres. Ahaaa,ja det var Bare Escentuals jeg tenkte på ja Og den er jo ganske dyr. Må sikkert ha matte da huden min blir fot veldig blank. Synes å merke at huden blir fortere blank om jeg har foundation på enn om jeg går uten sminke.kanskje det er bare en ønsketenkning i håp om at en mineral foundation skal hjelpe. Men det kan jo være verdt et forsøk. Takk for tips iallefall
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2011 #33 Skrevet 18. januar 2011 Dere burde alle komme dere til hudlegen og få en roaccutankur. Er det en statshemmelighet at det finnes? Nei, men når folk blir deprimert og får selvmordstanker (tørre slimhinner, betennelser og leddsmerter) så er ikke det et alternativ for f.eks. meg som allerede sliter nok med slikt, det er heller ikke spesielt enkelt for alle og en hver å få en slik respet.
Antoinette Skrevet 18. januar 2011 #34 Skrevet 18. januar 2011 (endret) Nei, men når folk blir deprimert og får selvmordstanker (tørre slimhinner, betennelser og leddsmerter) så er ikke det et alternativ for f.eks. meg som allerede sliter nok med slikt, det er heller ikke spesielt enkelt for alle og en hver å få en slik respet. Heller leddsmerter og tørre slimhinner i en periode av livet enn å ha hud som er så fæl at man ikke tør gå ut eller er redd for å bli tatt bilde av. Selvmordstanker på roaccutankur er det meget få som opplever. Rødhet kan behandles med laser, roaccutan stopper hudens talgproduksjon. Du kan sitte hjemme og smøre deg med gudvethva men det vil ikke hjelpe hvis huden din er så ødelagt som du sier. Du trenger hjelp fra en hudlege. Endret 18. januar 2011 av Antoinette
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2011 #35 Skrevet 18. januar 2011 Haha, du har lov til å være så vanskelig du vil, har du prøvd ting uten hell så er det jo ikke din skyld :gjeiper: Har du prøvd andre legemidler da? Som sagt, dra til hudlege igjen og krev å bli tatt på alvor. Ja, Everyday Minerals er mineralsminke i pudderform. De har fire forskjellige versjoner av alle fargene sine - matte, semi-matte, original glo og intensive. Intensive dekker best, men jeg er mest glad i matte da den matter ned best og ser fin og naturlig ut på. Du får ikke kjøpt Everyday Minerals på FeelUnique, da tenker du på et annet merke, kanskje Bare Escentuals? Dette merket er mye dyrere, og jeg har inntrykk av at mange fler er fornøyde med Everyday Minerals. En boks foundation, som varer ganske lenge, koster bare rundt 80 kr, du får kjøpt det på hjemmesidene deres. Basiron er nok ikke noe særlig nei. Har ikke prøvd det selv, men har hørt at det er veldig sterkt og bare tørker ut huden over tid. Jeg har bare gode erfaringer med skrubben forresten. Jeg sliter med rød, nuppete hud med store porer. Jeg anbefaller ikke everyday minerals eller tikei. Begge dekker bra, og ser strålende ut rett etter jeg har påført det. Men 1-2timer etterpå så ligger det desverre i porene. Så man ender opp med masse småe lyse prikker i kontrast til den røde huden... Dette skjer også med primer under, blir nesten værre da
Gjest BabyBlue Skrevet 18. januar 2011 #36 Skrevet 18. januar 2011 Takk. Men det er så rart med ting som har satt seg i hodet som lim..jeg har over mange år blitt overbevisst om at jeg ser ekkel ut og at folk rundt meg synes jeg ser ekkel ut pågrunn av huden. Jeg har gode dager også,hvor jeg ikke synes huden er så ille. Og de dagene er sååå deilige! Da kan jeg føle meg fin til og med! Du trenger ikke stresse, TS Uren hud er som slitte hårtupper - folk legger ikke noe særlig merke til det før du påpeker det. Du har selv sagt at du er tenåring (eller i tidlig 20 årsalderen?) I så fall er du ikke alene. Kviser er ikke noe ekkelt eller rart, og den personen som rynker på nesa over kviser har nok levd under en stein siden fødselen Hudleger har garantert sett verre tilfeller enn det du sliter med. De jobber med å analysere problemhud, så de ser neppe noe nytt =) Lykke til. Håper du finner en løsning som passer for deg.
Gjest BabyBlue Skrevet 18. januar 2011 #37 Skrevet 18. januar 2011 Jeg sliter med rød, nuppete hud med store porer. Jeg anbefaller ikke everyday minerals eller tikei. Begge dekker bra, og ser strålende ut rett etter jeg har påført det. Men 1-2timer etterpå så ligger det desverre i porene. Så man ender opp med masse småe lyse prikker i kontrast til den røde huden... Dette skjer også med primer under, blir nesten værre da Godt du sa det. Vurderte nesten å kjøpe EM, men.... Etter min erfaring legger mineral founation seg som et lokk oppå huden, og fremhever urenheter og ujevn tekstur i huden. Det farger over kviser og urenheter, men gir ikke en jevn overflate En lett, flytende foundation er nok som regel å foretrekke for folk som sliter med urenheter, i hvert fall etter min erfaring.
AudreyH Skrevet 18. januar 2011 #38 Skrevet 18. januar 2011 Starta ikke tråden fordi jeg hadde tenkt å diskutere hvem som har det værst når det kommer til hud..det finnes værre tilfeller enn meg og det finnes værre tilfeller enn deg AB her oppe som svarer at du har PCOS. Jeg nærmer meg 30 og jeg merker at jeg er nærmest sykelig opptatt av huden min når det kommer til dette. Dette høres sikkert merkelig ut men jeg gruer meg allerede til en fest i helga for jeg vet det kommer til å bli tatt bilder. Så må jeg igjen prøve å sno meg unna. Slik er det hver gang. Mulig dette i noen sine øyne er bagateller men for meg som er midt opp i det så finnes det ikke noe værre. Det ødelegger hele dagen min når huden er på sitt værste. Dårlig er den hver dag men enkelte dager er det skikkelig ille,slik som idag. Og hvorfor er jeg så sikker på at folk ser det? Årevis med mobbing og kommentarer. Mobbing pågrunn av kviser og kommentarer om at jeg ser ut som en tomat i trynet og spørsmål om jeg har ligget for lenge i sola med solbriller på. Tror dere man har lyst til å vise seg da? Og jeg ser det GODT på bilder. Redningen er sort/hvit bilder men porene vises jo godt uansett. I helgene,når jeg ikke har planer så går jeg uten sminke. Også over lengre perioder når jeg har ferie. Synes ikke huden blir bedre. Jeg har faste rutiner med MD formulation produkter og bruker matis krem. Synes ikke huden har blitt et spøtt bedre. Nei,graver meg ned under dyna idag.
AudreyH Skrevet 18. januar 2011 #39 Skrevet 18. januar 2011 Md formulation rens for sensitiv hud,Serum fra MD for sensitiv hud og scrub fra MD for sensitiv hud. Bruker Matis reponse..øøhh,ett eller annet. Noen spurte ang hudlege som jeg har glemt å svare på. Stakk innom en slik plass i fjor høst. De bare så litt på huden min og kommenterte rødheten og sa det var nok fuktfattig og fet hud som var problemet. Fikk prøvd en del kremer da. Jeg ville fått en vurdering av en annen hudlege, og evt tatt en matallergi test som tester på 100 matvarer. Den koster dyrt, men kanskje det er verdt det ?
tåke Skrevet 18. januar 2011 #40 Skrevet 18. januar 2011 har ikke lest gjennom hva de andre har svart så mulig jeg gjentar noe. 1. du må ha en forferdelig selvfølelse dersom uren hud holder deg hjemme fra skolen. dette kan og bør du gjøre noe med. uren hud eller ikke; hva bryr vel andre seg om huden din? gå på jobb, og hvis noen reagerer (som ingen vanlige mennesker gjør), kan du gi faen i dem. det uinteressant for for deg om hva de synes om utseende ditt. 2. bruk ordentlig hudpleie. invester i noe ordentlig godt, som md formulans. md har en sykt bra skrubb (face and body scrub), som du ser resultater med etter første bruk. 3. spis sunt. dvs null godteri, kaker, brus osv. i ukedagene. håper problemet bedrer deg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå